Operatiuni minime: 1. Inventariere si ordonare – aprox. 2.200 dosare:
- Gestionarea documentelor dintr-o locatie intr-o alta locatie pentru a putea fi procesata;
- Invetarierea si ordonarea documentelor pe grupe de unitati arhivistice;
- Invetarierea documentelor sususe selectionarii cu mentiunea termenelor de pastrare;
- Desprafuirea, topaletarea si decapsarea documentelor;
- Ordonarea documentelor in cadrul unei unit...
Operatiuni minime: 1. Inventariere si ordonare – aprox. 2.200 dosare:
- Gestionarea documentelor dintr-o locatie intr-o alta locatie pentru a putea fi procesata;
- Invetarierea si ordonarea documentelor pe grupe de unitati arhivistice;
- Invetarierea documentelor sususe selectionarii cu mentiunea termenelor de pastrare;
- Desprafuirea, topaletarea si decapsarea documentelor;
- Ordonarea documentelor in cadrul unei unitati arhivistice (dosar);
- Dosare cu termen de pastrare pana mai mici de 15 ani nu se lega numai se inventariaza si se eticheteaza (denumirea unitatii si a compartimentului creator, numarul de dosar din inventar, anul, indicativul nomenclator, datele de inceput si de sfarsit, numarul de file, volumul si termen de pastrare);
- Intocmirea inventarelor pe support de hartie A4 si pe format electronic (card, usb, stick)
2. Legatorie si etichetare – aprox. 1.100 dosare:
- Legarea documentelor cu termen de pastrare de cel putin sau mai mare de 50 de ani si permanente in coperti de mucava, inclusive etichetarea dosarelor;
- Legare in dosare cu coperti de carton duplex si mucava, cele intre 20-49 de ani inclusive etichetarea dosarelor;
- Legarea documentelor din fiecare dosar se leaga in asa fel incat sa se asigure citirea complete a textului, datelor si rezolutiilor;
3. Numerotarea si certificarea – aprox. 1.100 dosare:
- numerarea filelor pentru toate documentele din dosar;
- filele dosarelor se numeroteaza, in coltul din dreapta, sus, cu negru sau stantator mecanic;
- certificarea documentelor din dosar ("Prezentul dosar contine … file", dupa care se semneaza si se pune data certificarii);
4. Selectionare documente din arhiva – aprox. 1000 dosare:
- Pregatirea selectionarii documentelor prin insusirea nomenclatorului arhivistic al insitutiei, a organigramei, gruparea dosarelor pe termene de pastrare si pe compartimentele care le-au constituit, centralizarea pe rafturi si stive, cu etichete pentru acompartiment si an;
- Reactualizarea inventarelor, in urma selectionarii, la arhiva aflata deja in depozitare;
- Consultanta si asistenta la verificarea lucrarilor de selectionare;
- Intocmirea de inventare pentru cantitatea de documente de selectionare:
- Intocmirea documentatiei de selectionare a documentelor si obtinerea avizului de aprobare a selectionarii de la Serviciul Judetean al Arhivelor Nationale.
- Eliminarea materialului arhivisticvadit nefolosit din arhiva unitatii deupa aprobarea procersului-verbal de selectionare.
5. Scanarea si digitalizarea documentelor – aprox. 200 dosare/150 file:
- Pregatirea documentelor pentru scanare prin indreptarea / netezirea colilor, descoaserea dosarelor, indepartarea tuturor partilor metalice si ordonarea filelor;
- scanarea fondului arhivistic, fata-verso, convertirea in fisier format PDF si OCR-izarea acestora
- in cazul documentelor provenite din dosare deja arhivate, readucerea dosarelor la forma initiala (introducere in coperta, legare etichetare, inscrier