LUCRĂRILE SUPLIMENTARE, sunt aferente obiectivului de investiţii Modernizare DJ172D: Mureşenii Bârgăului (DN17) - Lac Colibiţa - Colibiţa - Bistriţa Bârgăului (DN17) - (DN17) Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică (DN17D) - Poiana Ilvei - Măgura Ilvei - Ilva Mare - Lunca Ilvei - limită jud. Suceava, Judeţ Bistriţa-Năsăud, Lot 1, Tronson 2, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, prin contractul de finanţare...
LUCRĂRILE SUPLIMENTARE, sunt aferente obiectivului de investiţii Modernizare DJ172D: Mureşenii Bârgăului (DN17) - Lac Colibiţa - Colibiţa - Bistriţa Bârgăului (DN17) - (DN17) Josenii Bârgăului - Strâmba - Ilva Mică (DN17D) - Poiana Ilvei - Măgura Ilvei - Ilva Mare - Lunca Ilvei - limită jud. Suceava, Judeţ Bistriţa-Năsăud, Lot 1, Tronson 2, finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, prin contractul de finanţare nr. 875/18.12.2017.
Necesitatea executării acestor lucrări suplimentare a apărut în urma realizării expertizei tehnice pentru lucrările de drum (exigenţa A4, B2, D) şi lucrările de consolidare (exigenţa Af), realizată de un expert tehnic pentru cerinţa Af si un expert tehnic pentru cerinţa A4, B2, D.
În urma expertizei tehnice a rezultat că pentru asigurarea stabilităţii terasamentului drumului şi pentru consolidarea versanţilor sunt necesare o serie de lucrări suplimentare faţă de cele prevăzute în documentaţia care a stat la baza realizării licitaţiei de proiectare şi execuţie a obiectivului de investiţii, respectiv necesitatea revizuirii unor soluţii din documentaţia iniţială, ţinând cont de starea tehnică actuală şi de amploarea fenomenelor de instabilitate de la acest moment. Lucrările suplimentare se referă în principal la consolidarea versanţilor, fiind necesare lucrări speciale de drenaj de adâncime (drenuri verticale cu piloţi secanţi din material granular, evacuate prin drenuri în foraj orizontal dirijat), construirea a 3 poduri noi peste zone cu alunecări de teren dificil de consolidat prin lucrări realizate doar în zona drumului, lucrări de consolidare cu piloţi ancoraţi dispuşi în rambleu (acolo unde panta terenului este foarte mare), respectiv front de sprijin cu piloţi ancoraţi dispuşi în debleu (pe zona km 5+950-5+990, unde a fost necesară strămutarea traseului spre debleu pentru a evita zona în care s-a prăbuşit un zid de sprijin din gabioane de 7 m înălţime, consolidarea rambleului fiind dificil a se realiza sub trafic).