În conformitate cu prevederile art.139 din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice, coroborat cu prevederile art.18, alin. (1) din HG nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice, cu completările şi modificările ulterioare, potrivit cărora: "În condiţiile art. 139...
În conformitate cu prevederile art.139 din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice, coroborat cu prevederile art.18, alin. (1) din HG nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr.98/2016 privind achiziţiile publice, cu completările şi modificările ulterioare, potrivit cărora: "În condiţiile art. 139 din Lege, autoritatea contractantă poate derula un proces de consultare a pieţei, ca parte a procesului de achiziţie publică, în cadrul etapei de planificare/pregătire, care se iniţiază prin publicarea în SEAP, precum şi prin orice alte mijloace, a unui anunţ privind consultarea, în cazul în care doreşte achiziţionarea unor produse/servicii/lucrări cu grad ridicat de complexitate tehnică, financiară sau contractuală, ori din domenii cu un rapid progres tehnologic.", autoritatea contractantă, CNC, desfăşoară procesul de consultare a pieţei având în vedere următoarele:
* obţinerea informaţiilor reale şi actuale cu privire la competiţia operatorilor economici, participanţi la procedurile de achiziţie anterioare din domeniu, informaţii necesare autorităţii contractante pentru a estima cât mai corect şi aproape de nivelul pieţei de profil valoarea achiziţiei, resursele umane necesar a fi implicate, etapele, activităţile şi timpul de realizare a serviciilor (aplicaţiilor), plecând de la informaţiile detaliate în Caietul de sarcini ataşat;
* asigurarea unui proces transparent, credibil şi eficient în materie de achiziţii publice;
* punerea în aplicare a prevederi privind actualizarea preţurilor, respectiv:
- art. 12 din Legea nr. 98/2016 cu modificările şi completările ulterioare prevede: "Valoarea estimată a achiziţiei se determină înainte de iniţierea procedurii de atribuire şi este valabilă la momentul iniţierii procedurii de atribuire."
- art. 2, alin. 5, lit. c) din HG nr. 395/2016, conform căruia în funcţie de natura şi complexitatea necesităţilor identificate în referatele de necesitate, compartimentul intern specializat transmite informaţii cu privire la preţul unitar/total actualizat al respectivelor necesităţi, în urma unei cercetări a pieţei sau pe bază istorică.
* necesitatea demarării de urgenţă a procedurilor de achiziţie publică, având în vedere finalizarea acordurilor cadru de mentenanţă corectivă şi evolutivă a sistemului ROMPOS încheiate anterior, respectiv asigurarea permanentă a bunei funcţionări a sistemului ROMPOS, atât la nivelul pachetului existent de software proprietar cât şi la nivelul aplicaţiei dezvoltate pentru administrarea roverelor şi fişierelor RINEX (SARR), dar şi dezvoltarea capacităţilor sistemului precum şi crearea de noi funcţionalităţi sau produse/servicii.