Obiectivul principal al contractului este achizitia de Servicii de proiectare, asistenta tehnica din partea proiectantului pe durata executiei lucrarilor si executie lucrari pentru obiectivul de investitii “Lucrari de asfaltare drumuri in comuna Nasturelu, judetul Teleorman", cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor comunitare
Drumurile propuse spre modernizare au urmatoarele caracteristici tehnice:
Ca...
Obiectivul principal al contractului este achizitia de Servicii de proiectare, asistenta tehnica din partea proiectantului pe durata executiei lucrarilor si executie lucrari pentru obiectivul de investitii “Lucrari de asfaltare drumuri in comuna Nasturelu, judetul Teleorman", cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a regulamentelor comunitare
Drumurile propuse spre modernizare au urmatoarele caracteristici tehnice:
Caracteristici geometrice
a. In plan drumurile au o geometrie structurata pe aliniamente si curbe cu un nivel de sinuozitate specific drumurilor din zonele de ses (aliniamente lungi ).
b. In profil longitudinal, strazile investigate, se incadreaza la valori ale declivitatilor intre 0.1 % si 7% , pe anumite portiuni foarte scurte aceasta valoare fiind depasita.
c. In sectiune transversala, drumurile se desfasoara la nivelul terenului adiacent si au o parte carosabila cuprinsa intre 2,00 m si 5,00 m si o platforma de pana la 8,00m.
d. Drumurile investigate au o structura flexibila usor balastate in grosime medie de 12cm, cu un nivel de viabilitate redus. Mai multe strazi au suprafata carosabila contaminata prin inierbare. Multe dintre acestea prezinta gropi, fagase, cedari locale de terasament , ceea ce creaza conditii difcile de circulatie iarna si pe perioadele cu umiditate ridicata.
Traficul
Traficul desfasurat pe strazile investigate este preponderent local de acces catre proprietati si sediile sociale ale asociatiilor familiale sau unitatile economice declarate, sau catre terenurile agricole din zona, insa dezvoltarea zonei ia in considerare si o crestere a traficului atras prin modernizare. Cu o frecventa scazuta strazile vor fi solicitate si de alte categorii de vehicole cu sarcina limitata la osia standard de 11,5t.
Astfel, traficul, este preponderent compus din turisme si autovehicole utilitare mici cu sarcina pana la 8,0t. Se estimeaza un trafic exprimat in osii standard de 11,5t cu Nc=0,03...0,3 m.o.s., ce se incadreaza la un trafic usor spre mediu.
Structura strazilor se prezinta cu defecte specifice de tipul fagase , gropi, burdusiri, denivelari, cauzate de stationarea sau siroirea apelor pluviale pe partea carosabila dar si o descarcare
necorespunzatoare a lor catre debusee naturale.
Santurile intalnite sunt de pamant si sunt cu un contur nedefinit , colmatate partial sau total. Podetele de aces la proprietati , in marea lor majoritate sunt executate improvizat , fie cu dale , fie cu tuburi metalice sau beton , sau in alte cazuri accesul se face direct din strada prin obstructionarea santului. In acest fel, scurgerea apelor pluviale in lungul strazilor este obstructionata , iar apele stationeaza deoportiva pe partea carosabila cat si in sant , mentinand structura drumului sub inflenta umiditatii. De cele mai multe ori , nici descarcarea in sens transversal nu este asigurata ca urmare a lipsei podetelor de descarcare.
Suprafata afectata de implementarea investitiei apartine domeniului public al comunei Nasturelu judetul Teleorman.
Suprafata totala construita este de 97969,18mp dupa cum urmeaza:
- suprafata parte carosabila: 67080,63 mp,
- suprafata acostamente: 15973,35 mp,
- Suprafata tolala rigole+santuri: 15915,20 mp.
Structura rutiera propusa este urmatoarea:
Strat de uzura BA16rul50/70 cu pietris concasat(BAPC16) : 4cm
Strat de legatura BAD 22.4 leg 50/70 cu pietris concasat(BADPC 22,4): 6cm
Strat de fundatie superior din piatra sparta amestec optimal concasat: 15cm
Strat de fundatie inferior din balast : 30cm
Strat separator de nisip 7 cm
Acostamente : 12cm piatra sparta amestec optimal concasat si completare balast 50 cm
Scurgerea apelor
Apele pluviale de pe platforma strazilor vor fi colectate in rigole triunghiulare de pamint sau beton ,rigole de acostament si rigole carosabile, acestea urmind a fi descarcate la podetele existente cit si la cele noi proiectate.
In cazul acceselor la proprietati se va folosi tub corugat PEHD cu diametrul de 400 mmsi cuo lungime de 5 ml, acoperit cu o placa de beton.
Podetele existente degradate se vor scoate si se vor monta altele noi proiectate dupa cum urmeaza
- transversal strazii, ø600 si L=7.00m
- la strazi laterale, ø600 si L=7.00m
Lucrari de siguranta circulatiei :
Montarea indicatoarelor rutiere se va face conform legislatiei romanesti la data executiei
Lista cu strazile propuse spre modernizare se gaseste in DALI si in caietul de sarcini.