Strada Ciocârliei propusă spre modernizare în prezenta documentaţie are o lungime de 461.66 m şi se află în intravilanul comunei Oarja, judeţul Argeş. Nu există asfalt sau alte îmbunătăţiri. Accesul la drumul Local strada Ciocârliei se poate face din str. Şoseaua Mare, str. Stadionului sau din str. Plopilor.
Situaţia actuală: În prezent drumul local este din pământ slab balastat şi prezintă gropi şi denivelări în part...
Strada Ciocârliei propusă spre modernizare în prezenta documentaţie are o lungime de 461.66 m şi se află în intravilanul comunei Oarja, judeţul Argeş. Nu există asfalt sau alte îmbunătăţiri. Accesul la drumul Local strada Ciocârliei se poate face din str. Şoseaua Mare, str. Stadionului sau din str. Plopilor.
Situaţia actuală: În prezent drumul local este din pământ slab balastat şi prezintă gropi şi denivelări în partea carosabilă, obligând autovehiculele de orice tip să circule cu viteză limitată. Acostamentele sunt din pământ şi şanţurile nu sunt dimensionate şi reprofilate. Structura rutieră actuală nu asigură o circulaţie rutieră normală, drumurile locale propuse spre modernizare devenind, în anumite condiţii climaterice, impracticabile circulaţiei autovehiculelor şi pietonilor care se deplasează prin comuna Oarja. Starea drumurilor comunale influenţează negativ viaţa economică, socială şi culturală a locuitorilor comunei Oarja.
Obiectivul are ca scop:
• îmbunătăţirea drumurilor de acces în spaţiul rural care duce la dezvoltarea economică şi socială;
• modernizarea drumului va contribui la fluidizarea traficului, reducerea timpului de transport, realizarea transportului în condiţii de siguranţă sporită;
• va contribui la creşterea nivelului de educaţie, de socializare şi a stării de sănătate a tuturor cetăţenilor prin facilitarea accesului acestora la obiectivele culturale şi de educaţie aflate în comună;
• îmbunătăţirea infrastructurii de transport va permite şi accesul autovehiculelor Ambulanţei la locuitorii acestor zone pentru urgenţe medicale şi intervenţia rapidă a autospecialelor de Pompieri sau Protecţie Civilă în cazul unor evenimente nedorite: accidente, calamităţi naturale sau incendii;
• va îmbunătăţi circulaţia autovehiculelor şi a pietonilor în zonă, se va îmbunătăţi protecţia mediului prin diminuarea producerii prafului, a noxelor produse de gazele de eşapament şi a plouării, datorită circulaţiei pe un drum accidentat.
Pe baza analizelor şi măsurătorilor în teren, s-au stabilit 2 soluţii posibile pentru partea carosabilă în vederea modernizării drumului local, Strada Ciocârliei din comuna Oarja, iar soluţia recomandată de proiectant este scenariul nr. 1, după cum urmează:
• strat de uzură din beton asfaltic BAPC 16 rul 50/70 de 4 cm ;
• strat de legătură BADPC 22.4 leg50/70 în grosime de 5 cm;
• strat de fundaţie superioară din piatră spartă de 12 cm;
• strat de fundaţie inferioară din balast cu grosimea de 30 cm;
• strat de formă 10 cm din balast recuperat din pietruirea existentă.
Drumurile laterale se vor amenaja pe lungimea de 10 m cu aceeaşi îmbrăcăminte asfaltică, BAPC 16 rul 50/70, ca şi drumul studiat. Se va asigura accesul la proprietăţi pe toata durata execuţiei şi după terminarea lucrărilor.
Strada Ciocârliei este alcătuită din două tronsoane: tronsonul 1 cu lungimea de 367.70 m şi tronsonul 2 cu lungimea de 93.96 m. Tronsonul 1 face legătura între strada Şoseaua Mare şi strada Stadionului. Tronsonul 2 porneşte din tronsonul 1 de la km O+ 143 şi se termină în Strada Plopilor.
Tronsonul 1 are lăţimea platformei de 4.15 m, din care partea carosabilă este de 2.75 m încadrată de acostament de 0.5 m şi rigola carosabilă de 0.9 m.
Tronsonul 2 are lăţimea platformei de 2.75 m - parte carosabilă.