Obiectivul de investitii vizat prin acest proiect este alcatuit din drumul principal cu origine in DJ 109 G, ce traverseaza localitatile Salnita si Dealu Corbului din comuna Vima Mică, facand legatura si continuandu-se cu acelasi drum comunal DC 42 pe teritoriul comunei invecinate Copalnic Manastur ( sat Preluca Veche), avand lungimea totala de 8640 m.
Descrierea constructiva, functionala si tehnologica
Dupa executarea l...
Obiectivul de investitii vizat prin acest proiect este alcatuit din drumul principal cu origine in DJ 109 G, ce traverseaza localitatile Salnita si Dealu Corbului din comuna Vima Mică, facand legatura si continuandu-se cu acelasi drum comunal DC 42 pe teritoriul comunei invecinate Copalnic Manastur ( sat Preluca Veche), avand lungimea totala de 8640 m.
Descrierea constructiva, functionala si tehnologica
Dupa executarea lucrarilor de terasamente (excavarea structurii existente, evacuarea pamantului rezultat, reprofilarea partii carosabile pentru obtinerea pantei proiectate – 2,5%, compactarea umpluturilor din pamant, realizarea sistemului de colectare al apelor pluviale) se va trece la executia sistemului rutier, dar nu inainte de acordul Beneficiarului, prin persoana desemnata (dirigintele de santier); trecerea la urmatoarele faze de lucrari va fi consemnata in "Proces verbal de lucrari ce devin ascunse".
Suprafata totala ce urmeaza a fi ocupata definitiv de drumurile proiectate este de aproximativ 50950 mp aflata in domeniul public al comunei Vima Mica.
Traseul proiectat in plan al drumului comunal urmareste traseul existent, dar in conditiile prevazute de reglementarile tehnice in vigoare cu privire la amenajarea in plan a curbelor (STAS 863/85). Elementele geometrice vor fi astfel realizate incat sa se asigure circulatia in cele mai bune conditii de siguranta si confort.
Avand in vedere cele mentionate mai sus, amenajarea drumului comunal si aducerea acestuia la parametrii clasei tehnice corespunzatoare, si anume categoria V, lucrarile de amenajarea care se vor desfasura sunt urmatoarele:
- trasarea amprizei drumului care implica axele;
- executia de sapatura necesara pentru a ajunge la cota proiectata;
- executia sistemului colectare si evacuare a apelor pluviale;
- realizarea noului sistem rutier;
- realizarea consolidarilor taluzurilor;
- semnalizarea rutiera orizontala si verticala.