În baza contractului care se va încheia, vor fi proiectate şi executate lucrările de construire pentru realizarea obiectivului de investiţie publică "Amenajare intersecţie DJ 692A cu DC 46, în Dudeştii Noi", în conformitate cu documentaţia tehnică (parte scrisă şi parte desenată) – Studiul de fezabilitate întocmit de către IRICONSTRUCT S.R.L., cu obligaţiile asumate de executant prin documentaţia de ofertare, precum şi în t...
În baza contractului care se va încheia, vor fi proiectate şi executate lucrările de construire pentru realizarea obiectivului de investiţie publică "Amenajare intersecţie DJ 692A cu DC 46, în Dudeştii Noi", în conformitate cu documentaţia tehnică (parte scrisă şi parte desenată) – Studiul de fezabilitate întocmit de către IRICONSTRUCT S.R.L., cu obligaţiile asumate de executant prin documentaţia de ofertare, precum şi în termenii stabiliţi prin caietul de sarcini (Instrucţiuni pentru ofertanţi) al beneficiarului aferent prezentei proceduri de achiziţie publică.
Amplasamentul investiţiei se afla în comuna Dudeştii Noi judeţul Timiş. Pe traseul drumului judeţean DJ 692A Sânandrei - Becicherecu Mic care străbate localitatea Dudeştii Noi de la est la vest, la km 4+035,00, se găseşte o intersecţie în cruce, cu drumul comunal DC 46, pe partea stângă, respectiv cu o stradă rurală principală, pe partea dreaptă. Drumul judeţean DJ 692A asigură legătura cu localităţile Sânandrei şi Becicherecu Mic şi este un drum cu 2 benzi de circulaţie, cu îmbrăcăminte bituminoasă aflată într-o stare tehnică bună şi cu şanţuri la marginea părţii carosabile. Drumul comunal DC 46 asigură legătura cu municipiul Timişoara (DN 6) şi este un drum cu 2 benzi de circulaţie, cu îmbrăcăminte bituminoasă aflată într-o stare tehnică bună şi cu şanţuri la marginea părţii carosabile.
Având în vedere siguranţa redusă a circulaţiei autovehiculelor datorită razelor mici şi insuficiente, de racordare la drumul judeţean ale drumului comunal, mai ales în cazul autovehiculelor lungi sau articulate precum şi datorită inserţiei dificile a autovehiculelor de pe drumul comunal pe drumul judeţean, sunt necesare lucrări de amenajare a intersecţiei.
1. Documentaţia tehnică pentru autorizarea execuţiei lucrărilor
Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor este parte a documentaţiei pentru emiterea autorizaţiei de construire, reglementată prin Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Executantul va elabora in conformitate cu prevederile legale în vigoare, documentaţiile necesare obţinerii avizelor/ acordurilor/ autorizaţiilor prevăzute în Certificatul de Urbanism, va depune documentaţiile întocmite către toate administraţiile şi instituţiile şi va obţine avizele/ acordurile/ autorizaţiile în numele Beneficiarului (inclusiv cu documentaţiile necesare avizate de către emitent).
Executantul răspunde de obţinerea autorizaţiilor, acordurilor, licenţelor.
2. Proiectul tehnic de execuţie
Proiectul Tehnic de execuţie va fi elaborat cu respectarea conţinutului cadru prevăzut în Anexa nr. 10 din H.G. nr. 907/2016, de către proiectanţi de specialitate (drumuri, electrice).
Prestatorul va elabora Proiectul tehnic de execuţie, în baza Studiului de fezabilitate, fără depăşirea indicatorilor tehnico-economici stabiliţi la nivelul acestuia, dar cu respectarea legislaţiei, reglementărilor tehnice în vigoare şi a Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii. Proiectul tehnic de execuţie va asigura o abordare unitară a tipurilor de lucrări.
Prestatorul va elabora Proiectele tehnice de execuţie pentru toate tipurile de utilitati, respectiv relocare / protejare utilităţi, inclusiv liste de cantităţi aferente.
Proiectul tehnic de execuţie trebuie să fie astfel elaborat încât să fie clar, să asigure informaţii tehnice complete privind viitoarea lucrare şi să răspundă cerinţelor tehnice, economice şi tehnologice ale beneficiarului.
La elaborarea proiectelor materialele, confecţiile, utilajele tehnologice şi echipamentele vor fi definite prin parametri, performanţe şi caracteristici.
Este interzis a se face referiri sau trimiteri la mărci de fabrică, producători ori comercianţi sau la alte asemenea recomandări ori precizări care să indice preferinţe sau să restrângă concurenţa.
Listele cu cantităţile de lucrări vor fi însoţite în mod obligatoriu de calculul cantităţilor şi antemăsurătoarea detaliată pentru fiecare obiect şi pentru fiecare categorie de lucrări.
Proiectul tehnic va conţine planul de securitate şi sănătate în muncă (elaborat conform H.G. nr.300/ 2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru şantierele temporare sau mobile şi Legii nr. 319/ 2006 privind securitatea şi sănătatea în muncă, cu modificările şi completările ulterioare);
În proiectul tehnic se vor prezenta măsurile de protecţie a mediului.
3. Asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor
Atribuţiile proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor sunt următoarele:
• participarea proiectantului (împreună cu topometristul atestat)la predarea amplasamentului şi a bornelor de reper;
• participarea pe şantier la verificările de calitate legate de fazele stabilite prin Programul de control al calităţii lucrărilor de execuţie;
• urmărirea aplicării pe şantier a soluţiilor stabilite în proiect – obligatoriu 1 (o) zi pe lună şi ori de câte ori situaţia o impune;
• stabilirea modului de tratare a defectelor apărute în execuţie (Dispoziţie de şantier), la cererea beneficiarului;
• evaluarea şi stabilirea lucrărilor (situaţiilor) diverse şi/ sau neprevăzute ;
• corelarea/ corectarea unor neconcordanţe/ erori ale elementelor documentaţiei de execuţie (antemăsurătoare, memorii, piese desenate etc.), considerate de redactare, constatate la faza de execuţie, doar în cazul în care acestea nu intră sub incidenţa prevederilor art. 24 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii (Dispoziţie de şantier);
• emiterea Dispoziţiilor de şantier/ Ordine administrative însoţite de listele cu cantităţile de lucrări (după caz: Note de Renunţare, Note de Comandă Suplimentară ş.a.), precum şi urmărirea aplicării pe şantier a soluţiilor adoptate, după însuşirea acestora de către verificatori de proiecte atestaţi (dacă este cazul);
• elaborarea unor detalii de execuţie, în cazul în care se constată necesitatea/ omiterea acestora;
• participarea proiectantului la toate şedinţele organizate de beneficiar (la solicitare);
• înainte de Recepţia la terminarea lucrărilor, proiectantul va transmite autorităţii contractante Raportul la terminarea lucrărilor privind asistenţa tehnică acordată pe parcursul execuţiei lucrărilor şi va prezenta în faţa comisiei de recepţie punctul de vedere privind execuţia lucrărilor (Referatul de autor al proiectantului);
• participarea la Recepţia la terminarea lucrărilor cuprinse în proiect şi elaborarea punctului de vedere asupra modului de realizare a lucrărilor;
• participarea la întocmirea cărţii tehnice a construcţiei; dacă este cazul, actualizarea şi predarea Proiectului Tehnic faza "as built".
4. Predarea documentaţiilor
Proiectantul va avea obligaţia să predea autorităţii contractante următoarele livrabile:
- D.T.A.C.: 1 exemplar în original, pe suport de hârtie şi 1 exemplar în format electronic,
- Proiectul tehnic de execuţie: 4 exemplare în original, pe suport de hârtie şi 1 exemplar în format electronic,
- Proiectul tehnic – faza "as built": 2 exemplare în original, pe suport de hârtie şi 1 (un) exemplar în format electronic.
5. Execuţia lucrărilor
Va fi amenajat un sens giratoriu cu structură rutieră mixtă, cu rolul de a calma şi uniformiza traficul, dar şi de a distribui traficul între braţele intersecţiei, cu următoarele lucrări mai importante:
• stabilirea elementelor geometrice ale intersecţiei;
• relocarea / mutarea unor stâlpi de curent, a consolelor pe care sunt montate camere de supraveghere video, a căminelor existente întâlnite pe amplasament, precum şi alte lucrări prevăzute în Fişa de coexistenţă ENEL;
• lărgirea părtii carosabile existente pentru aducerea acesteia la dimensiunile proiectate
• realizarea unei structuri rutiere noi, alcătuită dintr-un strat de formă din pământ stabilizat cu liant hidraulic, cu grosimea de 25 cm, dintr-un strat inferior de fundaţie din balast, cu grosimea de 25 cm şi dintr-un strat superior de fundaţie din balast stabilizat cu liant hidraulic, cu grosimea de 20 cm;
• dispunerea bordurilor pentru delimitarea părţii carosabile, a zonei de siguranţă, a insulei centrale şi a insulelor separatoare;
• executarea unui strat de bază din anrobat bituminos cu criblură AB31,5, cu grosimea de 8 cm;
• dispunerea unui gecompozit antifisură peste stratul de bază;
• executarea unei îmbrăcăminţi bituminoase în 2 straturi, cu un strat de legătură din beton asfaltic deschis BAD22,5, cu grosimea de 6 cm şi cu un strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată MAS16, cu grosimea de 4 cm;
• realizarea acostamentelor consolidate cu aceeaşi structură rutieră ca şi calea inelară;
• realizarea zonei de siguranţă cu pavaj din dale autoblocante din beton de 8 cm, de culoare roşie;
• realizarea insulelor separatoare cu pavaj din dale autoblocante din beton de 6 cm, de culoare verde;
• realizarea trotuarelor, inclusiv cele perimetrale staţiilor de autobuz, cu pavaj din dale autoblocante din beton de 6 cm;
• iluminarea sensului giratoriu şi a trecerilor pentru pietoni proiectate, prin amplasarea stâlpilor de iluminat, pe zona verde din insula centrală, pe zona verde din exteriorul sensului giratoriu şi a braţelor de acces;
• asigurarea măsurilor necesare pentru evacuarea şi scurgerea apelor meteorice, prin realizarea de podeţe şi şanţuri din beton monolit;
• montarea structurii staţiilor de autobuz;
• îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei rutiere şi pietonale, prin realizarea de marcaje rutiere, dispunerea de indicatoare de circulaţie şi butoni reflectorizanţi;
• amenajarea zonei verzi din interiorul sensului giratoriu.
Autoritatea contractantă va răspunde tuturor solicitărilor de clarificare/informaţiilor suplimentare cu 6 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor, în măsura în care solicitările de clarificări/ informaţii suplimentare au fost adresate în termenul prevăzut la punctul I.1), respectiv 8 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.