Lucrările propuse pentru modernizarea celor trei drumuri satesti (strazi) Ispas Fagarasanul, Stadionului si Inv Simionescu Ion în lungime totală de 1.282,68 m s-au stabilit în baza studiilor de teren efectuate. Prin executarea lucrărilor de reabilitare pentru străzile propuse în cadrul proiectului se vor îmbunătăţi parametrii tehnici asigurându-se astfel condiţii bune de circulaţie rutieră şi confort, influenţând benefic ...
Lucrările propuse pentru modernizarea celor trei drumuri satesti (strazi) Ispas Fagarasanul, Stadionului si Inv Simionescu Ion în lungime totală de 1.282,68 m s-au stabilit în baza studiilor de teren efectuate. Prin executarea lucrărilor de reabilitare pentru străzile propuse în cadrul proiectului se vor îmbunătăţi parametrii tehnici asigurându-se astfel condiţii bune de circulaţie rutieră şi confort, influenţând benefic zona, atât din punct de vedere ambiental cât şi din punct de vedere social-economic şi de mediu.
Având în vedere faptul că infrastructura de transport afectează dezvoltarea economică, problema infrastructurii rutiere creând astfel situaţii nefavorabile atât în cadrul mediilor de afaceri cât şi sub aspect social sau de mediu, la nivelul comunei Grindu se impune ca necesară realizarea unei infrastructuri rutiere capabile să satisfacă nevoile şi cerinţele locuitorilor şi să asigure o bază de dezvoltare locală şi regională, întrucât starea precară a drumurilor reprezintă un impediment în calea dezvoltării economice.
Drumurile rurale(satesti) propuse spre a fi modernizate faciliteaza legătura locuitorilor din comuna cu diversele institutii de interes public: Primăria, Dispensarul medical uman, Poliţia, Poşta, Şcoli cu clasele I-VIII, şi Grădiniţa cu program normal. Beneficiarul direct al investiei propuse este Primaria comunei Grindu la care se adauga beneficiarii indirecti - cei peste 1800 locuitori.Prin modernizarea drumurilor rurale din cadrul intravilanului com Grindu judetul Ialomita se vor îmbunătăţii condiţiile de transport, se va reduce timpul şi costurile de transport marfă şi călători. În acelaşi timp este asigurat şi facilitat accesul către unităţile agricole şi zootehnice din localităţi şi din afara acestora cât şi a celorlalţi operatori economici care îşi desfăşoară activitatea la nivelul comunei Grindu, punându-se astfel la dispoziţie facilităţi pentru noii investitori şi dezvoltatorii din zonă.Un alt element important îl reprezintă ridicarea gradului de civilizaţie prin modernizarea drumurilor de interes local. Strazile ce fac obiectul prezentei documentatii tehnice au o strauctura rutiere formata din balast colmatat, zestrea existenta avand o latime de 4 m.
În concluzie prin modernizarea drumurilor rurale se vor asigura:
Îmbunătăţirea condiţiilor de transport pentru bunuri şi persoane;Creşterea gradului de confort şi siguranţa a transportului. Asigurarea protecţiei zonei drumului împotriva acţiunii necontrolate a apelor pluviale si a fenomenului de inghet-dezghet. Reduceri substanţiale a costurilor de transport şi întreţinere a autovehiculelor cât şi a consumului de carburanţi şi lubrifianţi. Îmbunătăţirea condiţiilor de transport prin creşterea vitezei de rulare şi prin reducerea costurilor de exploatare şi a ratei accidentelor prin adoptarea unor măsuri pentru siguranţă;
Îmbunătăţirea factorilor de mediu plecând de la condiţiile actuale la modificarea lor către cele cu impact redus asupra mediului;Standarde civice şi de mediu la nivel mult mai ridicat comparativ cu situaţia existentă;Dezvoltarea viitoare a politicii comune de transport;Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii existente;Îmbunătăţirea administrării infrastructurii . Conform criteriilor menţionate şi din evaluarea stării tehnice a drumurilor, s-a propus reabilitarea prin:
- Asigurarea elementelor geometrice impuse de standardele şi normativele în vigoare privind proiectarea drumurilor în plan profil longitudinal şi profil transversal;
- Amenajarea intersecţiilor cu celelalte străzi precum şi realizarea de podeţe transversale pentru continuitatea scurgerii apelor meteorice;
- Pentru scurgerea apelor se vor realiza şanţuri din pamant; pentru asigurarea continuităţii şanţurilor la accesele la proprietăţi sunt prevăzute tuburi din beton
- Asigurarea lucrărilor de siguranţa circulaţiei prin montarea de semne de circulaţie corespunzătoare şi efectuarea de marcaje longitudinale şi transversale.
În concordanţă cu normele tehnice actuale şi ţinând cont de clasa tehnică (V) în care se încadrează, dar ţinând cont şi de condiţiile existente pe traseu, profilul transversal tip al celor 5 tronsoane de strazi au urmatoarea configuratie:
Latime carosabil 2x2.00m cu pantele egale spre exterior de 2.5%
Latime acostamente 2x0.75m cu pantele egale spre exterior de 4%
Rigole triunghiulare din pamant dispuse la marginea platformei strazilor cu latime de 1,40 m, conform STAS 10796/2 – 79.
Structura constructivă propusă constă într-un complex rutier cu următoarea alcătuire:
1) Strada Ispas Fagarasanul TR-2 in lung 249m si TR 3 in lung de 100m
strat de balast SR EN 13242+A1 în grosime de 30 cm;
strat de piatră spartă conform SR EN 13242+A1 în grosime de 30 cm;
strat de legătură BAD 22,4 în grosime de 6 cm;
strat de uzură din beton asfaltic BA 16 RUL 50/70 conf AND 605 in grosime de 5cm
geotextil
Acostamentele au lăţimea de 2x0,75m (0,50m consolidate si 0,25 m pietruite) in starecompactata ce sprijina pe un strat suport de balast .
2) Strada Stadionului TR 1 + 2 in lung de 442,44 + 318,00 m
strat de balast SR EN 13242+A1 în grosime de 30 cm;
strat de piatră spartă conform SR EN 13242+A1 în grosime de 30 cm;
strat de legătură BAD 22,4 LEG 50/70 conf AND 605 în grosime de 6 cm;
strat de uzură din beton asfaltic BA 16 in grosime de 5cm
8 cm nisip
Acostamentele au lăţimea de 2x0,75m (0,50m consolidate si 0,25 m pietruite) in stare compactata ce sprijina pe un strat suport de balast .
3) Strada Simionescu Ion TR 1 + 2 in lung de 95,00 + 76,00m
strat de balast SR EN 13242+A1 în grosime de 25 cm;
strat de piatră spartă conform SR EN 13242+A1 în grosime de 20 cm;
strat de legătură BAD 22,4 LEG 50/70 conf AND 605 în grosime de 6 cm;
strat de uzură din beton asfaltic BA 16 in grosime de 4cm
8 cm nisip