Podul peste râul Argeş, km 31+040, de la Ungureni, comuna Corbii Mari, a fost construit în anul 1900 conform documentului ,, Starea de viabilitate a podurilor judeţene’’. Podul este alcătuit din 13 tabliere metalice, 14 palei metalice şi două culei. Lungimea totală a podului este de 277,98 m (24.90m+11x20.70m+24,90m la care se adugă deschiderile rosturilor de 4 cm fiecare).
Acţiunea agenţilor atmosferici, combinată cu lipsa...
Podul peste râul Argeş, km 31+040, de la Ungureni, comuna Corbii Mari, a fost construit în anul 1900 conform documentului ,, Starea de viabilitate a podurilor judeţene’’. Podul este alcătuit din 13 tabliere metalice, 14 palei metalice şi două culei. Lungimea totală a podului este de 277,98 m (24.90m+11x20.70m+24,90m la care se adugă deschiderile rosturilor de 4 cm fiecare).
Acţiunea agenţilor atmosferici, combinată cu lipsa lucrărilor de întreţinere şi reparaţii, prevederi constructive necorespunzătoare, au condus la apariţia a numeroase zone de degradare la elementele metalice ale paleilor podului şi ale tablierelor podului, şi anume:
- Paleile metalice prezintă suprafeţe mari atacate de rugină;
- Nituri lipsă sau corodate;
- Paleile din albia minoră sunt dezgolite pe o adâncime de circa 1.50m-2.00 m , din cauza afuierilor generale ale podului;
- Suprafeţe întinse afectate de rugină;
- Nituri lipsă şi corodate;
- Suruburi puternic corodate;
- Talpa inferioară a tablierelor deformată pe o lungime relativ mare, din cauza colmatărilor rezultate prin efectul de cuvă a secţiunii transversale a acesteia din cauza alcătuirii cu secţiuni compuse fără fururi;
- La racordarea cu terasamente nu au fost prevăzute plăci de continuitate;
- Pereul de pe sferturile de con prezintă un grad sporit de degradare.
În anul 2018 Consiliul Judeţean Dâmboviţa a obţinut de la bugetul de stat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, finanţare pentru reabilitarea acestui obiectiv.
Mentionăm că podul nou proiectat respectă prevederile Eurocodurilor în vigoare referitoare la durabilitate, durată de viaţă, încărcări şi nivel de siguranţă în exploatare.
Din punct de vedere al asigurării cerinţelor esenţiale de calitate în construcţii, sectorul de drum judeţean care face obiectul prezentei documentaţii, nu asigura condiţiile necesare desfăşurării unui trafic auto şi pietonal în condiţii de siguranţa şi confort, de aceea se recomandă refacerea acestuia.