Străzile studiate sunt situate în intravilanul localităţilor Rusi (strada Bisericii) si Slimnic (strada Lunga), comuna Slimnic, judeţul Sibiu.
Au fost studiate conform cerinţelor beneficiarului următoarele sectoare de drum:
Lungimea
Strada Lunga km 0+870-km 1+150 280 m
Strada Bisericii - Rusi 1744 m
Tronson 1 480 m
Tronson 2 430 m
Tronson 3 195 m
Tronson 4 158 m
Tronson 5 163 m
Tronson 6 157 m
Tronson 7 ...
Străzile studiate sunt situate în intravilanul localităţilor Rusi (strada Bisericii) si Slimnic (strada Lunga), comuna Slimnic, judeţul Sibiu.
Au fost studiate conform cerinţelor beneficiarului următoarele sectoare de drum:
Lungimea
Strada Lunga km 0+870-km 1+150 280 m
Strada Bisericii - Rusi 1744 m
Tronson 1 480 m
Tronson 2 430 m
Tronson 3 195 m
Tronson 4 158 m
Tronson 5 163 m
Tronson 6 157 m
Tronson 7 161 m
TOTAL 2024 m
Sectorul studiat din Strada Lunga din localitatea Slimnic este modernizata cu imbracaminte asfaltica cu un singur strat. Nu există dispozitive de scurgere a apelor pluviale si trotuare amenajate.La km 0+886 drumul traverseaza paraul Slimnic pe un pod improvizat din structura metalica.
Strada Bisericii din localitatea Rusi este pietruita si prezinta denivelari. Există putine dispozitive de scurgere a apelor pluviale cu configuratii diferite si pe sectoare limitate. Nu exista trotuare amenajate.
Structura rutieră
Structura rutieră s-a stabilit în funcţie propunerea din documentatia de avizare a lucarilor de interventie (DALI), de clasa tehnică a străzilor, de materialele preponderente din zonă, de alcătuirea complexului rutier existent şi de verificarea structurii la îngheţ-dezgheţ, astfel:
Strada Bisericii
- 4 cm strat de uzură din BA16
- 5 cm strat de legatură din BAD22,4
- 25 cm strat din piatra sparta
- 35 cm strat din balast
Strada Lunga
- 4 cm strat de uzură din BA16
- 5 cm strat de legatură din BAD22,4
- 25 cm strat din piatra sparta
- 35 cm strat din balast
Partea carosabila va fi incadrata cu borduri din beton 20 x 25 cm pe fundatie din beton C16/20.
Drumuri laterale
La traseul proiectat se racordează 4 drumuri laterale din care 3 drumuri laterale pe strada Bisericii si un drum lateral pe strada Lunga. Acestea vor fi amenajate pe o lungime totala de 130,00 m (45+41+19+25) conform planului de situatie şi lăţime de 3,00 m cu următoarea structură rutieră:
- 4 cm strat de uzură din BA16
- 5 cm strat de legatură din BAD22,4
- 25 cm strat din piatra sparta
- 35 cm strat din balast
Partea carosabila va fi incadrata cu borduri din beton 20 x 25 cm pe fundatie din beton C16/20.
Trotuare si accese proprietati
Strada Lunga
Trotuarele pentru aceasta strada au fost proiectate in cadrul altui proiect separat de prezenta documentatie.
Strada Bisericii
Trotuarele si accesele la proprietati vor fi realizate cu urmatoarea structura:
• 20 cm strat inferior de fundaţie din balast conform SR EN 13242;
• 15 cm strat din piatra sparta;
• pavaj cu pavele din beton 6 cm pe un strat de nisip de 3 cm;
Trotuarele vor fi incadrate cu borduri din beton 10 x 15 cm pe fundatie din beton C16/20.
Sectoarele pe care se realizeaza trotuare sunt materializate pe planul de situatie. Latimea acestora este de 0.80 m-1.00 m.
Scurgerea apelor
Apele meteorice ce cad pe suprafaţa drumului sunt conduse spre borduri si dispozitive de scurgere proiectate .
Strada Lunga
Dispozitivele de scurgere a apelor pentru aceasta strada au fost proiectate in cadrul altui proiect separat de prezenta documentatie.
Strada Bisericii
Pe întreaga lungime a strazii au fost prevăzute rigole carosabile în lungime totală de 1029,00 m, rigola carosabila cu umar în lungime totală de 42,00 m si rigole tip scafa in lungime totala de 195.00 m. Acestea se vor realiza astfel:
Rigolă carosabilă:
Tronson 1
- km 0+019, L= 6.00 m, transversal
- km 0+019 – km 0+175, L=156.00 m stanga
- km 0+175, L= 8.00 m, transversal
- km 0+169- km 0+358, L= 189.00 m, dreapta
Tronson 2
- km 0+000 – km 0+013, L=13.00 m stanga
- km 0+055 - km 0+430, L=375.00 m, stanga
- km 0+250, L=5.00 m, transversal
- km 0+220 - km 0+250, L=30.00 m, dreapta
Tronson 3
- km 0+000 – km 0+020, L=20.00 m dreapta
- km 0+020, L=6.00 m, transversal
- km 0+020 - km 0+080, L=60.00 m, stanga
- km 0+080, L=5.00 m, transversal
- km 0+080, L=6.00 m, la drum lateral
Tronson 4
- km 0+020 – km 0+158, L=138.00 m stanga
Tronson 5
- km 0+000 - km 0+035, L=35.00 m, dreapta
- km 0+035, L=4.00 m, transversal
- km 0+036 – km 0+163, L=127.00 m stanga
Tronson 7
- km 0+053, L=5.00 m, transversal
- km 0+053 – km 0+080, L=33.00 m stanga
- km 0+080, L=5.00 m, transversal
Rigolă carosabilă cu umar:
Tronson 2
- km 0+013 – km 0+055, L=42.00 m stanga
Rigolă tip scafa:
Tronson 1
- km 0+358- km 0+418, L= 60.00 m, dreapta
Tronson 6
- km 0+000- km 0+135, L= 135.00 m, dreapta
Poduri, podete:
Pe traseul studiat al străzii Lunga din localitatea Slimnic la km 0+886 exista un pod improvizat cu structura metalica pe culei din zidarie de piatra, L=8,00 m in stare necorespunzatoare atat din punct de vedere constructiv cat si al starii de degradare.Se propune inlocuirea acestuia cu un pod nou din b.a.
Soluţia tehnică pentru proiectarea podului a fost stabilită ca urmare a efectuării calculelor hidraulice pe baza debitelor furnizate de către Administraţia Bazinală de apă Mures, avându-se în vedere standardele şi normativele în vigoare.
Lungimea totala a podului proiectat este de 10,00 m si este alcatuit dintr-o deschidere cu lungimea de 9,00 m si ziduri intoarse.
Latimea totala a podului este 6.00 m, din care:
cale 5.00 m
lise parapet pietonal 2 x 0,30 m
borduri 2 x 0,20 m
Dimensiunile podului au fost stabilite conform prevederilor din STAS 2924-91.
Infrastructura podului este alcatuita din doua culei de greutate executate astfel :
fundatii beton simplu C16/20;
elevatii beton armat C25/30;
Suprastructura podului este alcatuită 9 grinzi prefabricate cu lungimea de 10.00 m si inaltimea H=0.42 m, asezate joantiv si placa de suprabetonare din beton armat C30/37.
Pentru a asigura evacuarea apelor de infiltratie, placa de suprabetonare se va executa cu panta de 2,0% in doua ape.
Rosturile de dilatatie se vor monta doar in zona culeelor si vor fi de 20 mm.
Protejarea structurii podului impotriva apelor de infiltratie se face cu hidroizolatie astfel:
Hidroizolatia orizontala, aplicata pe placa de suprabetonare, executata din membrana hidroizilatoare.Protecţia hidroizolaţiei se va realiza cu MAT în grosime de 2 cm peste care se va turna 8 cm strat din BAP care va constitui şi calea pe pod.
Hidroizolatia verticala, aplicata pe spatele culeelor, executata din emulsie cationica, in doua straturi.
In profil transversal, sistemul rutier se va executa cu panta de 2,0%, în acoperiş.
La marginile podului au fost prevazute lise de parapet pe care se vor monta parapeti metalici pietonali.
Lăţimea părţii carosabile pe pod a fost adoptată în conformitate cu reglemetările tehnice în vigoare.
Conform normativ AND 515-1993 Instructiuni tehnice pentru proiectare, execuţie şi întreţinere a terasamentelor şi a căii în zona pod-rampă de acces, racordarea podului cu terasamentele se va face cu placi de racordare din beton armat cu lungimea de 2.50 m.
Albia paraului se va amenaja sub pod, cat si pe 10.00 m atât amonte cât şi aval.
Protejarea malurilor se va realiza cu ziduri din gabioane cu piatră brută cu he=2,50 m stânga, dreapta şi amonte, aval pe o lungime de 5,00 m fiecare.
Lucrări auxiliare
În cadrul acestor lucrări atat pe strada Lunga cat si pe strada Bisericii, capacele căminelor existente ale utilităţilor se vor aduce la cota proiectată a părţii carosabile.
Siguranţa circulaţiei
Pentru realizarea condiţiilor optime privind siguranţa circulaţiei a fost prevăzută montarea unui număr total de 9 indicatoare rutiere fig B2 "Oprire" din care 1 buc pe strada Lunga si 8 buc pe strada Bisericii.
Indicatoarele rutiere vor fi de tip normal din punct de vedere al dimensiunilor şi cu folie reflectorizantă de tip 2 (SR 1848/2/2008) şi se vor realiza şi monta conform prescripţiilor din STAS 1848/1,2,3-2008.
La intersectiile strazilor proiectate cu drumurile laterale, prin proiectare s-au creat conditii de vizibilitate, s-au corelat elementele din plan, profil longitudinal si profil transversal astfel incât circulatia să se poata desfasura in conditii de siguranta si confort.
Proiectul va fi finanţat prin PNi – Programul Anghel saligny SI BUGETUL LOCAL AL COMUNEI SLIMNIC, JUDETUL SIBIU.
Valoarea fara TVA estimata a lucrarilor ce fac obiectul prezentei proceduri de achizitie este de 3.457.883,89 lei, suma formata din urmatoarele capitole/subcapitole de cheltuieli:
4.1 Construcţii şi instalaţii 3.406.782,16
4.1.1 Pentru care exista standarde de cost 1.897.323,12
4.1.2 Pentru care nu exista standard de cost 1.509.459,04
5.1 Organizare de şantier 51.101,73
5.1.1. Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier 34.067,91
5.1.2. Cheltuieli conexe organizarii santierului 17.033,91
TOTAL ( lei fără TVA) 3.457.883,89
Valoarea estimată a fost stabilită conform devizului general şi bugetului indicativ aferent contractului de finantare.