Execuţie lucrări în cadrul proiectului "Modernizare străzi în oraşul Tăuţii Măgherăuş , judeţul Maramureş"
Prin documentaţia nr. 3 / 2022, faza PTh, realizată de S.C. CVBP STRUCTURI S.R.L. pentru obiectivul " Modernizare străzi în oraşul Tăuţii Măgherăuş, judeţul Maramureş" se doreşte reabilitarea străzilor 133, 114 şi 2 realizarea de trotuare, de sisteme de colectare şi evacuare ape pluviale.
Date tehnice Strada 133 şi ...
Execuţie lucrări în cadrul proiectului "Modernizare străzi în oraşul Tăuţii Măgherăuş , judeţul Maramureş"
Prin documentaţia nr. 3 / 2022, faza PTh, realizată de S.C. CVBP STRUCTURI S.R.L. pentru obiectivul " Modernizare străzi în oraşul Tăuţii Măgherăuş, judeţul Maramureş" se doreşte reabilitarea străzilor 133, 114 şi 2 realizarea de trotuare, de sisteme de colectare şi evacuare ape pluviale.
Date tehnice Strada 133 şi Strada 114
● Lungime traseu: 5560.00 [m]
● Clasa tehnică a străzii: III
● Numărul benzilor de circulaţie: 2x3.00 [m]
● Raza minimă/maximă: 25/300 [m]
● Declivitatea minimă/maximă: 0.05/4.70 [%]
● Sistem de colectare şi evacuare ape pluviale
● Elemente de siguranţa circulaţiei
Date tehnice Strada 2
● Lungime traseu: 850.00 [m]
● Clasa tehnică a străzii: III
● Numărul benzilor de circulaţie: 1x5.00 [m]
● Raza minimă/maximă: 20/250 [m]
● Declivitatea minimă/maximă: 0.31/6.90 [%]
● Sistem de colectare şi evacuare ape pluviale
● Elemente de siguranţa circulaţiei
Traseul în plan
Traseul în plan al străzilor 133 şi 114 are o lungime totală de 5560.00 m cu lăţimea platformei cuprinsă între 6.00m şi 9.50m, alcătuit din aliniamente lungi racordate cu raze cuprinse între 25.00 şi 300.00m, urmărind, traseul străzilor existente.
Traseul în plan al străzii 2 are o lungime totală de 850.00 m cu lăţimea platformei de 5.00 m, alcătuit din aliniamente lungi racordate cu raze cuprinse între 20.00 şi 250.00m, urmărind, traseul străzii existente.
Profilul longitudinal
Traseul proiectat se suprapune cu străzile existente (Strada 133, Strada 114 şi Strada 2), în consecinţă s-a urmărit profilul existent al terenului, ţinând seama de cotele obligate şi de necesitatea preluării denivelărilor longitudinale şi asigurarea accesului riveranilor la proprietăţile private.
La proiectarea liniei roşii s-au respectat prevederile din STAT-10144-3-91 referitoare la declivităţile maxime şi minime admise, rezultând astfel decivităţi cuprinse între 0.05% şi 6.90%. Racordarea declivităţilor succesive s-a realizat prin curbe verticale cu razele cuprinse între 500m şi 2500m, respectând normele impuse de legislaţia privind încadrarea în categoria tehnică şi privind viteza de proiectare pentru asigurarea desfăşurării circulaţiei în condiţii de siguranţă şi confort.
Lucrări necesare pentru reabilitarea străzilor 133 şi 114:
Drumuri
Pe sectorul cuprins între km 0+000.000 - 1+980.00 şi 2+580.00 - 5+540.00 se va reabilita structura rutieră existentă, după cum urmează:
- Frezare îmbrăcăminte asfaltică existentă - 3 cm
- Strat de legătură din BAD 22.4 - 5 cm pentru preluarea denivelărilor
- Geocompozit antifisură
- Strat de uzură din BA 16 - 4 cm
Pe sectorul cuprins între km 1+980.00 - 2+580.00 se va face structură rutieră nouă după cum urmează:
- Strat de uzură din BA16 - 4 cm
- Strat de legătură din BAD 22.4 - 5 cm
- Strat de fundaţie superior din piatră spartă - 15 cm
- Strat de fundaţie inferior din balast - 25 cm
Între km 1+010.00 - 1+980.00 şi 2+580.00 - 5+540.00 se vor realiza casete de lărgire cu următoarea structură rutieră:
- Strat de uzură din BA16 - 4 cm
- Geogrilă pentru armare
- Strat de legătură din BAD 22.4 - 5 cm
- Strat de fundaţie superior din piatră spartă - 15 cm
- Strat de fundaţie inferior din balast - 25 cm
Trotuare
Se vor amenaja trotuare în intravilan şi accesele la proprietăţi cu următoarea structură:
- Strat de uzură din din dale prefabricate din beton vibropresat – 8.00 [cm]
- Strat de bază din piatră spartă – 15.00 [cm]
- Strat de fundaţie din balast – 15.00 [cm]
Delimitarea părţii carosabile de trotuare se va face cu bordură.
Scurgerea apelor
În extravilan se vor reprofila şanţurile existente din pământ, iar în intravilanul localităţii ve vor realiza şanţuri trapezoidale sau rigole carosabile din beton, clasa C35/45.
La KM 1+510.00 se va realiza un podeţ tubular din oţel ondulat Ø 1000, cu timpane si aripi din beton clasa C30/37. Armarea se va realiza cu plasă sudată STNB 8x100x100.
Podeţele existente pe traseul studiat se vor reabilita prin refacerea coronamentelor, a camerelor de cădere şi se vor decolmata.
Lucrări necesare pentru reabilitarea Străzii 2:
Drumuri
Pe sectorul cuprins între km 0+000.000 - 0+850.00 se va reabilita structura rutieră existentă, după cum urmează:
- Frezare îmbrăcăminte asfaltică existentă - 3 cm
- Strat de legătură din BAD 22.4 - 5 cm pentru preluarea denivelărilor
- Geocompozit antifisură
- Strat de uzură din BA 16 - 4 cm
Pe sectorul cuprins între km 0+000.000 - 0+850.00 se vor realiza casete de lărgire cu următoarea structură rutieră:
- Strat de uzură din BA16 - 4 cm
- Geogrilă pentru armare
- Strat de legătură din BAD 22.4 - 5 cm
- Strat de fundaţie superior din piatră spartă - 15 cm
- Strat de fundaţie inferior din balast - 25 cm
Trotuare
Se vor amenaja trotuare şi accesele la proprietăţi cu următoarea structură:
- Strat de uzură din din dale prefabricate din beton vibropresat – 8.00 [cm]
- Strat de bază din piatră spartă – 15.00 [cm]
- Strat de fundaţie din balast – 15.00 [cm]
Delimitarea părţii carosabile de trotuare se va face cu bordură.
Trotuarele proiectate au o lungime cumulată de 4850 m şi sunt amplasate pe străzile 133, 114 şi 2. Prin proiect se va realiza şi un sistem de colectare şi evacuare a apelor pluviale, realizat din şanţuri şi rigole din beton. Trotuarele se vor încadra cu borduri.
În profil transversal trotuarele vor avea o declivitate de 1.5% iar în profil longitudinal, trotuarele se vor racorda la cotele existente impuse.
Scurgerea apelor
Pe sectorul cuprins între km 0+000.000 - 0+850.00 scurgerea apelor se va realiza prin rigole carosabile din beton, clasa C35/45.
Prin prezenta investiţie se doreşte pe strada 2 relocarea reţelelor aeriene în subteran, în tuburi de protecţie, şi se va realiza iluminat stradal, aceste lucrări vor face obiectul altei proceduri achizitii.