- Lucrarile ce urmeaza a fi supuse procedurii de atribuire din cadrul acestui contract fac obiectul unui proiect care vizeaza din punct de vedere tehnic doar executie de lucrari de modernizare a strazii fara a fi cuprinse si alte categorii de lucrari (ex. constructii civile, drumuri), situatie in care s-ar impune impartirea pe loturi a contractului;
- Tinand cont ca proiectul are la baza o singura Documetatie cu solut...
- Lucrarile ce urmeaza a fi supuse procedurii de atribuire din cadrul acestui contract fac obiectul unui proiect care vizeaza din punct de vedere tehnic doar executie de lucrari de modernizare a strazii fara a fi cuprinse si alte categorii de lucrari (ex. constructii civile, drumuri), situatie in care s-ar impune impartirea pe loturi a contractului;
- Tinand cont ca proiectul are la baza o singura Documetatie cu solutiile tehnice pentru modernizare drum cu grad ridicat de interdemendenta intre ele.
- Consideram faptul ca si in situatia in care procedura nu este lotizata, aceasta raspunde in totalitate exigentelor de legalitate, iar in ceea ce priveste accesul la procedura, inclusiv pentru IMM, din punctul de vedere al promovarii concurentei, raportat la cerintele ce vor fi cuprinse in Fisa de date ( lucrari pentru extindere retea de canalizare sau al unei infrastructuri similare din punctul de vedere al complexitatii si/sau utilitatii in valoare cumulata va fi cel mult egala cu valoarea estimata a contractului, prin cumularea mai multor contracte fara limita superioara a numarului de contracte). Din experinata anterioara in derlarea unor proceduri de achizitii similare, se poate observa ca accesul la procedura a operatorilor economici, care pot sa indeplineasca individual cerintele ce vor fi impuse prin Fisa de date, si care ar putea fi potentiali participanti la prezenta procedura, asigurandu-se astfel, chiar daca nu este lotizata, o concurenta reala care ar conduce in final la un pret de realizarea a investitiei avantajos pentru autoritatea contractanta, pe de o parte, cu garantia ca operatorul economic a mai executat in cadrul unor contracte de lucrari de aceeasi natura si complexitate - pe de alta parte.
- De asemenenea prin fisa de date a achizitiei se va da posibilitatea subcontractarii unor parti din contractul care se supune procedurii de achizitie, respectiv ofertantii pot opta pentru a cooptat si alti operatori economici, in calitate de subcontractanti/asociati sau terti sustinatori, pentru a indeplinii, in primul rand, cerintele de calificare, iar in al doilea rand, pentru a executa lucrari care fac obiectul contractului, facilitand accesul la procedura, inclusiv pentru IMM, din punctul de vedere al promovarii concurentei, chiar daca contractul nu este impartit pe loturi.
- Tot prin fisa de date a achizitiei se va da posibilitatea prezentarii unei oferte in asociere de operatori economici, respectiv ofertantii pot opta pentru a prezenta oferte in asociere, pentru a indeplinii, in primul rand, cerintele de calificare, iar in al doilea rand, pentru a a executa lucrarile care fac obiectul contractului, facilitand accesul la procedura, inclusiv pentru IMM, din punctul de vedere al promovarii concurentei, chiar daca contractul nu este impartit pe loturi.
Ofertantul trebuie sa fi executat lucrări similare cu cele care fac obiectul contractului, respectiv lucrări (constructii/modernizare/reabilitare/reparatii de strazi si/sau drumuri) cu cele ce fac obiectul contractului care se atribuie prin prezenta
procedura la nivelul unui contract, maximum 2 contracte, cu o valoare totala, fara TVA mai mare sau cel putin egala cu 1.000.000,00 LEI;
Ultimii 5 ani, vor fi calculaţi până la data limita de depunere a ofertelor cu menţiunea că în situaţia în care AC decalează data limita de depunere a ofertelor cu un nou termen limită, publicând astfel un anunţ de tip erată, limita inferioară a perioadei de 5 ani se extinde cu perioada de timp aferentă decalării, urmând a fi considerată îndeplinită cerinţa pentru toţi operatorii economici care au prezentat dovada finalizării contractului de experienţa similară in intervalul de timp nou rezultat.
Modalitatea de indeplinire
Se va completa DUAE de către operatorii economici participanţi la procedura de atribuire prin selectarea opţiunii "indicaţia globală pentru toate criteriile de selecţie". Documentele justificative care probează îndeplinirea cerinţei vor fi prezentate, la solicitarea autorităţii contractante, doar de către ofertantul clasat pe locul I în clasamentul intermediar întocmit după aplicarea criteriului de atribuire ofertelor admisibile, după caz acestea putând fi fără a se limita la, enumerarea nefiind cumulativă: - recomandări; - procese-verbale de recepţie; facturi fiscale; - documente constatatoare, etc. Documentele trebuie sa ateste faptul ca lucrările au fost executate în conformitate cu normele legale în domeniu si ca au fost duse la bun sfârşit. In urma aplicării criteriului de atribuire ofertelor admisibile, se vor solicita doar ofertantului clasat pe primul loc in clasamentul intermediar, documentele justificative constând in documente reprezentând certificări/ documente constatatoare pentru acele lucrări executate pe care ofertantul propune ca autoritatea contractanta sa le ia in considerare pentru evaluarea îndeplinirii cerinţei privind experienţă similara. Respectivele certificări vor trebui sa indice: a) obiectul lucrărilor executate astfel încât sa fie furnizate toate informaţiile solicitate si necesare pentru a se verifica îndeplinirea cerinţei privind experienţa similara, b) beneficiarii, indiferent daca aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, c) perioada, mai exact intervalul periodic (data de început si data de finalizare) in care s-a prestat contractul d) locul executării lucrărilor si e) sa precizeze daca au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu si daca au fost duse la bun sfârşit; Nota 1: Certificările vor fi emise sau contrasemnate de beneficiar (Autoritate Contractantă sau client privat). Intră în categoria documentelor reprezentând certificări de buna prestaţie procese verbale de recepţie /recomandări /documente constatatoare sau alte documente similare in măsura in care acestea sunt emise sau contrasemnate de beneficiar si furnizează toate informaţiile solicitate pentru demonstrarea îndeplinirii cerinţei de calificare privind experienţa similara.