Obiectivul de investiţie propus este amplasat în judeţul Mures, Comuna Zau de Câmpie. Lungimea totală a străzilor şi a drumului comunal DC111 propuse pentru modernizare este de 7.966.50m.
Structura actuala a drumurilor nu corespunde cerintelor minime de calitate, siguranta si de confort a circulatiei auto, drumurile actuale nefiind amenajate cu elemente geometrice şi parte carosabilă corespunzătoare. Sistemul de scurger...
Obiectivul de investiţie propus este amplasat în judeţul Mures, Comuna Zau de Câmpie. Lungimea totală a străzilor şi a drumului comunal DC111 propuse pentru modernizare este de 7.966.50m.
Structura actuala a drumurilor nu corespunde cerintelor minime de calitate, siguranta si de confort a circulatiei auto, drumurile actuale nefiind amenajate cu elemente geometrice şi parte carosabilă corespunzătoare. Sistemul de scurgere a apelor este inexistent sau cu dispozitivele de scurgere a apelor pluviale colmatate, iar podeţele sunt degradate, cu elemente de structură lipsă şi colmatate.
Se vor realiza următoarele lucrări:
Structură rutieră
1. Clasa tehnică V, conform O.G. 43/1997 - drumuri rurale cu o bandă de circulaţie
2. Viteza de proiectare: 25 km/oră;
3. Lungimea: 7.966,50 m
4. Lăţimea părţii carosabile : 3,00-4,00m ;
5. Se vor realiza două suprastructuri moderne pentru partea carosabilă, refolosind zestrea drumului (pietruirea existentă) acolo unde sunt condiţii optime, alcătuită după cum urmează:
a.) Structură rutieră nouă:
• 4 cm EB16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA16 conform AND 605-2016);
• 6 cm EB22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BAD22,4 conform AND 605-2016);
• 15 cm strat de bază din piatra spartă/ piatra spartă amestec optimal 0-63 mm de carieră;
• 35 cm fundaţie din balast
• 12cm strat de formă cu rol drenant, anticontaminant (izolator), : – nisip
6. Racordurile cu drumurile laterale se vor realiza pe o lungime de minim 10m şi vor avea următorul sistem rutier alcătuit din :
• 4 cm EB16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA16 conform AND 605-2016);
• 6 cm EB22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BAD22,4 conform AND 605-2016);
• 15 cm strat de bază din piatra spartă/ piatra spartă amestec optimal 0-63 mm de carieră;
• 25 cm fundaţie din balast
Nota: Structura rutieră nouă se va realiza în săpătură.
Acostamente
Acostamentele se vor realiza pe o lăţime de 0,50m încadrând partea carosabilă Acostamentele vor fi realizate din piatră spartă pe 25 cm grosime.
Panta acostamentelor va fi in aliniament de 4 %.
Scurgerea apelor
Scurgerea apelor se va realiza în primul rând prin pantele transversale şi longitudinale.
Se vor amenaja la marginea platformei dispozitive de colectare şi scurgere a apelor de suprafaţa (şanţuri, rigole triunghiulare, etc.), cu secţiune neprotejată, conform STAS 10796/1-77, STAS 10796/2-79 şi STAS 10796/3-88, ţinând seama de capacităţile de scurgere a debitelor apelor meteorice, natura terenului şi de caracteristicile geometrice ale lucrării.
În zona intersecţiilor cu drumurile laterale se va asigura continuitatea scurgerii apelor de suprafaţă prin dispozitivele proiectate, prevăzându-se podeţe tubulare sau dirijând apele în lungul acestor drumuri laterale cu care cele expertizate se intersectează.
Panta şanţurilor (rigolelor) nu va fi mai mică de 0.20%.
Siguranţa circulaţiei
Se vor monta indicatoarele rutiere numai cu acordul Politiei rutiere. Se vor realiza marcajele rutiere longitudinale şi transversale (lateral) conform STAS 1848 şi conform planşelor de semnalizare rutieră prezentate.
Termen limita - numar zile inainte de data limita de depunere a ofertelor pana la care se pot solicita clarificari: 8 zile. Termen limita -numar zile inainte de data limita de depunere a ofertelor pana la care Autoritatea contractanta va raspunde obligatoriu la toate clarificarile solicitate in termenul precizat la alineatul anterior: 6 zile.