Autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze Servicii de mentenanta simulatoare: Simulator pentru misiuni complete de navigatie, Simulator GMDSS (Global Maritime Distress and Safety Sistem), Simulator compartiment masina si Simulator pentru operare marfuri lichide in vrac, conforme cu cerintele specifice minime prezentate in cele ce urmeaza. CERONAV deţine un număr de 13 simulatoare care acoperă întreaga gamă de pregăt...
Autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze Servicii de mentenanta simulatoare: Simulator pentru misiuni complete de navigatie, Simulator GMDSS (Global Maritime Distress and Safety Sistem), Simulator compartiment masina si Simulator pentru operare marfuri lichide in vrac, conforme cu cerintele specifice minime prezentate in cele ce urmeaza. CERONAV deţine un număr de 13 simulatoare care acoperă întreaga gamă de pregătire a personalului navigant maritim. Astfel, pentru personalul navigant de la punte, avem:
- Navi-Trainer Professional 5000 – achiziţionat şi montat în anul 2004
- Navi-Harbour 4.10 for NTPRO – achiziţionat şi montat în anul 2004
- Model Wizard – achiziţionat şi montat în anul 2004
- ECDIS Type Specific (NTPRO 5000 + NAVI-SAILOR ECDIS + Navi-Planner 4000) – achiziţionat şi montat în anul 2008
- ECDIS stand alone - MFD 4000 ECDIS/Radar Premium SW – achiziţionat şi montat în anul 2015
- ECDIS stand alone laptop – (Navi-Trainer Professional 4000 + Navi-Sailor 3000 ECDIS-I for NTPRO) – achiziţionat şi montat în anul 2009
- GMDSS Simulator 5000 – achiziţionat şi montat în anul 2015
Pentru personalul navigant mecanic si electromecanic avem:
- ERS TechSim 5000 (FM + Classroom) – achiziţionat şi montat în anul 2015
- ERS 5000 (FM) – achiziţionat şi montat în anul 2006
- ERS 5000 (Classroom) – achiziţionat şi montat în anul 2006
Pentru personalul navigant pe nave specializate în a transporta produse lichide în vrac, avem:
- LCHS TechSim 5000 (FM + Classroom) – achiziţionat şi montat în anul 2012
- LCHS 2000 – achiziţionat şi montat în anul 2002
- LCHS 2000 – module testare CAS – achiziţionat şi montat în anul 2002.
După cum se observă toate simulatoarele au depăşit perioada de garanţie (uzual s-a mers pe cerinţa unei perioade de 2 ani de garanţie) şi necesită atât pe partea de soft cât şi pe partea de hard (acolo unde este cazul) o atenţie sporită în ceeea ce priveşte menţinerea tuturor echipamentelor componente în cea mai perfectă stare de funcţionare şi operare. Este de la sine înţeles că acest lucru este generat de dorinţa întregului colectiv de experţi ai CERONAV în a derula în deplină siguranţă, fără a se face rabat de la calitate a tuturor cursurilor care necesită utilizarea simulatoarelor existente.
Serviciile de mentenanţă vor fi prestate pe o durata de 12 luni, începand cu data semnării contractului de către ambele părţi
- Întreţinere software simulatoare existente-repunere in functiune software, reparare software, asigurarea inlocuirii hardware conventional, prin reinstalarea software
- Întreţinere hardware specific simulatoare existente – verificare periodica si reparatii/inlocuire, curatare
- Suport tehnic simulatoare existente - furnizarea tuturor modificărilor software disponibile şi remedierea deficienţelor conţinute de sistemul instalat
- In cadrul serviciilor vor fi incluse:
Asistenţă on-line
Asistenţă prin telefon/fax/e-mail în timpul programului de lucru (orele 8.00-16.00)
Service la sediul achizitorului, la cererea acestuia
Actualizarea software-ului (furnizarea tuturor modificărilor software disponibile şi remedierea deficienţelor conţinute de sistemul instalat),
Mentenanta exerciţiilor existente pentru toate tipurile de echipamente simulate.
Mentenanta zonelor existente de navigaţie pentru ultimele versiuni ale producătorului simulatorului.
Asigurarea asistentei tehnice sau înlocuirii în caz de defecţiune a modulelor hardware specifice simulatorului. Lista modulelor hardware existente este anexată.
Instruirea instructorilor cu noutăţile introduse de mentenanta – asistenta tehnica informatica a softului
Mentenanta la interval de 6 luni a (ex. tastaturilor integrate in consola , mouse-urilor, timona , telegraf, etc - demontare / curăţare/înlocuire daca e cazul).
Ofertantul va efectua mentenanţa – asistenta tehnica informatica luând în consideraţie ultima versiune comercializată de producător, unde este cazul, fiind însoţite de licenţe ale producătorului;
Orice versiune ulterioara trebuie să asigure cerinţele funcţionale şi să ţină cont de configuraţia hardware existentă;
Dacă versiunea ulterioară necesită modificări de hardware sau software standard (de exemplu PC-uri cu altă configuraţie, sisteme de operare), Ofertantul va comunica acest aspect achizitorului, înainte de instalare, pentru a putea preveni o stare de ne funcţionalitate şi pentru ca achizitorul să poată lua o decizie adecvată.
Daca se impune, ofertantul va efectua activităţile de instalare şi configurare a licenţelor la achizitor, ca extensie a sistemului existent;
Ofertantul va furniza documentaţia de utilizare, exploatare şi administrare în limba romana sau engleză, descrierea tehnică a structurilor bazelor de date, a relaţiilor dintre module şi proceduri, a convenţiilor de notare folosite etc.;
Ofertantul va asigura, la solicitarea achizitorului, asistenţă tehnică pentru instalarea şi configurarea licenţelor livrate la sediul acestuia.
-Ofertantul va asigura asistenţă tehnică informatica pentru software, hardware şi de exploatare on-line permanent şi la sediul achizitorului, la cerere, ( nu mai târziu de 2 (doua) zile lucratoare de la data anunţării necesitaţii), pe toată perioada contractului.
-Ofertantul va include obligatoriu 2 şedinţe de service la sediul beneficiarului, fiecare de cel puţin 4 zile x 1 om, dintre care o zi pentru instalarea versiunii noi de software. Cheltuielile aferente deplasarii vor fi in sarcina contractantului
-Ofertantul va face instruirea instructorilor vis-a-vis de noutăţile/modificările aduse de mentenanta – asistenta tehnica informatica a softului.
-Ofertantul va asigura refacerea documentelor (instructor certificate) care sa ateste ca personalul achizitorului este apt de a face instruire corespunzător versiunilor software.
-Ofertantul va asigura întreţinere la interval de 6 luni a hardware-ului dedicat (ex. tastaturilor integrate in consola , mouse-urilor , timona , telegraf - demontare / curăţare ).
În cazul instalărilor on-site (la sediul beneficiarului), raportul de service va avea anexat obligatoriu o fişă de verificare (check list) prin care vor fi nominalizate toate modulele software şi hardware care intră sub incidenţa contractului de service, respectiv, toate componentele fiecărui simulator, inclusiv, dar nu limitându-se la: model de navă/motor din dotarea simulatoarelor, pentru fiecare zonă de navigaţie, (joint operation), etc.
Se va preciza în această listă de verificare, starea de funcţionare a tuturor modulelor actualizate (update) sau adăugate (new). Verificarea de către beneficiar a veridicităţii acestor fişe va avea loc la sfârşitul vizitei, timp de 1 (una) zi, împreună cu prestatorul. Această zi va fi special dedicată verificărilor şi va fi inclusă în perioada de intervenţie on - site (la sediul beneficiarului).