Obiectul contractului ce rezultă din această procedură este execuţia tuturor lucrărilor identificate în proiectul tehnic elaborat de către S.C. MAGISTRALE RUTIERE CONCEPT S.R.L.- piese scrise şi piese desenate, caiete de sarcini, detalii de execuţie şi anexele aferente.
Avand in vedere ca structura rutiera actuala este ca si inexistenta, străzile fiind majoritar din pamant sau slab pietruite, ca nu asigura o capacitate port...
Obiectul contractului ce rezultă din această procedură este execuţia tuturor lucrărilor identificate în proiectul tehnic elaborat de către S.C. MAGISTRALE RUTIERE CONCEPT S.R.L.- piese scrise şi piese desenate, caiete de sarcini, detalii de execuţie şi anexele aferente.
Avand in vedere ca structura rutiera actuala este ca si inexistenta, străzile fiind majoritar din pamant sau slab pietruite, ca nu asigura o capacitate portanta corespunzătoare, ca soluţie de modernizare pentru aceste drumuri se va realiza o structura rutiera noua la o cota care sa permită accesele la proprietăţi si racordul la străzile laterale.
Astfel, structura rutiera propusa are in componenta circa 20 cm prism de anrocamnete de dimensiuni mari (min. 50 kg), un strat de forma de nisip 7 cm, strat de fundaţie inferioara din balast de min 20 cm grosime si un strat superior de fundaţie din piatra sparta (min. 20 cm), astfel incat grosimea totala a straturilor de fundare din materiale granulare sa asigure noua structura impotriva degradărilor datorate fenomenului de inghet — dezgheţ, precum si o capacitate portanta corespunzătoare. Peste straturile de fundaţie se vor asternere straturile asfaltice după cum urmează:
Structura rutiera propusa:
circa 20 cm prism de anrocamente de dimensiuni mari (min. 50kg)
7 cm strat de forma din nisip
20 cm strat fundaţie din balast
20 cm strat fundaţie din piatra sparta
6 cm strat legătură din binder de criblura BAD 22,4 (EB22,4 leg 50X70),
4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA 16 (EB16 uzura 50/70).
Lucrările prevăzute a fi efectuate in vederea reabilitării si modernizării acestora sunt:
a) Desfacerea sistemului rutier existent, operaţie care presupune săpătură in teren tare pana la cota de fundare prevăzută prin proiect;
b) Nivelarea si compactarea patului drumului in vederea asternerii prismului de anrocamente de dimensiuni mari (min.50 kg) de circa 20 cm grosime;
c) Asternerea succesiva a stratului de forma din nisip 7 cm, precum si a stratului inferior de fundaţie din balast de 20 cm si compactarea acestuia corespunzător normelor tehnice in vigoare in corelare cu prevederile caietelor de sarcini elaborate de proiectant la faza Proiect Tehnic;
d) Asternerea stratului superior de fundaţie din piatra sparta de 20 cm si compactarea acestuia corespunzător normelor tehnice in vigoare in corelare cu prevederile caietelor de sarcini elaborate de proiectant la faza Proiect Tehnic;
e) Curatarea intregii suprafeţe a străzilor prin suflare;
f) Amorsarea cu amorsa bituminoasa cationica de 0.9 kg/mp in vederea asternerii stratului de legătură din binder de criblura;
g) Asternerea stratului de legatura din binder de criblura BAD22,4 cu grosime minima de 6 cm;
h) Curatarea suprafeţei prin suflare;
i) Amorsarea stratului de legătură cu amorsa bituminoasa de 0.6 kg/mp in vederea asternerii stratului de uzura;
j) Asternerea stratului de uzura din beton asfaltic BA16 de 4 cm;
k) Profilarea acostamentelor si închiderea acestora fie cu 20 cm de piatră spartă
l) Realizarea santurilor trapezoidale, rigolelor de acostament si existente, realizarea podeţelor noi atat transversal strazilor cat si la intersecţii;
m) Amenajarea străzilor laterale pe o lungime de 10 m cu acelaşi sistem rutier ca şi al străzilor, ce fac obiectul prezentei documentarii;
n) realizarea lucrarilor de semnalizare verticala si marcaje orizontale.
Alte lucrari conexe necesare a fi luate in considerare la efectuarea lucrarilor de reabilitare a strazilor sunt organizarea de santier, realizarea scurgerii apelor meteorice, accesul la proprietăţi si semnalizarea pe timpul executiei a lucrarilor.