Obiectivul general la care contribuie realizarea serviciilor, achizitia echipamentelor si executia lucrarilor Conform documentelor programatice de la nivel european, dezvoltarea mobilităţii urbane trebuie să devină mult mai puţin dependentă de utilizarea autoturismelor, prin schimbarea accentului de la o mobilitate bazată în principal pe utilizarea acestora, la o mobilitate bazată pe utilizarea transportului public de înalt...
Obiectivul general la care contribuie realizarea serviciilor, achizitia echipamentelor si executia lucrarilor Conform documentelor programatice de la nivel european, dezvoltarea mobilităţii urbane trebuie să devină mult mai puţin dependentă de utilizarea autoturismelor, prin schimbarea accentului de la o mobilitate bazată în principal pe utilizarea acestora, la o mobilitate bazată pe utilizarea transportului public de înaltă calitate şi eficienţă, reducerea utilizării autoturismelor în paralel cu utilizarea unor categorii de autoturisme nepoluante.Prin dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv şi eficient, si realizarea unui transfer sustenabil al unei părţi din cota modală a transportului privat cu autoturisme (în creştere în România), către transportul public şi modurile nemotorizate, respectiv către utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare şi mersul pe jos. Ȋn acest mod, se pot diminua semnificativ traficul rutier cu autoturisme şi emisiile de echivalent CO2 din transport în municipiile reşedinţă de judeţ.Prin Obiectivul specific 4.1 din POR 2014-2020 sunt sprijinite acele proiecte care dovedesc că au un impact pozitiv direct asupra reducerii emisiilor de echivalent CO2, generate de transportul rutier motorizat. Punctul de plecare în identificarea acestor proiecte se regăseşte în analiza efectuată, direcţiile de acţiune şi în măsurile propuse în Planurile de Mobilitate Urbană Durabilă (în continuare P.M.U.D.).Categorii de intervenţii, caracteristici tehnice minimale Categorii de interventii ce se vor avea în vedere în realizarea proiectului tehnic pentru atingerea rezultatelor anticipate se referă la următoarele subsisteme:Sistemul de trafic management adaptiv – componenta locală Sistemul de monitorizare video – componenta locală,Sistemul de identificare automată a numerelor de înmatriculare – componenta locală,Sistemul de informare – componenta locală,Sistemul de prioritizare a vehiculelor de transport public – componenta locală şi componenta mobilă,Centrul de control – componenta centrală care va fi amplasat in incinta terminalului intermodal (construcţia acestei clădiri face obiectul altui contract),Reţeaua de comunicaţii – componentă .Arhitectura sistemului de management al traficului:Detectoarele de trafic: bucle inductive, detectori pe consolă şi/sau camere video (cu eventuala posibilitate de funcţionare ca bucle virtuale). Pentru evaluarea tuturor vehiculelor care ajung în zona intersecţiei/părăsesc intersecţia se instalează un set de detectori de trafic, ce include toate echipamentele necesare bunei funcţionări a algoritmilor de semaforizare,Automatele de trafic: echipamente capabile sa asigure comanda automată a semafoarelor în intersectii. Acestea pot opera independent, pe baza unor programe pre-definite, sau pot lucra sincron, respectând un anumit algoritm de timp sau comenzi de programare a fazelor şi a timpilor transmise centralizate de la nivelul unui Centru de Comandă,Comunicaţiile: locale (între detectoare şi automatele de trafic, între automatele de trafic ale intersecţiilor adiacente, precum şi între automatele de trafic şi vehiculele de transport public) şi centrale (între echipamentele din teren şi Centrul de Control),Centrul de Control conţine software-ul de management adaptiv al traficului, software-ul de localizare a vehiculelor de transport public şi asigurarea priorităţii în intersecţii pentru acestea, software-ul de management al defectărilor, interfeţele cu operatorii sistemului de management al traficului).Principalul obiectiv al planurilor de semnalizare adaptive este minimizarea întârzierilor şi congestiilor de trafic în cadrul fiecărui Grup de semnale de trafic, în mod continuu şi automat inclusiv prioritizarea transportului public de calatori.Automate de dirijare a circulaţiei ,Automatele de trafic sunt una din cele mai importante verigi ale lanţului de echipamente, pentru sistemele de semaforizare adaptive. Automatul de trafic este direct răspunzător de siguranţa circulaţiei într-o intersecţie semnalizată, de aceea el trebuie să îndeplinească o serie de funcţii de siguranţă. Moduri de lucru:Funcţionare în regim centralizat;Funcţionare local adaptivă;Funcţionare în corelare de tip “undă verde";Funcţionare în regim local pe bază de istoric;Funcţionare în regim de avarie.Protecţii:protecţie la verde antagonist (matrice configurabilă funcţie de planul de aplicaţie) - regim de funcţionare decuplat;protecţie la blocare pe stare (activă în momentul depăşirii ciclului maxim de semaforizare) - regim de semaforizare decuplat;protecţie la roşu ars (să poată fi protejat oricare din semafoarele de vehicule sau de pietoni comandate);protecţie la bec ars (altul decât roşu protejat) să nu se modifice regimul de funcţionare;protecţie la bec aprins în lipsa comenzii (altul decât verde) – să nu se modifice regimul de funcţionare;supravegherea circuitelor de comandă a cartelelor de execuţie;supravegherea permanentă a comenzilor de la butoane;verificarea permanentă a detectoarelor de prezenţă;verificarea ciclică a resurselor hardware din unitatea centrală;verificarea modului de funcţionare al echipamentului (decuplat, galben intermitent); verificarea în permanenţă a comenzilor primite de la master prin comunicaţia serială;verificarea concordanţei între comanda semafoarelor şi matricea de verde antagonist.Caracteristici de comandă a semaforizării:comanda secvenţială a semafoarelor din intersecţie în cadrul mai multor programe de semaforizare (diurne şi nocturne) ai căror parametri (durate, faze, structura planurilor de semaforizare) sunt înregistraţi într-o memorie nevolatilă;trecerea de la un program de semaforizare la altul trebuie să se facă fără discontinuitate de fază şi de culoare;număr maxim de stări (starea reprezintă intervalul de timp pe parcursul căreia nu se înregistrează nici o modificare a culorii semafoarelor): variabil,durata ciclului de funcţionare: variabilă repornire automată cu sincronizare orară, în cazul întreruperii accidentale a tensiunii de alimentare;precizia de reglare a ceasului: min. 1 sec;posibilitate de reglare a ceasului: operare directă;comunicaţie serială (locală sau de la distanţă);realizarea oricărei succesiuni şi durate de culoare pe semafor;posibilităţi multiple de microreglare prin adaptarea in timp real a duratelor de verde pe diferite căi de acces, funcţie de semnalele furnizate de detectoarele utilizate (inductive, radar, ...);posibilitatea de modificare a duratelor de verde, la primirea unei cereri din partea vehiculului de transport public aflat în proximitate şi dotat cu echipamentele de comunicaţie necesare,acordarea de faze la cerere, funcţie de semnalele date de detectoarele de cerere sau butoanele pietonale utilizate;efectuarea cu prioritate a unor faze de circulaţie funcţie de cererile înregistrate de la detectoarele de aşteptare;alegerea programului de funcţionare pe baza analizelor de trafic locale sau a comenzilor primite de la un echipament ierarhic superior;schimbarea programelor de semaforizare funcţie de ora din zi şi ziua din săptămână;integrare in sisteme de undă verde locale, alături de echipamente de generaţie sau fabricaţie diferiteFuncţii de programare şi monitorizare:posibilitatea interconectării prin interfeţe cu terminale nerezidente în echipament;functie de proritate pentru mijloacele de transport public inclusa;în vederea monitorizării echipamentul poate comunica:starea reală a funcţionării semafoarelor;starea reală a funcţionării detectoarelor;numărul de autovehicule rezultat in urma analizei locale de trafic, pe diferite sensuri si direcţii;numărul programului de semaforizare care este in rulare;prezenţa avariilor;starea ceasului calendar propriu.funcţia de telealarmare se realizează in situaţiile:prezenţă avarie verde antagonist;prezenţă avarie blocare pe stare;prezenţă avarie roşu ars (pentru canalele protejate);lipsă comunicaţie.comunicaţii pe fibră optică şi adresare tipică Internet;linie proprie de telecomunicaţie – sistem RS485;raportarea automată la distanţă a defectărilor, căderilor de tensiune sau deschiderii neautorizate a panoului frontal.Sistem de operare cu interfata WEB integrata care ofereurmatoarelefacilitati:Afisarea starii automatului;Afisarea situatiei traficului;Afsarea jurnalului de avarii/erori orodatat;Efectuarea si inregistrarea de contorizari de trafic cu durata si intervalul de masura programabile;Afisarea diagramei de semaforizare in desfasurare;Emulator panou frontalMMI care sa permita comenzi de la distanta efectuate de un operator;Interfanta text conectata la functiile programabile ale automatului;Managementul utilizatorilor, drepturi de acces si parole.Cabinetul pentru dirijarea traficului trebuie sa fie din aluminiu sau un material similar cu o grosime de min 2mm pentru durabilitate la intemperii, sa fie prevazut cu sistem propriu de ventilatie si filtre de praf, sa fie asigurat cu sistem de blocare cu butuc, sa aiba dispozitiv rabatabil de lucru pentru interventii, sa fie vopsit cu solutie de vopsea rezistenta la UV conform SR EN 12373-8:2002, sa fie dotat cu sistem de alarma cu senzori la deschidere sau patrundere neautorizata si cu senzori de soc cu grad de protectie minim IP 54 si sa fie inclus in clasa de protectie impotriva electrocutarii cel putin Clasa II.Automatele de dirijare a traficulului sunt elementele de baza ale sistemului de trafic management adaptive astfel ca pentru a se asigura o solutie tehnologica de ultima generatie este necesara ca acestea sa functioneze in conditiile climei si parametrilor specificati in studiul de fezabilitate. CONTIUNARE Descrierea achizitiei publice SE REGASESTE LA INFORMATII SUPLIMENTARE la pct Vl.3