Comuna Floreşti se află în partea de nord - vest a României, în zona central - vestică a judeţului Cluj, în imediata vecinătate a municipiului reşedinţă de judeţ Cluj – Napoca (pe DN 1 spre Oradea). Se învecinează la nord cu teritoriul comunei Baciu, la vest cu Comuna Gilău, la sud cu comuna Săvădisla, la sud - est cu teritoriul comunei Ciurila, iar la est cu teritoriul municipiului Cuj - Napoca. Localităţile comunei sunt: ...
Comuna Floreşti se află în partea de nord - vest a României, în zona central - vestică a judeţului Cluj, în imediata vecinătate a municipiului reşedinţă de judeţ Cluj – Napoca (pe DN 1 spre Oradea). Se învecinează la nord cu teritoriul comunei Baciu, la vest cu Comuna Gilău, la sud cu comuna Săvădisla, la sud - est cu teritoriul comunei Ciurila, iar la est cu teritoriul municipiului Cuj - Napoca. Localităţile comunei sunt: Floreşti, Luna de Sus şi Tăuţi.
Localitatea Floreşti este reşedinţa de comună, fiind situată aproximativ în centrul teritoriului administrativ al comunei, pe drumul european E 60 (Cluj Napoca – Oradea), la distanţe relativ mici faţă de satele componente aflate în subordine (Luna de Sus – 4,5 km, Tăuţi – 6 km) sau de localităţile învecinate cu rang de comună (Gilău – 8 km, Săvădisla – 13,5 km) şi municipiul reşedinţă de judeţ (Cluj-Napoca – 5 km). Comuna are o suprafaţă totală de 6.092,00 ha).
Datorita cresterii semnificative a volumului de trafic pe DN 1, intre com. Floresti si mun. Cluj Napoca, in urma dezvoltarii continue a constructiilor cu destinatia de locuinte si implicit a numarului de locuitori, este necesar a fi realizata o legatura alternativa intre Floresti si Cluj Napoca, pentru decongestionarea traficului si eliminarea blocajelor ce se formeaza frecvent pe DN1 .
In acest context, pornind de la necesităţile actuale de dezvoltare ale unităţii administrativ teritoriale, este necesară analiza oportunităţii realizării de parteneriate public-private în vederea implementării unor proiecte de dezvoltare locală.
De asemenea, pentru realizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, este recomandată aplicarea principiului echitabilităţii repartizării costurilor aferente între generaţii. Potrivit acestuia, realizarea investiţiei se face la momentul constatării necesităţii acesteia, iar plata costurilor investiţiei se realizează treptat, anual de către fiecare generaţie de contribuabili care beneficiază de rezultatele respectivei investiţii, pe o perioadă de timp similară cu perioada de amortizare a investiţiei.
Pentru aceasta este necesară realizarea unui studiu de fundamentare, reglementat prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 39/2018. În situaţia în care va rezulta oportunitatea realizării unui PPP, autoritatea va avea nevoie de servicii specializate pentru atribuirea şi semnarea contractului PPP.
Serviciile de asistenţă pentru implementarea PPP constau în realizarea unei prezentări a parteneriatului dorit, prin evidenţierea avantajelor investiţiilor, a modului în care acestea contribuie la dezvoltarea locală şi susţinerea oportunităţii de investiţie în faţa potenţialilor investitori, inclusiv prin derularea de evenimente de tip “road show”, prin care să fie colectate toate informaţiile necesare pentru definirea elementelor procedurii de contractare a partenerului privat.