Consultarea de piata vizeaza urmatoarele materiale de testare psihologica, avizate de catre Colegiul Psihologilor din Romania: 1. Instrument de orientare vocationala: - un chestionar de evaluare a intereselor voca?ionale bazat pe tipologia elaborata de Holland; - include un numar de 228 de itemi, cota?i pe o scala dihotomica adevarat/fals; - se poate administra atât online, cât ?i creion-hârtie; - Conceptele masurate sunt i...
Consultarea de piata vizeaza urmatoarele materiale de testare psihologica, avizate de catre Colegiul Psihologilor din Romania: 1. Instrument de orientare vocationala: - un chestionar de evaluare a intereselor voca?ionale bazat pe tipologia elaborata de Holland; - include un numar de 228 de itemi, cota?i pe o scala dihotomica adevarat/fals; - se poate administra atât online, cât ?i creion-hârtie; - Conceptele masurate sunt impartite pe trei categorii: I. activitati, competente, ocupatii, autoevaluari, II. ariile hexagonului Holland ?i III. indici de congruenta, consistenta ?i diferentiere, la care se adauga si un cod rezumativ aspirational; - etalonul românesc include 1519 subiecti, dintre care 28.37% sunt elevi de liceu, 26.86% sunt studenti, iar restul de 44.77% sunt adulti angajati în câmpul muncii. - Timpul de administrare este de 40 de minute. - Chestionarul poate fi administrat online, cu posibilitatea generarii automate a unui raport interpretativ. 2. Instrument de masurare al preferintelor, temperamentului ?i stilurilor de înva?are: - Cuprinde 69 de itemi verbali cu 2 variante de raspuns - Chestionarul poate fi administrat online, cu posibilitatea generarii automate a unui raport interpretativ. - Este util in identificarea aptitudinilor deosebite, dezvoltarea relatiilor interpersonale, explorarea intereselor prevocationale, stabilirea stilurilor de a invata si autocunoasterea si integrarea sociala optima. - Identifica si descrie urmatoarele tipuri de stiluri: Extravert/Introvert, Practic/Imaginativ, Rational/Emotional, Organizat/Flexibil. Fiecare persoana manifesta calitati asociate cu toate cele 8 stiluri, dar oamenii prefera, în general, un stil din fiecare pereche, în detrimentul celuilalt. Calitatile indicate de acest test nu sunt fixe si rigide, ci ele se descriu sub forma preferintelor si înclinatiilor. - etalonat în România pe un esantion reprezentativ. 3. Test evaluare inteligenta nonverbal - Permite o masurare mai acurata a proceselor intelectuale ale persoanelor cu deficit de dezvoltare si cele ale vârstnicilor. - Fondul color pe care sunt prezentate problemele atrag atentia si fac testul mai interesant, reducând nevoia instructiunilor verbale. - Este alcatuit din 36 de itemi organizati în trei serii, fiecare a câte 12 itemi. - Poate fi folosit cu succes si în testarea persoanelor care nu cunosc limba, care prezinta diferite disfunctii psihice, afazie, paralizii cerebrale, surzenie sau în evaluarea persoanelor cu un intelect sub limit?. 4. Test evaluare inteligenta: - Permite o masurare acurata a proceselor intelectuale; - Testul este alcatuit din 5 serii a câte 12 itemi, care cresc progresiv‚ în dificultate. - Testul este alcatuit din cinci seturi sau serii de imagini/diagrame lacunare în care apar modificari seriale simultan în doua dimensiuni. Fiecare diagrama are o parte lipsa, iar persoana testata trebuie sa o identifice între alternativele de raspuns care îi sunt oferite. - Testul Standard este alcatuit din 60 de itemi organizati pe cinci serii (A, B, C, D si E) a câte 12 probleme. În cadrul fiecarei serii solutia primei probleme este cât se poate de evidenta. Solutiile la problemele care urmeaza se bazeaza pe strategiile care au condus la gasirea solutiilor precedente si devin din ce în ce mai dificile. Ordinea itemilor ofera antrenamentul necesar întelegerii metodei de lucru. Cele cinci serii ofera cinci oportunitati de a deprinde strategia necesara rezolvarii problemelor si cinci evaluari progresive ale aptitudinilor intelectuale ale individului. Pentru mentinerea interesului si evitarea oboselii, fiecare problema este prezentata într-o maniera clara si pe cât posibil aspectuoasa. - Poate fi administrat si persoanelor care nu vorbesc limba româna sau care au deficiente auditive. Deoarece este necesar ca toate persoanele sa înteleaga ceea ce au de facut, testul poate fi administrat doar individual sau în grupuri de maximum 5 persoane. 5. Sistem integrat de testare si evaluare, compus din: a. probe: test concentrare si comutativitate atentie; test memorie topografica; test de coordonare mana-picior, vigilenta; test de coordonare ochi-mana; test timp de reactie; test vigilenta si rezistenta la monotonie; test de evaluare a capacitatii de adaptare la stres, baterie de aptitudini verbale si nonverbale; b. accesorii pentru a asigurarea interfata intre sistem si persoanele testate; c. PC (tip desktop) pentru prelucrarea datelor.