Mapa debutantului va cuprinde materiale consumabile si alte materiale direct atribuibile
activitatii de mentorat, materiale specifice pentru activitatea de mentorat, precum si materiale consumabile creative, pentru cresterea participarii active a debutantilor, pentru atragerea, motivarea si cresterea ratei de insertie a debutantilor in invatamantul preuniversitar, precum si in cadrul scolilor tinta si a comunitatii, pentru ...
Mapa debutantului va cuprinde materiale consumabile si alte materiale direct atribuibile
activitatii de mentorat, materiale specifice pentru activitatea de mentorat, precum si materiale consumabile creative, pentru cresterea participarii active a debutantilor, pentru atragerea, motivarea si cresterea ratei de insertie a debutantilor in invatamantul preuniversitar, precum si in cadrul scolilor tinta si a comunitatii, pentru eficientizarea pregatirii si integrarii profesionale a nviitoarelor cadrelor didactice si mentinerea acestora in invatamant.
Pe termen lung, reteaua va duce la adaptarea sistemului de educatie si formare la noile cerinte de calificare pe piata a resurselor umane calificate si cresterea competitivitatii fortei de munca din domeniul educatiei din Romania.
In vederea realizarii activitatii A4.3, se va furniza pentru 10 cadre didactice debutante din scolile tinta O MAPA debutant.
Mentorul reprezinta un pilon al sistemului educational. El sprijina cadrele didactice debutante,ofera informatii si corecteaza atitudini, este o sursa de inspiratie, cunoaste atuurile si minusurile celui pe care il ghideaza. Mentorul ofera informatii, detalii, sugestii.
Mentoratul reprezinta un instrument al schimbarii, un proces de dezvoltare, prin care se ridica
standardele de calitate in invatamant. Mentorii au rolul de a forma cadre didactice calificate, de a imbunatati deprinderile de predare si performantele profesorilor debutanti.
Mentorul il ajuta pe profesorul debutant sa-si dezvolte calitatile, revenindu-I sarcina de a le crea oportunitati, astfel incat reflectia si investigarea din cadrul procesului educational sa devina parte integranta a experientei si identitatii lor.
Astfel, cursul de “Mentor" vine in sprijinul cadrelor didactice debutante din invatamantul
preuniversitar, formand mentori de calitate, care sa sprijine continuu personalul din scolile tinta.
Organizarea cursului de Mentor este necesara pentru sprijinirea cadrelor didactice debutante
din invatamantul preuniversitar, facilitarea schimbului de experienta pedagogic, pentru
cresterea ratei de insertie a debutantilor in invatamantul preuniversitar, reducerea tensiunilor
dintre generatiile de cadre didactice, promovarea unei educatii de calitate, pentru eficientizarea pregatirii si integrarii profesionale a viitoarelor cadrelor didactice si mentinerea acestora in invatamant