Servicii de proiectare, lucrari de executie si asistenta tehnica din partea proiectantului pe parcursul executiei lucrarii pentru obiectivul de investitii: "Reabilitare si modernizare strazi, faza a III a, strazile: Cuza Voda si Eternitatii, Orasul Urlati, Judetul Prahova" . Proiectul vizeaza sprijinirea si promovarea unei dezvoltari economice si sociale echilibrate a regiunii prin imbunatatirea infrastructurii si a mediul...
Servicii de proiectare, lucrari de executie si asistenta tehnica din partea proiectantului pe parcursul executiei lucrarii pentru obiectivul de investitii: "Reabilitare si modernizare strazi, faza a III a, strazile: Cuza Voda si Eternitatii, Orasul Urlati, Judetul Prahova" . Proiectul vizeaza sprijinirea si promovarea unei dezvoltari economice si sociale echilibrate a regiunii prin imbunatatirea infrastructurii si a mediului de afaceri.
In prezent, datorita starii precare in care se afla unele strazi, traficul auto se desfasoara anevoios, mai ales in perioadele umede de toamna-iarna-primavara, din cauza lipsei unui carosabil cu o structura rutiera corespunzatoare. Acest fapt conduce la o scadere a mobilitatii populatiei din zona, accesul catre zonele de interes public facandu-se anevoios. Trotuarele pe unele tronsoane de strada sunt deficitare si forteaza pietonii sa circule pe carosabil. Starea actuala a infrastructurii rutiere poate crea o serie de efecte negative, cele mai semnificative fiind:
- Interventia greoaie a mijloacelor de interventie in caz de urgenta;
- Lipsa unor conditii minime pentru sanatatea, confortul si igiena oamenilor;
- Neatractivitate din partea locuitorilor de a se stabili si de a construi/achizitiona locuinta;
- Costuri mari de intretinere pentru mijloacele de transport;
- Risc mare de producere a accidentelor;
- Consum crescut de combustibil.
De toate aceste aspecte se va tine seama la proiectarea si executia lucrarilor aferente obiectivelor de investitii.
Caracteristici tehnice:
1) Strada Cuza Voda:
Lungime de 0.734,88 km;
5808,00 mp partea carosabila;
Trotuare cu suprafata de 2420,00 mp;
Bordura mare 1500,00 ml;
Bordura mica 1500,00 ml.
2) Strada Eternitatii
Lungime de 0.283 km
1700,00 mp parte carosabila
Trotuare cu suprafata de 897,00 mp
Bordura mare 562,00 ml;
Bordura mica 562,00 ml
Structura rutiera supla pentru trafic mediu:
- Sapatura
- 7 cm nisip conform STAS 6400-84 si SR EN 13242+A1:2008;
- 30 cm balast conform STAS 6400-84 si SR EN 13242+A1:2008;
- 15 cm piatra sparta conform STAS 6400-84 si SR EN 13242+A1:2008;
- 6 cm BAD22.4 leg 50/70 conform AND605/2016;
- 4 cm BA16 rul 50/70 conform AND605/2016
Pentru scurgerea apelor pluviale, de pe suprafata strazii, s-au proiectat pante transversal astfel incat acestea sa fie conduse catre elementele de scurgerea apelor. Apele pluviale de pe partea carosabila se scurg stanga/dreapta datorita pantei transversale a strazii, respectiv 2.5%, la bordura prefabricata din beton C30/37, bordura ce se regaseste in imediata apropiere a sfarsitului partii carosabile. De la bordura apele sunt conduse in mod natural catre gurile de scurgere ale canalizarii pluviale/menajere existente.
Pentru siguranta circulatiei au fost prevazute lucrari de marcaj si semnalizare verticala. Lucrarile de marcaj si semnalizare, se vor executa in conformitate cu STAS 1848/1-7. Avand in vedere ca strazile propuse fac parte din reteaua stradala a intravilanului orasului Urlati, s-au proiectat trotuare pe ambele parti ale strazilor, cu latime variabila in functie de limitele de proprietate, strazile deservind o zona de locuinte familiare (case). Trotuarele s-au proiectat cu panta de 1.5% cu sens de scurgere a apelor pluviale spre partea carosabila.
Structura din care este compus trotuarul este urmatoarea:
- 4 cm din beton asfaltic BA8
- 10 cm balast stabilizat 6% ciment
- 15 cm balast compactat