E-Book-ul conţine o probă de evaluare a abilităţilor morfologice în limba română-PEAMLR, cu fişa de cotare şi etalonul corespunzător următoarelor categorii de copii: - cu dezvoltare tipică;- cu dizabilitate intelectuală uşoară;- cu dizabilitate intelectuală moderată;- cu dizabilitate auditivă;- cu tulburări specific de învăţare.Instrumentul analizat este proiectat în vederea evaluării capacităţii receptive şi de înţelegere ...
E-Book-ul conţine o probă de evaluare a abilităţilor morfologice în limba română-PEAMLR, cu fişa de cotare şi etalonul corespunzător următoarelor categorii de copii: - cu dezvoltare tipică;- cu dizabilitate intelectuală uşoară;- cu dizabilitate intelectuală moderată;- cu dizabilitate auditivă;- cu tulburări specific de învăţare.Instrumentul analizat este proiectat în vederea evaluării capacităţii receptive şi de înţelegere a unor structuri lingvistice specifice limbii române, structuri care prezintă conţinut morfologic. Pentru elaborarea acestui instrument de evaluare, s-au avut în vedere două instrumente, prin care se investighează aceeaşi dimensiune a limbajului, dimensiunea morfologică, testul TROG (Test for Reception of Grammar) (Bishop; Bright; James; Bishop; Van Der Lely, 2000; Bishop, 2003) şi ECOSSE (program experimental pentru investigarea comprehensiunii orale şi scrise) (Lecocq; Leuwers; Casalis; Watteau,1996). De asemenea, s-a consultat şi un alt instrument construit şi îmbunătăţit de Bishop (1998, 2000, 2001), Children's Communication Checklist, în special la nivelul componentei morfologice a limbajului, fiind marcată, astfel, perspectiva cadru asupra acesteia, creând deschideri spre particularizarea evaluării în limba română.