Program de formare pentru cadre didactice, acreditat MEC. ACPOR în parteneriat cu COGNITROM Beneficiari: Cadrele didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, psihologi şi consilieri şcolari, personal de conducere. Formatori: Psih. Dr. Anca Bălaj, Psih. Drd. Monica Buta, Psih. Alexandra Gherman, Psih. Anca Miron, Psih. Daniela Părău, Psih. Dr. Ana Băiescu. Descrierea programului de formare: Acest program are ca sc...
Program de formare pentru cadre didactice, acreditat MEC. ACPOR în parteneriat cu COGNITROM Beneficiari: Cadrele didactice din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, psihologi şi consilieri şcolari, personal de conducere. Formatori: Psih. Dr. Anca Bălaj, Psih. Drd. Monica Buta, Psih. Alexandra Gherman, Psih. Anca Miron, Psih. Daniela Părău, Psih. Dr. Ana Băiescu. Descrierea programului de formare: Acest program are ca scop dobândirea unei înţelegeri acurate asupra fenomenului complex de bullying, dar şi a metodelor pe care le pot utiliza şcoala şi cadrele didactice pentru a preveni şi diminua acest fenomen. Obiectivele programului de formare: • Identificarea şi analiza fenomenului de bullying prin prisma teoriilor psihologice şi educaţionale actuale; • Înţelegerea mecanismelor de apariţie şi menţinere a comportamentelor problematice la elevi; • Identificarea şi analiza comportamentelor specifice de bullying la clasă şi în şcoală; • Organizarea şi desfăşurarea activităţilor de prevenţie şi reducere a bullying-ului în context şcolar. Competenţe vizate prin programul de formare: • Cunoaşterea şi analiza comportamentelor de bullying din perspectiva teoriilor psihologice; • Cunoaşterea şi utilizarea noţiunilor necesare prevenirii bullying-ului la elevi; • Aplicarea unor soluţii practice de gestionare a situaţiilor problematice care apar la clasă; • Analiza bullying-ului în şcoală şi implementarea planurilor de prevenţie; • Integrarea ghidurilor de bune practici în prevenţia/int