Autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze o Aplicaţie software pentru zone de navigaţie cu riscuri specifice de pe parcursul navigabil al Dunării şi două tipuri de nave fluviale, în vederea asigurării unei librării virtuale. Această aplicaţie software va cuprinde: 10 sectoare navigabile cu riscuri specifice de pe parcursul navigabil al Dunării, respectiv: sectoare navigabile traversate de poduri (4), sectoare navig...
Autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze o Aplicaţie software pentru zone de navigaţie cu riscuri specifice de pe parcursul navigabil al Dunării şi două tipuri de nave fluviale, în vederea asigurării unei librării virtuale. Această aplicaţie software va cuprinde: 10 sectoare navigabile cu riscuri specifice de pe parcursul navigabil al Dunării, respectiv: sectoare navigabile traversate de poduri (4), sectoare navigabile cu trecere prin ecluze (2) şi sectoare navigabile de pe parcursul navigabil al Dunării aflat în regim de curgere liberă (4) precum şi două tipuri de nave fluviale respectiv: navă de pasageri pentru croaziere şi navă pentru transportul mărfurilor periculoase, care trebuie incluse în programele de pregătire ale personalului navigant fluvial conform prevederilor Directivei UE 2017/2397 privind recunoaşterea calificărilor profesionale în domeniul navigaţie interioare, în vederea dobândirii competenţelor necesare pentru navigaţia în siguranţă prin aceste sectoare specifice.
Sectoarele de căi navigabile interioare cu riscuri specifice sunt specificate la Art.9 din Directiva UE 2017/2397, ca fiind sectoare navigabile în care riscurile pentru siguranţa navigaţiei sunt cauzate, în principal, de unul sau mai multe din următoarele motive:
• curenţi cu tipare şi viteze care se modifică frecvent;
• caracteristicile hidromorfologice ale căii navigabile şi absenţa unor servicii corespunzătoare de informaţii privind şenalele navigabile interioare sau a unor hărţi adecvate;
• prezenţa unor reglementări specifice privind traficul, justificată de caracteristici hidromorfologice specifice căii navigabile interioare; sau
• o frecvenţă ridicată a accidentelor într-un anumit sector al căii navigabile interioare, care să fie atribuită lipsei unei competenţe care nu este prevăzută de standardele menţionate la art.17.
Zonele de navigaţie cu riscuri specifice de pe parcursul navigabil al Dunării care trebuie simulate prin software-ul care va fi furnizat sunt următoarele:
A. Zonele traversate de poduri
1. BOGOEVO (KM 1366): KM 1361 – KM 1389 – 28km,
- situată pe Dunăre în sectorul comun dintre Serbia şi Croaţia
2. BAJA (KM 1480): KM 1470 – KM 1490 – 20km,
- situată pe Dunăre în sectorul ungar
3. DUNAFOLDVAR (KM 1561): KM 1558 – KM 1572 – 14km,
- situată pe Dunăre în sectorul ungar
4. ESZTERGOM (KM 1719): KM 1699 – KM 1723 – 24km,
- situată pe Dunăre în sectorul ungar
B. Zonele cu ecluze
1. FREUDENAU (KM 1921): KM 1909 – KM 1925 – 16km,
- situată pe Dunăre în sectorul austriac
2. KACHLET (KM 2230): KM 2228 – KM 2233 – 5km.
- situată pe Dunăre în sectorul german
C. Zonele aflate în regim de curgere liberă
1. NOVI SAD: KM 1241 – KM 1259 – 18km,
- situată pe Dunăre în sectorul sârbesc
2. GONYU: KM 1788 – KM 1810 – 22km,
- situată pe Dunăre în sectorul comun dintre Ungaria şi Slovacia
3. MELK: KM 1999 – KM 2022 – 23km,
- situată pe Dunăre în sectorul austriac
4. STRAUBING – DEGGENDORF – VILSHOFEN: KM 2249 – 2312 – 63km,
situată pe Dunăre în sectorul german
b)Tipurile de nave fluviale care trebuie simulate prin software-ul care va fi furnizat sunt următoarele:
1. Navă pentru transport pasageri care execută călătorii de agrement (croaziere);
2. Navă pentru transportul mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare.
Software-ul trebuie să aibă o recunoaştere internaţională. Pentru aceasta, furnizorul va prezenta documente de recunoaştere/certificare în conformitate cu cerinţele menţionate anterior, iar mai mult, acesta trebuie să:
• fie adecvat obiectivelor alese şi sarcinilor de instruire;
• fie capabil de a simula posibilitătile de funcţionare a echipamentului respectiv de la bordul navei la un nivel de realism fizic corespunzător obiectivelor de instruire şi să includă în simulare toate posibilitătile, limitele şi posibilele erori ale acestui echipament;
• asigure un realism comportamental suficient pentru a permite cursanţilor să-şi formeze deprinderile corespunzătoare obiectivelor de instruire;
• asigure un regim de funcţionare, exploatare controlat, capabil să creeze o varietate de condiţii, care să includă situaţii de urgentă, riscante sau neobişnuite relevante pentru obiectivele de instruire;
• fie prevăzute cu o interfată prin care cursantul să poată interacţiona cu echipamentul, cu mediul simulat şi, după caz, cu instructorul; şi
• permită instructorului să controleze, monitorizeze şi înregistreze exerciţiile pentru o analiză finală eficientă cu cursanţii.
Pentru realizarea obiectului contractului, furnizorul va asigura: livrare, suport şi asistenţă tehnică gratuită pe perioada de garanţie (min. 24 luni), ceea ce include upgradare gratuită a software-ului (în cazul în care apar versiuni noi), instalare, punere în funcţiune, testare, instruirea personalului de întreţinere si a personalului de instruire.