Municipiul Satu Mare a identificat proiecte pentru regândirea traficului auto, pietonal şi velo prin extinderea şi modernizarea aleilor pietonale/trotuarelor, a pistelor de biciclişti existente în oraş, limitarea/închiderea parţială a traficului auto în zona centrală în vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon şi implicit a creşterii calităţii aerului şi a vieţii.Satu Mare este municipiul de reşedinţă al judeţului cu...
Municipiul Satu Mare a identificat proiecte pentru regândirea traficului auto, pietonal şi velo prin extinderea şi modernizarea aleilor pietonale/trotuarelor, a pistelor de biciclişti existente în oraş, limitarea/închiderea parţială a traficului auto în zona centrală în vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon şi implicit a creşterii calităţii aerului şi a vieţii.Satu Mare este municipiul de reşedinţă al judeţului cu acelaşi nume, situat în nord-vestul României. Acesta este străbătut de râul Someş care împarte spaţiul urban în două părţi, la nord şi la sud, partea de nord fiind nucleul de la care a pornit dezvoltarea oraşului de azi. Astfel această zonă, alcătuită preponderent din ţesut istoric, cuprinde şi centrul oraşului compus din două pieţe – Piaţa Libertăţii şi Piaţa 25 Octombrie – denumite popular Centrul Vechi şi Centrul Nou.Situaţia existentă împreună cu direcţiile de dezvoltare actuale ale municipiului Satu Mare sunt cuprinse în Planul Urbanistic General precum şi în strategia integrată de dezvoltare a municipiului Satu Mare 2015-2025. PUG-ul municipiului Satu Mare prevede extinderea zonei centrale şi pe partea sudică a Someşului între cele două poduri auto existente.Tot Planul Urbanistic General prevede executarea unei pasarele pietonale şi velo peste râul Someş care va lega cele două părţi ale zonei centrale ale municipiului Satu Mare, obiectul prezentei documentaţii.Conform documentelor programatice de la nivel european, dezvoltarea mobilităţii urbane trebuie să devină mult mai puţin dependentă de utilizarea autoturismelor, prin schimbarea accentului de la o mobilitate bazată în principal pe utilizarea acestora, la o mobilitate bazată pe mersul pe jos, utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare, utilizarea transportului public de înaltă calitate şi eficienţă, reducerea utilizării autoturismelor în paralel cu utilizarea unor categorii de autoturisme nepoluante.Prin crearea, modernizarea şi extinderea unei reţele coerente de piste pentru biciclele, dar şi prin crearea, modernizarea unor trasee pietonale, se pot asigura condiţiile pentru realizarea unui transfer sustenabil al unei părţi din cota modală o transportului privat cu autoturisme, către transportul public şi modurile nemotorizate, respectiv către utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare şi mersul pe jos.În acest mod, se pot diminua semnificativ traficul rutier cu autoturisme şi emisiile de echivalenţi C02 din transport în municipiile reşedinţă de judeţ.Conf prev art 160 (2) din Legea 98/2016 modificat prin OUG 107/2017, autoritatea contractanta va raspunde la clarificari in a 5-a zi inainte de termenul limita de depunere a ofertelor. Totodata numarul de zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor/candidaturilor este de 10 zile.