Cod CPV: 79212000 - 3 Servicii de auditare
Servicii de audit tehnico-economic privind activitatea SCTP Iaşi S.A., denumit Operator în perioada 1 ianuarie 2023 – 31 decembrie 2023, în conformitate cu prevederile Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin concesiune în Zona Metropolitană a Municipiului Iaşi , cu scopul de a evita supracompensarea cheltuielilor ope...
Cod CPV: 79212000 - 3 Servicii de auditare
Servicii de audit tehnico-economic privind activitatea SCTP Iaşi S.A., denumit Operator în perioada 1 ianuarie 2023 – 31 decembrie 2023, în conformitate cu prevederile Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin concesiune în Zona Metropolitană a Municipiului Iaşi , cu scopul de a evita supracompensarea cheltuielilor operatorului de transport.
Ca urmare a serviciilor de audit tehnico-economic, Prestatorul va pune la dispoziţia Autorităţii Contractante Raportul de audit tehnico-economic în care va evidenţia verificările efectuate şi diferenţele constatate şi va certifica situaţia cheltuielilor şi veniturilor Operatorului în legatură cu furnizarea serviciului de transport public local de persoane.
Se va avea în vedere faptul că Operatorul de transport are dreptul de a formula obiecţii cu privire la conţinutul Raportului. Prestatorul va furniza detalii/ explicaţii suplimentare, va fundamenta suplimentar observaţiile şi concluziile sau, dupa caz, va renunţa la observaţiile care nu pot fi susţinute în mod adecvat.
În scopul îndeplinirii obiectivului contractului, Prestatorul va desfăşura următoarele activităţi:
a) Elaborarea unei metodologii de lucru pentru efectuarea auditului şi pentru asigurarea conformităţii cu prevederile legale şi ale Contractului de Delegare. Metodologia va fi prezentată AMTPI şi Operatorului astfel încât să poată fi asigurată disponibilitatea documentelor solicitate în scopul auditului.
b) Identificarea procedurilor interne şi a normelor de consumuri aplicate de Operator pentru evidenţierea costurilor eligibile Obligaţiei de Serviciu Public asumate prin Contractul de delegare a gestiunii.
c) Determinarea numărului de km efectiv efectuaţi în scopul furnizării serviciului.
d) Determinarea cheltuielilor eligibile, conform Contractului de Delegare.
e) Determinarea costurilor unitare, conform Contractului de Delegare, luând în considerare rezultatele obţinute la pct. c) si d) de mai sus.
f) Determinarea veniturilor obţinute din furnizarea serviciului de transport public local de călători conform Contractului de Delegare a Gestiunii, pe fiecare tip de venit.
g) Determinarea compensaţiei anuale eligibile pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023.
h) Elaborarea Raportului de audit tehnico-economic care să cuprindă cele de mai sus şi în plus:
identificarea deficienţelor/neconformităţilor de funcţionalitate/evidenţă internă şi operare şi propunerea de măsuri de remediere;
propunere de ajustare sau modificare a procedurilor actuale;
recomandări pentru îmbunătăţirea activităţilor tehnico-economice şi înregistrărilor contabile.
Lista de activităţi de mai sus nu este limitativă. În cadrul Auditului tehnico-economic se vor realiza toate acţiunile necesare pentru evidenţierea rezultatelor pe perioada menţionată, cu aplicarea legislaţiei naţionale în vigoare.
Auditorul va obţine, pe baza verificărilor, dovezi suficiente în vederea exprimării unei opinii asupra realităţii, legalităţii şi conformităţii cheltuielilor şi veniturilor efectuate de SCTP Iaşi S.A.
Prestatorul va anexa raportului de audit toate analizele şi sintezele necesare pentru susţinerea concluziilor.
Toate aceste verificări trebuie să conducă la îmbunătăţirea calităţii serviciilor publice în transportul public local de persoane şi a eficienţei din punctul de vedere al costurilor.
Autoritatea contractantă (AMTPI) are dreptul de a invita experţi independenţi, autorităţi publice sau operatori economici, inclusiv organizaţii reprezentative ale acestora. Autoritatea contractantă are dreptul de a utiliza sau implementa opiniile, sugestiile sau recomandările primite în cadrul consultărilor prevăzute de legislatie pentru pregătirea achiziţiei şi pentru organizarea şi desfăşurarea achizitiei, cu condiţia ca utilizarea sau implementarea acestor opinii, sugestii sau recomandări să nu aibă ca efect denaturarea concurenţei şi/sau încălcarea principiilor nediscriminării şi transparenţei.