Lucrarile pentru reabilitarea tehnica a cailor de acces tehnologic din cadrul incintei INCAS Militari sunt imperios necesare, date fiind degradarile suferite de-a lungul vremii constand in gropi aparute pe suprafata cailor de acces, surpari/ tasari ale terenului precum si deplasarea gurilor de scurgere si a capacelor de canal de la pozitia initiala. Toate aceste degradari constituie elemente ce pun in pericol siguranta infr...
Lucrarile pentru reabilitarea tehnica a cailor de acces tehnologic din cadrul incintei INCAS Militari sunt imperios necesare, date fiind degradarile suferite de-a lungul vremii constand in gropi aparute pe suprafata cailor de acces, surpari/ tasari ale terenului precum si deplasarea gurilor de scurgere si a capacelor de canal de la pozitia initiala. Toate aceste degradari constituie elemente ce pun in pericol siguranta infrastructurilor critice existente în cadrul incintei, din punct de vedere al accesului la aceste instalatii.
Mentionam ca aceste deficiente constatate se accentueaza intr-un ritm accelerat, in urma actiunii factorilor meteorologici – variatii de temperatura vara/ iarna - dar si din cauza inmultirii si largirii fisurilor în urma fenomenelor de inghet – dezghet si a circulatiei pe caile de acces cu utilaje de mare capacitate.
Ca urmare a celor constatate se impune reabilitarea de urgenta a cailor de acces tehnologic la instalatiile experimentale, pe platformele existente, pentru utilizarea acestora in parametri de siguranta si pentru deservirea cladirilor si instalatiilor de interes national in conditii optime pentru desfasurarea activitatilor de cercetare – dezvoltare.
Varianta optima aleasa, de reabilitare, este aceea de curatare completa a suprafetelor existente de materiale straine (nisip, pietris, alte deseuri), decaparea stratului asfaltic deteriorat, turnarea unui strat de baza in grosime de minim 4cm pentru consolidarea si stabilizarea stratului de baza existent, normalizarea denivelarilor si inchiderea fisurilor (binder) – beton asfaltic cu rol de legatura intre fundatia cailor de acces tehnologic (betonul existent) si stratul de uzura si turnarea stratului final in grosime aproximativa de 4cm , de uzura, - beton asfaltic BA16 pentru trafic carosabil greu.
Odata cu refacerea cailor de acces tehnologic la instalatiile experimentale este necesara si inlocuirea elementelor liniare de delimitare a platformelor, atat ca urmare a degradarii acestora in timp dar si ca urmare a inaltarii stratului caii de acces cu cel putin 8 cm si inaltarea gurilor de scurgere, a capacelor de canal si a rigolelor (inlocuirea lor, acolo unde este cazul). Se va reface si suprafata pietonala din dreptul portii de acces in institut si in zona statiei electrice, astfel incit partea ei superioara sa ajunga la nivelul elementelor liniare de delimitare a platformei din dreptul acesteia. Se vor executa si lucrari de refacere - pe o portiune - a retelei de canalizare si de remediere a caminelor.