Obiectul prezentei proceduri este contractarea de lucrări de Reabilitare şi modernizare străzi în comuna Târlungeni, sat Zizin, judeţul Braşov, lucrări descrise in documentaţia tehnică ataşată, astfel:
• Zizinului,
• Republicii,
• Al. Petofi,
• Nicolae Bălcescu,
• Libertăţii
Străzile se suprapun parţial pe traseul drumului judeţean DJ103A pe raza localităţii Zizin, având practic o desfăşurare continuă ...
Obiectul prezentei proceduri este contractarea de lucrări de Reabilitare şi modernizare străzi în comuna Târlungeni, sat Zizin, judeţul Braşov, lucrări descrise in documentaţia tehnică ataşată, astfel:
• Zizinului,
• Republicii,
• Al. Petofi,
• Nicolae Bălcescu,
• Libertăţii
Străzile se suprapun parţial pe traseul drumului judeţean DJ103A pe raza localităţii Zizin, având practic o desfăşurare continuă pe traseul drumului judeţean. Se menţionează că proiectul se suprapune cu un proiect iniţial care are în vedere o veche denumire a străzii respectiv strada Padurii- Zizin. Traseul drumului se desfăşoară pe un teren aflat în localitate între case şi parţial în afara localităţii în zone neconstruite, situat în intravilan pe raza localităţii Zizin, comuna Târlungeni pe o lungime comună cu DJ103A de 2,500m.
DJ103A are o lungime totală de 48.05 km pe raza judeţului Braşov fâcând legătura între municipiul Braşov şi localităţile Cărpiniş, Târlungeni, Zizin, Dălghiu, Vama Buzăului, Acriş şi DN10 în apropiere de Întorsura Buzăului.
Sectorul studiat are începutul în jurul km 13+515 al drumului judeţean, se desfăşoară în localitatea Zizin pe strada Republicii revenind pe drumul judeţean la intersecţia cu strada Petofi Sandor, şi în continuare pe drumul judeţean până la ieşirea din localitate.
Proiectul prevede modernizarea drumului prin prevederea unei imbracaminti rutiere moderne, precum si imbunatatirea elementelor geometrice in plan si profil longitudinal existente, astfel incat sa se obtina imbunatatirea circulatiei rutiere din punct de vedere al confortului utilizatorului si siguranta circulatiei rutiere si pietonale conform Proiect tehnic de execuţie.
Prezentul proiect este relevant pentru imbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale, al cărei obiectiv îl reprezintă îmbunătăţirea accesibilităţii regiunii şi mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor în vederea stimulării dezvoltării economice durabile.
Intenţia autorităţii contractante este atingerea următoarelor obiective:
• imbunatatirea substantiala a nivelului de servicii catre populatie;
• imbunatatirea semnificativa a standardelor de mediu;
• dezvoltarea economica si sociala durabila.
Totodată prin implementarea proiectul se estimează:
• dezvoltarea economică a zonei, creşterea pieţei agricole şi a investiţiilor locale prin îmbunătăţirea condiţiilor de funcţionare a agenţilor economici existenţi şi apariţia de agenţi economici noi care să contribuie la creşterea pieţei agricole;
• creşterea numărului de locuri de muncă rezultat al dezvoltării economice a zonei;
• îmbunătăţirea stării de sănătate a locuitorilor comunei prin accesul la mijloacele de intervenţie în caz de urgenţă, ca urmare a faptului că drumurile devin practicabile în orice condiţii meteorologice;
• creşterea frecvenţei şcolare şi scăderea abandonului şcolar prin posibilitatea utilizării drumurilor locale şi pe timp ploios, drumurile devenind practicabile indiferent de condiţiile meteorologice;
• dezvoltarea turismului rural prin accesul facil la obiectivele din zonă.
Traseul drumului din punct de vedere juridic reprezintă domeniul public de interes judeţean si face parte din reţeaua de drumuri şi străzi aflată în administrarea comunei Târlungeni, judeţul Braşov.
Intregul traseu al drumului se desfasoara pe teritoriul comunei Târlungeni. Lungimea sectoarelor studiate este de 2,500m.
Poziţiile km exacte se determină prin proiect după geometrizarea în plan a axului drumului.
Suprafata terenului este în mare parte plana, cu o panta generala de cca 1-2% dirijata spre sud.
Totodată infiltraţiile de apă în corpul drumului şi scurgerea ineficientă în lungul drumului au condus la spălări ale materialului existent care pe timp nefavorabil face străzile parţial nepracticabile.
Drumul prezintă lăţimi variabile de maxim 7.00m lăţime a platformei şi o parte carosabilă de 5.00-5.50m.
Traseul drumului se dezvoltă în zonă de şes, iar zona se găseşte într-o zonă virană, în intravilan parţial