Prestarea serviciilor de consultanţă necesare în gestionarea Fondului pentru modernizare se vor efectua conform etapelor specifice de management de proiect, autoritatea contractantă dorind atribuirea unui acord cadru, împărţit pe două loturi, un lot pentru prestarea serviciilor de consultanţă în management, presupune asigurarea managementului permanent şi elaborarea ghidurilor solicitantului şi un lot pentru prestarea servi...
Prestarea serviciilor de consultanţă necesare în gestionarea Fondului pentru modernizare se vor efectua conform etapelor specifice de management de proiect, autoritatea contractantă dorind atribuirea unui acord cadru, împărţit pe două loturi, un lot pentru prestarea serviciilor de consultanţă în management, presupune asigurarea managementului permanent şi elaborarea ghidurilor solicitantului şi un lot pentru prestarea serviciilor de asistenţă tehnică în evaluarea propunerilor de investiţii depuse în cadrul apelurilor de finanţare din Fondul pentru modernizare.
LOTUL 1, se va atribui fără reluarea competiţiei, întrucât aceste servicii se vor presta pe toată perioada acordului cadru, astfel:
Echipa de consultanţă desemnată permanent pentru consilierea Ministerului Energiei în gestionarea Fondului pentru modernizare;
Echipa de experţi, disponibilă la solicitarea autorităţii contractante pentru formularea de puncte de vedere specifice.
Consultantă în elaborarea Ghidurilor Solicitantului şi a schemelor de ajutor de stat, cât şi elaborarea de studii şi analize;
LOTUL 2: se va atribui cu reluarea competiţiei, în funcţie de lansarea apelurilor de proiecte. Serviciile se vor presta în funcţie de complexitatea si necesităţile identificate pentru fiecare apel de finanţare în parte:
- Echipe de experţi: aceştia vor oferi servicii de asistenta tehnică pe toata perioada de evaluare a proiectelor, pana la încheierea contractelor de finanţare.
I. Serviciile de consultanţă permanentă în gestionarea Fondului pentru modernizare şi consultanţă pentru elaborarea ghidurilor
Aceste servicii vor face obiectul Lotului 1, se va atribui fără reluarea competiţiei, activităţile se vor presta pe toata perioada acordului cadru, şi au în componenţă două servicii de consultanţă, cea de management permanent în gestionarea Fondului pentru modernizare si cea pentru elaborarea ghidurilor solicitantului.
A. Consultanţă permanentă în gestionarea Fondului pentru modernizare:
Acest serviciu se va presta pe toata perioada derulării acordului cadru, astfel:
Timp estimat: 4 ani
Manager de Proiect:
- Studii superioare de lungă durată, finalizate cu diplomă de licenţă sau echivalent,
- Experienţa similară prin prezentarea unei liste cu principalele servicii prestate in ultimii 3 ani, cu indicarea valorilor, datelor si a beneficiarilor;
- Se solicită ca expertul permanent desemnat manager de proiect să deţină experienţă în gestionarea unei finanţări nerambursabile de cel puţin 100 milioane euro;
Echipa de experţi: experţi tehnici, juridici şi financiari.
- Studii superioare de lungă durată, finalizate cu diploma de licenţă sau echivalent, în domeniile pentru care sunt propuşi în echipă;
- Experienţa similară prin prezentarea unei liste cu principalele servicii prestate în ultimii 3 ani, cu indicarea valorilor, datelor şi a beneficiarilor, pentru fiecare categorie de expert în parte.
Se solicită ca în componenţa echipei de experţi, activată la cererea autorităţii contractante, să existe expertiză şi experienţă astfel:
- juridică, minimum 3 ani în domeniul juridic aferent finanţărilor europene;
- tehnică, minim 3 ani în domeniul energetic (elaborarea de studii/ analize/ strategii investiţionale în domeniul energetic);
- financiară, minim 3 ani în domeniul economico-financiar, (analize cost-beneficiu, modelari financiare pentru realizarea de investiţii).
Preţul estimat propus pentru serviciile de consultanţă permanentă va fi exprimat în LEI fără TVA.
B. Consultanţă pentru elaborarea ghidurilor
Acest serviciu se va presta pe toata perioada derulării acordului cadru, astfel:
Număr estimat de ghiduri: 8 programe cheie x n (n – reprezintă numărul de ghiduri identificare a fi lansate)
Timp estimat: 6 luni
Coordonator apel 1x 8 programe cheie ( aşa cum sunt definite si prezentate în OUG 60/2022 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar de implementare şi gestionare a fondurilor alocate României prin Fondul pentru modernizare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare)
- Studii superioare e lunga durată, finalizate cu diploma de licenţă sau echivalent,
- Experienţa similară prin prezentarea unei liste cu principalele servicii prestate in ultimii 3 ani, cu indicarea valorilor, datelor si a beneficiarilor;
- Se solicită ca, Coordonatorul să deţină experienţă în gestionarea unei finanţări nerambursabile de cel puţin 10 milioane euro.
Experţi solicitaţi: echipele vor avea in componenţă câte 3 experţi (juridic, financiar, tehnic).
Se solicită ca în componenţa echipei de experţi, activată la cererea autorităţii contractante, să existe expertiză şi experienţă astfel:
- juridică, minimum 3 ani în domeniul juridic aferent finanţărilor europene;
- tehnică, minim 3 ani în domeniul energetic (elaborarea de studii/ analize/ strategii investiţionale în domeniul energetic);
- financiară, minim 3 ani în domeniul economico-financiar, (analize cost-beneficiu, modelari financiare pentru realizarea de investiţii).
Preţul estimat propus pentru serviciile de consultanţă în elaborarea unui ghid va fi exprimat LEI fără TVA.
II Serviciile de asistenta tehnica în evaluarea proiectelor
Aceste servicii vor face obiectul contractelor subsecvente atribuite in Lotul 2, cu reluarea competiţiei
- Număr estimat de proiecte/cereri de finanţare evaluate: In funcţie de necesităţile identificate în cadrul contractelor subsecvente atribuite pentru consultanţa permanentă în gestionarea Fondului pentru modernizare se va determina numărul acestora.
- Timp estimat pentru evaluarea proiectelor/cererilor de finanţare: se va stabili in funcţie de complexitatea solicitărilor formulate prin ghidurile de finanţare.
- Experţii solicitaţi:
Cerinţe minime solicitate (Normarea personalului este în sarcina prestatorului)
Coordonator :
- Studii superioare universitare absolvite cu diploma de licenţă sau echivalent.
- A participat ca membru în echipa de management /evaluator în procesul de evaluare de proiecte.în cadrul selecţiei de proiecte de minim 100 milioane de euro
- Coordonatorul nu este considerat expert in cadrul contractului, nefiind inclus în Lista experţilor de mai jos.
Profile de experţi evaluatori:
Expert juridic
-Studii superioare universitare absolvite cu diploma de licenţă sau echivalent
- Expertul sa fi evaluat cel puţin un proiect care a avut ca si activitate în domeniul juridic aferent schemelor de ajutor de stat şi fonduri europene de valoare minimă 1 milion euro
Expert tehnic
-Studii superioare universitare absolvite cu diploma de licenţă sau echivalent
- Expertul sa fi evaluat cel puţin un proiect care a avut ca si activitate/activităţi in domeniul energie
Expert pentru evaluare studiu de fezabilitate, plan de afaceri si analiza financiara
- Studii superioare universitare in domeniul economic absolvite cu diploma de licenţă sau echivalent.
- Cel puţin 5 ani experienţa generală in domeniul economico-financiar
- Experienţa specifica in evaluare proiecte ca expert de evaluare plan de afaceri sau analiza economico-financiara – de valoare minimă de un 1 milion de euro.
Preţul estimat propus pentru serviciile de asistenţă tehnică pentru evaluare proiecte/ cereri de finanţare va fi exprimat LEI fără TVA.