Traseul in plan:Prin proiectare, parametrii geometrici ai drumurilor propuse pentru modernizare, atât in plan orizontal cit si in plan vertical, respecta prevederile din ORDIN nr. 50/7.01.1998, pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, si realizarea drumurilor in localitati şi in afara localitatilor. In plus, se respecta următoarele condiţii specifice pentru aceasta lucrare, astfel:
- Axul drumurilor s-a păstra...
Traseul in plan:Prin proiectare, parametrii geometrici ai drumurilor propuse pentru modernizare, atât in plan orizontal cit si in plan vertical, respecta prevederile din ORDIN nr. 50/7.01.1998, pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, si realizarea drumurilor in localitati şi in afara localitatilor. In plus, se respecta următoarele condiţii specifice pentru aceasta lucrare, astfel:
- Axul drumurilor s-a păstrat cat mai aproape de cel existent, realizându-se corecţia acestuia numai acolo unde este strict necesara si numai in conformitate cu prevederile din normele si STAS-urile de specialitate.
-In conformitate cu prevederile din STAS 10144/2-91, 10144/3-91 si a normelor tehnice privind proiectarea si realizarea drumurilor, aprobate cu ordinul MT. Nr. 50/27.01.1998, s-a căutat ca traseul proiectat sa urmărească traseul existent, pentru a se evita ocuparea de terenuri noi. Imbunatatirile aduse, prin proiectare caracteristicilor geometrice in plan, au constat in:
- amenajarea curbelor in plan si in spaţiu (unde este posibil);
- asigurarea unor condiţii mai bune de vizibilitate;
Profilul Longitudinal:In profil longitudinal linia roşie urmăreşte in principal pantele existente ale terenului. In profilul longitudinal s-a încercat respectarea pe cat posibil in ce priveşte:
- pasul minim de proiectare corespunzător vitezei de proiectare
- raze de racordare in plan vertical conform STAS 10144/3-91
- declivitatea minima si maxima.
Profilul Transversal:In conformitate cu prevederile din STAS 10144/1-90, profilul transversal al drumurilor va fi de tip acoperiş, conform profilului longitudinal si a planului de situaţie.
Drumurile judeţene au clasa tehnica IV.
Având în vedere tema de proiectare precum şi situaţia existentă, la întocmirea studiului de fezabilitate s-a urmărit păstrarea elementelor geometrice în profil longitudinal şi transversal precum şi obţinerea unui preţ de cost cât mai mic. Pentru îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei şi a confortului curbele au fost supraînălţate şi supralărgite conform STAS 863/85. Viteza de proiectare este de 40 km/h.
Toate pantele transversale pe carosabil s-au proiectat cu valoarea de 2,5% în acoperiş sau pantă unică aşa încât să se coreleze toate elementele stradale existente şi să se asigure scurgerea şi evacuarea apelor spre dispozitivele existente şi proiectate.
Studiul de fezabilitate precum şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţie au fost aprobaţi prin Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 34 din 28 Martie 2019.
. AC va răspunde la solicitările de clarificari cu 6 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor. Conform art. 160 din Legea 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, obligatia AC de a răspunde la solicitările de clarificări este condiţionată de transmiterea solicitărilor de clarificări în termenul stabilit prin Anuntul de participare. Termenul limită de solicitare a clarificărilor este de 12 zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor.