Drumurile ce reprezintă obiectul proiectului fac parte din reţeaua de drumuri a comunei Grădinari şi aparţin domeniului public şi totalizează 7.560 m lungime pe cuprinsul localităţilor Tântava, Zorile, Grădinari. În cea mai mare parte excepţie făcând strada Staţia de Apă, drumurile au partea carosabilă la nivel de pământ sau împietruire colmatată. În profil transversal, drumurile au platforma variabilă, mărginită de vegetaţ...
Drumurile ce reprezintă obiectul proiectului fac parte din reţeaua de drumuri a comunei Grădinari şi aparţin domeniului public şi totalizează 7.560 m lungime pe cuprinsul localităţilor Tântava, Zorile, Grădinari. În cea mai mare parte excepţie făcând strada Staţia de Apă, drumurile au partea carosabilă la nivel de pământ sau împietruire colmatată. În profil transversal, drumurile au platforma variabilă, mărginită de vegetaţie. Parte carosabilă, este de asemenea variabilă de aprox. 3.50-5.00 m lăţime, elementele geometrice nefiind corect definite. Suprafaţa de rulare pe străzile studiate prezintă degradări semnificative. Străzile prezintă în principal degradări de tipul: gropi, făgaşe, văluriri, şiroiri ale apei în lungul drumului şi transversal sau stagnări ale acesteia pe partea carosabilă, colmatări ale împietruirii, înierbarea acostamentelor. De asemenea, pe timp secetos circulaţia rutieră conduce la antrenarea prafului de pe partea carosabilă care coroborat cu producerea zgomotului din cauza denivelărilor părţii carosabile, produce disconfortul locuitorilor din zonă.
Prin executarea lucrărilor de proiectare vor apărea influenţe favorabile din punct de vedere economic şi social cât şi asupra factorilor de mediu:
1. Influenţe asupra factorilor de mediu datorate realizării unor condiţii de circulaţie superioare celor actuale:
• Scăderea gradului de poluare a aerului
• Eliminarea băltirii apelor pluviale pe suprafaţa carosabilă
• Reducerea volumului de praf
2. Influenţe socio-economice
• Crearea de noi locuri de muncă
• Eliminarea disconfortului provocat de degradările existente
• Creşterea siguranţei circulaţiei pietonale şi auto
• Îmbunătăţirea accesibilităţii şi mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, care va stimula o dezvoltare economică durabilă
• Ameliorarea în conformitate cu standardele în vigoare a condiţiilor de viaţă ale locuitorilor, creşterea sănătăţii populaţiei şi eliminarea stării de stres