Cap. 1.DATE GENERALE
1. Condiţii tehnice- descrierea drumului.
1.1 Date tehnice privind drumul
În scopul satisfacerii cerinţelor desfăşurării traficului rutier în condiţii de siguranţă şi confort deplin, precum şi pentru conservarea patrimoniului rutier, administratorii drumurilor publice execută periodic lucrări şi servicii de întreţinere şi reparaţii drumuri.
Prezentul caiet de sarcini s-a întocmit pentru drumul lo...
Cap. 1.DATE GENERALE
1. Condiţii tehnice- descrierea drumului.
1.1 Date tehnice privind drumul
În scopul satisfacerii cerinţelor desfăşurării traficului rutier în condiţii de siguranţă şi confort deplin, precum şi pentru conservarea patrimoniului rutier, administratorii drumurilor publice execută periodic lucrări şi servicii de întreţinere şi reparaţii drumuri.
Prezentul caiet de sarcini s-a întocmit pentru drumul local "Basca" din Satul Dragomir,Comuna Berzunţi, Judeţul Bacău cu o suprafaţă carosabilă de 14522 mp, din care 1600 mp suprafaţă afectată.
Cap. 2. PREVEDERI GENERALE
Lucrările de reparaţie a drumului se va efectua conform prevederilor „Normativul pentru întreţinerea şi repararea străzilor (C270-1991)”,a „Normativului privind lucrările de întreţinere si reparare a drumurilor publice" indicativ AND 554-2002, a reglementarilor tehnice si standardelor din domeniu, în vigoare în scopul menţinerii stării tehnice corespunzătoare.
Obligaţiile Executantului
- Contractantul va avea în sarcină repararea drumului local Basca în scopul menţinerii acestuia la nivelul standardelor şi reglementarilor tehnice în vigoare privind calitatea şi siguranţa traficului.
- În cazul în care se vor constata abateri de la prevederile prezentului Caiet de sarcini se va dispune întreruperea execuţiei lucrărilor şi luarea măsurilor ce se impun în consecinţă.
- Decaparea gropilor se va face numai după încadrarea lor într-o formă geometrică regulată şi tăiarea conturului cu maşina de tăiat rosturi.
- Odată cu executarea lucrărilor, se vor căuta soluţii de menţinere a circulaţiei, fără închiderea acesteia sau instituirea de restricţii pe termene îndelungate.
- Constructorul va asigura prin laboratoarele sale sau prin colaborare cu un laborator autorizat, efectuarea tuturor încercărilor şi deteminărilor rezultate din aplicarea prezentului caiet de sarcini.
- Lucrările care se execută în zona drumului public, precum şi obstacolele producătoare de restricţii pentru circulaţie trebuie să fie semnalizate cu echipamente moderne, conform instrucţiunilor comune elaborate de Ministerul de interne şi Ministerul Transporturilor, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte.
- La organizarea execuţiei lucrărilor rutiere se va ţine cont de necesitatea asigurării în permanenţă a circulaţiei autovehiculelor speciale (salvare, pompieri, poliţie).
Materialele rezultate din decapări vor fi evacuate din zona de lucru şi predate beneficiarului;
Legislaţie, Stadarde de referinţă- Standarde de referinţă
Legea nr.10/1995 privind calitatea în construcţii
STAS 2914-84 Lucrări de drumuri. Terasamente. Condiţii generale
STAS 6400-84 Lucrări de drumuri. Straturi de bază cât şi de fundaţii.Condiţii tehnice generale
S.R.174/1-02 Îmbrăcăminţi bituminoase cilindrate executate la cald. Condiţii tehnice de calitate
S.R.174/2-97 Îmbrăcăminţi bituminoase cilindrate executate la cald. Condiţii tehnice pentru prepararea şi punerea în operă a mixturilor asfaltice şi recepţia îmbrăcămintei.
SR 183 /1/ 95 Îmbrăcăminţi din beton de ciment
SR 662/2002 Lucrări de drumuri.Agregate naturale de balastieră.
SR 667/2001 Agregate naturale şi piatră prelucrată pentru lucrări de drumuri. Condiţii tehnice generale de calitate.
STAS 539-79 Filer de calcar,filer de cretă şi filer de var stins în pulbere.
STAS 4606-80 Agregate naturale grele pentru betoane şi mortare cu lianţi minerali. Metoda de încercare.
STAS 8849-83 Lucrări de drumuri. Rugozitatea suprafeţelor. Metode de măsurare.
C 56-85 Normativ pentru verificarea calităţii şi recepţiei lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente.
C 22-92 Normativ pentru executarea îmbrăcăminţilor rutiere din beton de ciment
Orice alt act în vigoare ce reglementează aceste categorii de lucrări, inclusiv legislaţia care reglementează condiţiile de muncă şi de protecţie a muncii .
Cap. 3. DESCRIEREA LUCRĂRILOR
A. Reabilitarea îmbrăcămintei cu materiale geocompozite şi BA16
Acest tip de lucrări se recomandă pe drumurile care au o casetă formată din balast, piatra sparta şi asfalt, şi la care îmbrăcămintea asfaltică este mai veche de 15 ani, asfaltul este îmbătrânit, prezintă numeroase defecţiuni cum ar fi: peladă, gropi, crăpături, denivelări.
Pentru remedierea acestor defecţiuni sunt necesare următoarele operaţiuni:
- O frezare a suprafeţei drumului pentru înlăturarea stratului, prin frezare se va asigura un profil transversal cu pantă de minim 2% şi în profil longitudinal se va asigura scurgerea apelor. Materialul din decapaj se va transporta în locul indicat de beneficiar.
- Curăţirea suprafeţei.
Înainte de aşternerea mixturii, stratul suport trebuie bine curăţat. Materialele neaderente, praful şi orice poate afecta legătura între stratul suport şi îmbrăcămintea bituminoasă trebuie îndepartat.
- Amorsarea cu emulsie cationică a suprafeţei. Cantitatea de emulsie se va corecta în funcţie de tipul de geogrilă conform punctului 2.2 din ANEXA nr.4 , (Utilizarea geogrilelor la îmbrăcăminţile rutiere bituminoase) la SR 174-1, 174-2, publicată în BULETINUL TEHNIC RUTIER nr. 10/octombrie 2004.
- Aşternerea unei geogrile (geocompozit antifisură) conform ANEXA nr.4 , (Utilizarea geogrilelor la îmbrăcăminţile rutiere bituminoase) la SR 174-1, 174-2, publicată în BULETINUL TEHNIC RUTIER nr. 10/octombrie 2004. Caracteristicele geogrilelor trebuie să corespundă pct.3 din Anexa nr. 4.
- Aşternerea unui strat de beton asfaltic bogat în criblură BA16 în grosime de 4 cm care să corespundă SR 174-1. Granulozitatea amestecului de agregate naturale trebuie să corespundă pct. 2.4.2 din SR 174-1 iar conţinutul de liant să se încadreze în procentul prevăzut conform pct. 2.4.3 .
Compoziţia mixturii se va stabili pe baza unui studiu de laborator şi va fi conform SR 174-1. Prepararea şi punerea în operă se face conform SR 174-2 pct. 2.4
B) VĂLURIRI, BURDUŞIRI, FAIANŢĂRI
Obiect şi domeniu de aplicare
EXECUŢIA LUCRĂRILOR
Tehnologia de asanare a suprafeţelor burduşite cuprinde mai multe faze, în funcţie de suprafaţa burduşită, care determină: modul de decapare, de săpare a sistemului rutier, tipul de mixtură, modul de aşternere şi modul de compactare, astfel:
Pregătirea suprafeţelor, se face după cum urmează:
- marcarea suprafeţei afectate de burduşire necesară a fi decapată, se face prin trasarea unor linii pline la marginea acesteia folosindu-se cretă sau alte mijloace adecvate; se va da o atenţie deosebita obţinerii unor patrulatere estetice care să cuprindă întreaga suprafaţă degradată sau susceptibilă de degradare.
- identificarea şi marcarea suprafeţelor necesare a fi reparate, se face împreună cu beneficiarul.
Execuţia sistemului rutier.
Săparea sistemului rutier şi a terenului de fundare cu mijloace mecanice, cu descărcare direct în mijloacele de transport. Pentru finisarea casetelor se pot executa şi săpături manuale. Materialul rezultat va fi evacuat din zona de lucru şi predate beneficiarului
Sistemul rutier se realizează din: 25 cm refuz de ciur, 15 cm balast, 5 cm strat de binder BAD 22.4, 4 cm strat de uzură BA 16. Aşternerea straturilor se va executa în reprize şi se va compacta energic după fiecare strat, conform procedurilor STAS în vigoare.
Punerea în operă a mixturii asfaltice se face prin aşternere în două straturi: 5 cm strat de legătură din B.A.D. 22.4 şi 4 cm strat de uzură din B.A. 16. La aşternere şi compactare se va respecta regimul de temperaturi impus de STAS 174/2/1997.
Compactarea se realizează obligatoriu cu un compactor mecanic vibrator cu rulouri netede se va acorda o atenţie deosebită acestei operaţii pentru obţinerea unei etanşeităţi şi durabilităţi a lucrării.
Transportul mixturii asfaltice preparate se face cu autobasculanta cu benă metalică, perfect curată şi prevăzută cu prelată pentru acoperire pe timpul transportului indiferent de distanţă şi condiţiile meteo.
C) EXECUŢIA PLOMBĂRILOR
Inventarierea suprafeţelor:
Marcare cu vopsea în forme geometrice regulate, care să cuprindă întreaga suprafaţă degradată.
Marcarea şi identificarea tipului de defecţiuni necesare a fi reparate, se face împreună cu beneficiarul.
Decaparea se face prin frezare. Se interzice aşternerea mixturii în gropi nedecapate;
Curăţirea suprafeţei decapate se realizează prin suflarea cu aer comprimat, după ce în prealabil a fost îndepărtat din gropi materialul decapat.
Materialul rezultat va fi evacuate din zona de lucru şi predate beneficiarului.
Amorsarea suprafeţelor se realizează cu emulsie bituminoasă cationică cu rupere rapidă 0,8-1 kg/m2, diluată cu apă curată, nealcalină, în proporţie de 1:1.
Amorsarea se va realiza obligatoriu cu dispozitive mecanice de pulverizare pentru crearea unei pelicule omogene pe toată suprafaţa stratului suport.
Plombarea gropilor cu mixtură caldă se face pe timp uscat, când temperatura aerului este peste 10 º C. Se interzice punerea în operă a mixturii pe timp de ploaie.
Punerea în operă a mixturii asfaltice se face prin aşternere în straturi uniforme cu grosimea de 4 cm astfel încât după compactare suprafaţa reparată să fie la acelaşi nivel cu suprafaţa adiacentă.
La aşternere şi compactare se va respecta regimul de temperaturi impus de reglementările în vigoare.
Compactarea se realizează obligatoriu cu cilindrii compactori vibratori.Operaţia de compactare este foarte importantă pentru etanşeitatea şi durabilitatea lucrării, de aceea trebuie făcută cu mare atenţie.
După compactarea mixturii asfaltice aşternute, se închide rostul dintre mixtura veche şi cea nouă prin badijonare cu emulsie şi nisip de concasaj.
Transportul pe şantier al mixturii asfaltice preparate se face cu autocamioane cu benă termoizolantă sau acoperită cu prelată, indiferent de distanţă şi condiţiile meteo.