Comuna Brateş, prin contractul de finanţare nr. 55/01.11.2022 a obţinut finanţare pentru investiţia MODERNIZARE STRĂZI ÎN COMUNA BRATEŞ, JUDEŢUL COVASNA.
Amplasamentul proiectului este în România, Regiunea de dezvoltare: 7 CENTRU Judeţul Covasna, teritoriul administrativ al comunei Brateş.
Amplasamentul lucrărilor se află pe teritoriul judeţului Covasna , în intravilanul comunei Brateş.Brateş (maghiară Barátos) este o c...
Comuna Brateş, prin contractul de finanţare nr. 55/01.11.2022 a obţinut finanţare pentru investiţia MODERNIZARE STRĂZI ÎN COMUNA BRATEŞ, JUDEŢUL COVASNA.
Amplasamentul proiectului este în România, Regiunea de dezvoltare: 7 CENTRU Judeţul Covasna, teritoriul administrativ al comunei Brateş.
Amplasamentul lucrărilor se află pe teritoriul judeţului Covasna , în intravilanul comunei Brateş.Brateş (maghiară Barátos) este o comună în judeţul Covasna,formată dinsatele Brateş (reşedinţa), Pachia şi Telechia.
Tronsoanele de strazi care fac obiectul prezentei documentatii se afla in intravilanul co-munei Brateş (satele Brateş, Telechia şi Pachia) fiind strazi de interes local pentru care au-toritatile doresc modernizarea pe aproximativ o lugime de 5,162 km.
Tronsoanele de strazi care fac obiectul prezentei documentatii asigura legătura riveranilor la Drumul Naţional 13E Covasna-Sf.Gheorghe si respectiv la DC9 Brateş-Imeni, in prezent făcând parte din categoria drumurilor provizorii. Acestea sunt caracterizate de prezenţa unei zestre a părţii carosabile din balast si/sau amestec de piatra sparta
Lăţimea părţii carosabile este variabilă, ampriza străzilor investigate având de asemenea o lăţime ce variază între anumite valori, însa în general, este suficient de generoasă permiţând amenajarea corespunzătoare a drumurilor şi din punct de vedere al asigurării scurgerii apelor.
Raportat la situatia existentă, drumurile prezintă unele denivelări în profil longitudinal şi transversal şi în principal sunt definite degradări de tipul:
- gropi
- făgaşe
- burduşiri
- dezgrădinarea pietruirii (piatră alergătoare de mici dimensiuni)
- degradari de margine, cauzate de şiroiri ale apelor de suprafaţă sau staţionării îndelungate a acestora pe partea carosasbilă şi de traficul desfăşurat în timp. Factorii de mediu adică acţiunea ingheţului dezgheţului, sau umiditatea ridicată din perioada anotimpului ploios reprezintă o altă cauză a stării de degradare actuale.
In plus se constata:
- lipsa acostamentelor sau acolo unde exista sunt înierbate, neasigurând o scurgere rapidă a apei de pe partea carosabilă spre şanţurile de evacuare (neamenajate).
- lipsa pantelor in profil transversal.
În ceea ce priveşte circulaţia în localitate, se impun a fi subliniate aspectele legale actuale şi anume, asigurarea zonelor de siguranţă şi de protecţie a părţii carosabile, asigurarea scurgerii apelor de suprafaţă, astfel încât să se evite interferarea diferitelor fluxuri de circulaţie.
Dezvoltarea sănătoasă a unei suprastructuri viabile se poate efectua pe o infrastructură funcţională, care rezolvă problemele fundamentale ale aşezării, cu repercusiune directă asupra gradului de confort a locuirii, asupra igienei muncii, a sănătăţii fizice şi psihice a localităţii, asupra protecţiei a factorilor de mediu: apa, aerul, solul, asupra stabilităţii şi dezvoltării forţei de muncă, asupra vecinătăţilor directe şi îndepărtate.
Traficul desfasurat pe străzile investigate este preponderent local, de acces, catre proprietati si catre unitatile economice sau agricole declarate.
Caracteristicile tehnice şi parametri lucrărilor scoase la licitaţie se regăsesc în cadrul memoriului tehnic, memoriilor tehnice pe specialităţi, a caietelor de sarcini întocmite de proiectant, în piesele desenate, listele de cantităţi şi fişele tehnice, toate făcând parte integrantă din documentaţia de atribuire.
ATENŢIE: LISTA CANTITĂŢILOR DE LUCRĂRI, PIESELE SCRISE ŞI DESENATE, CAIETELE DE SARCINI AFERENTE, STUDIILE DE SPECIALITATE ŞI AVIZELE SE REGĂSESC IN DOCUMENTAŢIA TEHNICĂ, PARTE A DOCUMENTAŢIEI DE ATRIBUIRE.