Obiectul prezentului proiect este reprezentat de 5 drumuri comunale ( drumuri satesti) ce isi desfasoara traseul pe teritoriul comunei Tudora cu lungimea totala de 4.747,00 m.
Structura rutiera
Structura rutieră pentru DS 619, DS 520, DS 654, DS 691: ( valabilă inclusiv pentru drumuri laterale)
- 4.0 cm, strat de uzură din beton asfaltic tip BA PC16;
- 6.0 cm, strat de legătură din beton asfaltic deschis tip BADPC 22,4;
- ...
Obiectul prezentului proiect este reprezentat de 5 drumuri comunale ( drumuri satesti) ce isi desfasoara traseul pe teritoriul comunei Tudora cu lungimea totala de 4.747,00 m.
Structura rutiera
Structura rutieră pentru DS 619, DS 520, DS 654, DS 691: ( valabilă inclusiv pentru drumuri laterale)
- 4.0 cm, strat de uzură din beton asfaltic tip BA PC16;
- 6.0 cm, strat de legătură din beton asfaltic deschis tip BADPC 22,4;
- 15.0 cm, strat de baza din piatra spartă amestec optimal;
- 15.0 cm, strat inferior de fundaţie din balast;
- 10 cm strat de forma din balast.
Structura rutieră de ranforsare pentru DC 55
- strat de uzura BAPC16/MAS 16: 4 cm
- strat de legătură BADPC 22,4: 6 cm
- strat de baza din AB 22,4: 6 cm
- geotextil cu rol antifisura
- dala existenta din beton in grosime de 18 cm
- strat de fundaţie existent
Drumuri laterale
- Drumurile laterale se vor amenaja pe o lungime de 25 m cu aceeaşi structură ca si drumul principal, si vor avea următoarele dimensiuni:
- Parte carosabila 2.75m
- Acostamente 2x0,50m
Acostamente
- Acostamente : 0,50 m
- pereate cu dala din beton de ciment C30/37 in grosime de 10 cm, aşezat pe un strat de nisip de 10 cm si umplutura de balast de 25 cm.
- neprotejate , alcătuite din 22 cm strat de balast
Scurgerea apelor
- Colectarea şi scurgerea apelor Şanţurile/rigolele se vor realiza din beton de ciment C30/37 in grosime de 10 cm, aşezat pe un strat de nisip pilonat in grosime de 10 cm. Lungimea şanţurilor/rigolelor este de 9494m. Acolo unde se impune se vor înlocui şanţurile cu rigole carosabile, sau rigole ranforsate. Descărcarea se face prin 8 podeţe tubulare transversale cu diametrul de 800 mm.
- Pentru dirijarea şi evacuarea apelor meteorice la drumurile laterale se vor executa podeţe tubulare cu diametrul D=600mm
- Pentru asigurarea continuităţii şanţurilor toate accesele la proprietati se vor reface prin amenajarea unei dale din beton armate.
- In zonele unde sunt taluzuri mai înalte de 2. m si cu o înclinare mai mare de 1:1, vederea asigurării stabilităţii corpului drumului, s-au prevăzut rigole ranforsate
Lucrari conexe
- Se vor ridica la cota căminele de utilitati existente pe amplasament
Semnalizare rutiera
- Semnalizare rutieră verticală şi orizontală: pentru siguranta circulatiei se vor prevedea
- indicatori de orientare şi avertizare, după cerinţele SR 1848-1
- marcaje rutiere după cerinţele SR 1848-7.