"Modernizare drum comunal DC36; Matau (DJ737) – Suslanesti (DN73D), km 0+000-3+780 în Comuna Mioarele, judeţul Argeş"
Comuna Mioarele se află în nord-estul judeţului, pe malurile râului Argeşel. Este străbătută de şoseaua naţională DN73D, care o leagă spre sud de Boteni, Hârtieşti, Vultureşti, Davideşti, Mioveni şi Mărăcineni şi spre nord de Valea Mare – Pravăţ.
Accesul la lucrările proiectate se face din DJ 737 şi DN 73...
"Modernizare drum comunal DC36; Matau (DJ737) – Suslanesti (DN73D), km 0+000-3+780 în Comuna Mioarele, judeţul Argeş"
Comuna Mioarele se află în nord-estul judeţului, pe malurile râului Argeşel. Este străbătută de şoseaua naţională DN73D, care o leagă spre sud de Boteni, Hârtieşti, Vultureşti, Davideşti, Mioveni şi Mărăcineni şi spre nord de Valea Mare – Pravăţ.
Accesul la lucrările proiectate se face din DJ 737 şi DN 73 D, conform planşei cu încadrarea în zonă.
Particularităţile achiziţiei:
Lucrările ce fac obiectul prezentei documentaţii sunt amplasate în Comuna Mioarele, judeţul Argeş.
Pentru modernizarea drumului comunal DC 36 Matau ( DJ 737) – Suslanesti (Dn 73 D), km 0 + 000 - km 3 + 780 sunt necesare următoarele lucrări:
- terasamente;
- drumuri ( covor bituminos);
- podeţe;
- rigole pereate;
- siguranţa circulaţiei.
Drumul investigat se încadreaza în clasa tehnică V, acesta asigurâd un trafic preponderent de interes local, cu componenţă turistică dar totodată axat şi spre alte activităţi cu caracter economic. Drumul comunal investigat se incadreaza conf. Ord. 31 / N/ 1995 MLPAT in clasa de importanta « C » - normal.
Terasamentele vor fi realizate prin săpături de pământ pentru şanţuri şi rigole, umpluturi de pământ la acostamente, politura rambleelor şi curăţire de iarbă.
Drumuri
- în plan: se prezintă sub forma unei succesiuni de aliniamente şi curbe cu raze variabile (cuprinse intre 12 si 350m) specifice cailor de comunicatie care străbat forme de relief specifice podişurilor şi dealurilor.
- în profil longitudinal: drumul prezintă declivitati cuprinse intre 0.5% si 14.5%, caracteristice zonelor de deal linia rosie a acestuia urmand in principiu niveleta drumului existent pentru evitarea lucrarilor de terasamente.
- în profil transversal: drumul se prezintă cu lăţimi ale părţii carosabile de 4.0m, cu acostamente balastate de aproximativ 50 cm.
Drumul va avea o platformă minimă de 5 m cu o bandă de circulaţie de 4 m si supralargiri in curbe precum si benzi de încrucişare bine poziţionate pentru a asigura o bună vizibilitate.
Sistemul rutier proiectat va avea urmatoarea alcatuire:
- 6+1cm BAPC 16 rul 50/70 (cu pietriş concasat) conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008;
- 10 cm strat de bază din macadam;
- balast de rau de 10 cm grosime (in medie) pentru reprofilarea si completarea sistemului rutier existent (acolo unde este necesar), ca strat de fundaţie
- Pietruirea existenta scarificata, se niveleaza si se compacteaza. In situatia intalnirii pungilor de argila in amplasament se va proceda la eliminarea acestora prin realizarea unor sapaturi cu adancimea de 1.0m pe intreaga latime a platformei drumului si inlocuirea stratului de argila cu un blocaj de refuz de ciur peste care se va realiza sistemul rutier proiectat.
- acostamentele se vor completa cu pamant si impermeabiliza utilizand un sistem rutier compus din un strat de balast in grosime de 10cm si beton C30/37 in gosime de 10cm.
Drumul va avea următoarele caracteristici:
- platformă drum = 5 m
- parte carosabilă = 4 m
- acostamente 2 x 0,50 m
Podeţe
Pentru asigurarea curgerii apelor pluviale şi eventual din izvoarele ce se regăsesc pe parcursul traseului drumului s-au proiectat:
1 podeţ dalat P2, L = 6 m;
1 podeţ tubular Ø1000mm, L=10 m;
1 podeţ tubular Ø1000mm, L=9 m;
5 podeţe tubulare Ø1000mm, L=8 m;
1 podeţ tubular Ø1000mm, L= 7m;
Rigole pereate
- santuri sectiune trapezoidala, L = 7500 m, pereate cu un strat de beton de ciment C30/37 in grosime de 10cm asternut pe nisip pilonat.
Siguranţa circulaţiei
Parapet metalic semigreu L = 12 m (la podet tip P2);
Borne kilometrice - 3buc;
Indicatoare de circulaţie – 22 buc, (17 buc curba periculoasa, 3 buc. oprire, 2 buc. succesiune de curbe) care să menţioneze greutatea maximă admisă corespunzătoare clasei de trafic şi indicatoare de circulaţie conform STAS 1848 – 1;
Marcaje rutiere – 5 kme
Valoarea estimata, pe capitole bugetare: 6.213.550,00 lei (fără TVA).
1.4 Cheltuieli pentru relocarea/protecţia utilităţilor: 12.000,00 lei
4.1 Construcţii şi instalaţii: 6.050.000,00 lei
5.1.1 Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier: 151.550,00 lei.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 12.
Termenul limită de publicare a răspunsului la solicitările de clarificări: 6 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.