Lucrarile la acest obiectiv s-au desfasurat si se desfasoara in continuare in conformitate cu prevederile contractului de executie de lucrari nr. 14501 / 22. 12. 2003.
In perioada anilor 2007, 2008, 2009 si 2010, datorita lipsei de fonduri, lucrarile au fost intrerupte, principalele capitole de lucrari nefiind finalizate.
Intrucat in aceasta perioada, ocolul silvic Baia de Arama a avut de exploatat masa lemnoasa in...
Lucrarile la acest obiectiv s-au desfasurat si se desfasoara in continuare in conformitate cu prevederile contractului de executie de lucrari nr. 14501 / 22. 12. 2003.
In perioada anilor 2007, 2008, 2009 si 2010, datorita lipsei de fonduri, lucrarile au fost intrerupte, principalele capitole de lucrari nefiind finalizate.
Intrucat in aceasta perioada, ocolul silvic Baia de Arama a avut de exploatat masa lemnoasa in bazinul deservit de drumul auto forestier si neavand alt acces la masa lemnoasa, s-a circulat pe drumul forestier executat partial la nivel de terasamente si de suprastructura, fapt ce a condus la afectarea puternica a platformei drumului a taluzelor, a suprastructurii si a santurilor de scurgere.
Exploatarea masei lemnoase a fost facuta in perioade de primavara, respectiv toamna, adica in acele perioade cu precipitatii abundente, platforma drumului fiind distrusa prin formarea de fagase adanci , alunecari de teren si zone intregi desfundate.
Punerea sub circulatie a drumului la nivel de terasamente si transportul masei lemnoase cu mijloace de transport foarte grele, pe perioada de patru ani de zile a facut ca platforma drumului neterminat sa nu reziste, aceasta fiind distrusa pe portiuni ce cumuleaza 70 % din lungimea totala a drumului. Pe langa cele de mai sus si caracteristicile climatice ale zonei cu umiditate excesiva, zapezi mari, ploi torentiale si ierni lungi cat si desele interventii pentru deszapeziri si remedieri locale ale terasamentelor, au afectat sistemul rutier, platforma drumului, santurile de scurgere, taluzele.
In baza masurilor efectuate de catre : beneficiar – Directia Silvica Mehedinti, constructor cesionar S.C. TSL Cernaforest S.R.L. si proiectant S.C. Institutul National al Lemnului Bucuresti S.A., a fost intocmita antemasuratoarea lucrarilor suplimentare necesare pentru punerea in siguranta a drumului auto forestier Balmesul si s-au stabilit urmatoarele categorii si cantitati de lucrari :
- indepartarea viiturilor si alunecarilor de teren – 4 829 m.c.,
- terasamente pamnt – 13 934 m.c.,
- terasamente stanca – 5 161 m.c.,
- refacere platforma drum – 240 sute m.p.,
- ziduri de aparare – 254 m.c.,
- refacere sistem rutier – 2 953 m.c.,
- podete tubulare cu diametrul de 80 cm – 4 buc / 20 m.,
- refacere podete tubulare cu diametrul de 100 cm – 3 buc / 18 m.l.,
- refacerea santurilor – 1120 m.c.,
- pod cu L = 7 m – 1 buc/186,7 m.c. beton care figureaza in oferta fara valoare.
Aceste lucrari fiind lucrari suplimentare devizului initial aprobat nu se poate constitui capitolul Diverse si Neprevazute intrucat acest capitol este deja constituit la nivelul devizului initial aprobat, aceste lucrari sunt necesare pentru finalizarea lucrarii.