Conform legislaţiei şi normelor tehnice aflate în vigoare, administratorul drumurilor este obligat să asigure starea de viabilitate pentru desfăşurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă iar în susţinerea celor afirmate enumerăm următoarele în ceea ce priveste cadrul legislativ:
OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificarile si completarile ulterioare prevede:
o Art. 40. (1) Drumurile trebuie sa fie semnali...
Conform legislaţiei şi normelor tehnice aflate în vigoare, administratorul drumurilor este obligat să asigure starea de viabilitate pentru desfăşurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă iar în susţinerea celor afirmate enumerăm următoarele în ceea ce priveste cadrul legislativ:
OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, cu modificarile si completarile ulterioare prevede:
o Art. 40. (1) Drumurile trebuie sa fie semnalizate si mentinute în stare tehnica corespunzatoare desfasurarii traficului în conditii de siguranta de catre administratorul drumului. În perioadele în care pe sectoarele de drum se desfasoara lucrari de întretinere, reparatii, modernizare, reabilitare sau consolidare, aceasta responsabilitate revine executantului lucrarii
OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare prevede:
o Art.122. - Ministerul Transporturilor, are următoarele atribuţii:
ia măsuri pentru menţinerea permanentă în stare tehnică bună a drumurilor pe care le administrează;
ia măsuri pentru instalarea, aplicarea şi întreţinerea mijloacelor de semnalizare rutieră, precum şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei pe drumurile din administrarea sa, cu respectarea standardelor în vigoare;
Regulamentul de aplicare a OUG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin HG nr. 1391/2006 prevede:
Art. 3. (1) Administratorul drumului public este obligat să asigure viabilitatea acestuia.
Strategia Nationala de Siguranta Rutiera pentru Perioada 2016-2020
"Strategia Nationala de Siguranta Rutiera pentru perioada 2016-2020 exprima liniile strategice, directoare, pentru stabilirea politicii guvernamentale in ceea ce priveste siguranta rutiera si caile de realizare si imbunataire a acesteia."
In cadrul strategiei regasim urmatoarele masuri de siguranta rutiera necesar a fi implementate de administratorul rutier:
"Iluminat stradal- in zonele cu numar mare de accidente cu pietoni"
Obiectivul general al achizitiei:
Prin achizitia produselor si lucrarilor prezentate la capitolul 3 (vezi Caietul de Sarcini), C.N.A.I.R. S.A. anticipeaza o crestere a gradului de siguranta rutiera pe sectoarele de drum periculoase, contribuind astfel la obiectivul de reducere la jumatate a numarului de decese din accidentele rutiere, asumat in cadrul Strategiei Nationale de Siguranta Rutiera, aprobata de Guvernul Romaniei prin HOTARAREA nr 755 din 12 octombrie 2016.
Obiective specifice ale achizitiei:
Prin achizitia produselor si lucrarilor prezentate la capitolul 3 (vezi Caietul de Sarcini), C.N.A.I.R. S.A. anticipeaza o crestere a gradului de siguranta rutiera pe sectoarele de drum periculoase prin reducerea numarului si gravitatii accidentelor rutiere, produse in interiorul localitatilor, sectoare cu o prezenta pietonala crescuta, unde riscul producerii de accidente grave in care sunt implicati si pietoni este exponential ridicat.