Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor (MF) este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specificităţii aplicaţiilor, cât şi al numărului de entităţi ale administraţiei publice şi entităţi private deservite, precum şi al întinderii teritoriale. Numărul de aplicaţii informatice, volumul de date, numărul de entităţi deservite şi numărul de utilizatori interni şi externi creşte permanent, crescând ...
Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor (MF) este unic în România atât din punct de vedere al complexităţii şi specificităţii aplicaţiilor, cât şi al numărului de entităţi ale administraţiei publice şi entităţi private deservite, precum şi al întinderii teritoriale. Numărul de aplicaţii informatice, volumul de date, numărul de entităţi deservite şi numărul de utilizatori interni şi externi creşte permanent, crescând implicit şi volumul de muncă depusă, precum şi necesarul de resurse pentru dezvoltarea şi administrarea sistemului informatic. Actualmente Sistemul Informatic al Ministerului Finanţelor este cel mai mare furnizor de date din România pentru instituţiile publice şi instituţiile financiare din România şi din străinătate.
Platformele tehnologice hardware şi software pe care se bazează funcţionarea sistemului informatic al MF constituie un conglomerat complex de echipamente hardware de modele diverse şi de software cu versiuni mai vechi şi mai noi, care au început să intre în dotare în anul 1998.
Achiziţia platformei ce face obiectul caietului de sarcini anexat are în vedere asigurarea infrastructurii hardware şi software pentru retehnologizarea, extinderea şi optimizarea sistemelor informatice "Case de marcat" şi "eFactura".
Sistemul informatic "Case de marcat" asigură conectarea aparatelor de marcat la un sistem centralizat, colectarea în mod permanent, automat şi protejat a informaţiilor de la acestea, precum şi analiza şi generarea de rapoarte de monitorizare operaţională şi de securitate a sistemelor.
Sistemul informatic "eFactura" este un sistem de facturare electronică unic, care interpune administraţia în procesul de emitere/transmitere şi primire/arhivare a documentului fiscal primar (factura).
Din considerente care ţin de: minimizarea costului achiziţiei, economia spaţiului ocupat în Centrele de date, economia de energie electrică, evitarea suprasolicitării instalaţiei de condiţionare a aerului din sălile tehnice şi menţinerea efortului de administrare într-o limită rezonabilă, autoritatea contractantă îşi propune să valorifice la maxim investiţiile anterioare în sistemul informatic descrise în cap. 3.1 din caietul de sarcini. În acest sens, caietul de sarcini conţine următoarea cerinţă: ofertanţii vor utiliza şi/sau vor extinde tehnologiile respective.