Program de formare pentru cadre didactice, acreditat MEC. ACPOR în parteneriat cu COGNITROM
Beneficiari: Cadrele didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, psihologi şi consilieri şcolari, personal
de conducere.
Formatori: Psih. Dr. Anca Bălaj, Psih. Drd. Monica Buta, Psih. Alexandra Gherman, Psih. Anca Miron, Psih.
Daniela Părău, Psih. Dr. Ana Băiescu.
Descrierea programului de formare: Acest program are ca sc...
Program de formare pentru cadre didactice, acreditat MEC. ACPOR în parteneriat cu COGNITROM
Beneficiari: Cadrele didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, psihologi şi consilieri şcolari, personal
de conducere.
Formatori: Psih. Dr. Anca Bălaj, Psih. Drd. Monica Buta, Psih. Alexandra Gherman, Psih. Anca Miron, Psih.
Daniela Părău, Psih. Dr. Ana Băiescu.
Descrierea programului de formare: Acest program are ca scop dobândirea unei înţelegeri acurate asupra
fenomenului complex de bullying, dar şi a metodelor pe care le pot utiliza şcoala şi cadrele didactice pentru a
preveni şi diminua acest fenomen.
Obiectivele programului de formare:
• Identificarea şi analiza fenomenului de bullying prin prisma teoriilor psihologice şi educaţionale actuale;
• Înţelegerea mecanismelor de apariţie şi menţinere a comportamentelor problematice la elevi;
• Identificarea şi analiza comportamentelor specifice de bullying la clasă şi în şcoală;
• Organizarea şi desfăşurarea activităţilor de prevenţie şi reducere a bullying-ului în context şcolar.
Competenţe vizate prin programul de formare:
• Cunoaşterea şi analiza comportamentelor de bullying din perspectiva teoriilor psihologice;
• Cunoaşterea şi utilizarea noţiunilor necesare prevenirii bullying-ului la elevi;
• Aplicarea unor soluţii practice de gestionare a situaţiilor problematice care apar la clasă;
• Analiza bullying-ului în şcoală şi implementarea planurilor de prevenţie;
• Integrarea ghidurilor de bune practici în prevenţia/int