Pentru Lot 4 – pentru punerea în siguranță a circulației trenurilor se impune înlocuirea aparatelor de cale existente cu aparate
de cale având același caracteristici montate pe traverse de beton , înlocuirea șinelor, înlocuirea traverselor și a materialului
de prindere pe panourile aiacente și refacerea prismei de piatră spartă și a stratului de repartiție, sudură aluminotermică
a joantelor interioare și 8...
Pentru Lot 4 – pentru punerea în siguranță a circulației trenurilor se impune înlocuirea aparatelor de cale existente cu aparate
de cale având același caracteristici montate pe traverse de beton , înlocuirea șinelor, înlocuirea traverselor și a materialului
de prindere pe panourile aiacente și refacerea prismei de piatră spartă și a stratului de repartiție, sudură aluminotermică
a joantelor interioare și 8 suduri pe panourile adiacente.Efectuarea lucrărilor este necesară pentru reducerea elementelor
componente ale căii ferate la parametrii inițiali, în scopul asigurării circulației trenurilor în depline condiții de siguranță
, cu vitezele de circulație și tonajele stabilite.Pentru Lot 6 – pentru punerea în siguranță a liniei CF 421 între stațiile
Bistrița Nord -Susenii Bârgăului, se impune înlocuirea traverselor din lemn și beton cu traverse T17W14-49, înlocuire șină
tip 45 cu șină tip 49, înlocuire JIL-uri, montare ungători tip 49.Lucrările sunt necesare pentru eliminarea defectelor de
uzură a șinei tip 45, traverselor din lemn și beton necorespunzătoare în vederea prevenirii introducerii restricțiilor de
viteză. CLAUZA SUSPENSIVĂ (pentru Loturile 4 și 6 ) :Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze
suspensive, în sensul că semnarea contractului de lucrări se va face numai după alocarea creditelor bugetare. Se estimează
că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii. În cazul
în care, indiferent de motive, creditele bugetare nu vor fi alocate pe o perioada de 12 luni de la data aprobării raportului
procedurii, si în condițiile în care nu există o altă sursă de finanțare, entitatea contractantă își rezervă dreptul de a
aplica prevederile art. 225 alin (1) lit. c) din Legea 99/2016 actualizata: ”dacă încalcari ale prevederilor legale afectează
procedura de atribuire sau dacă este imposibila încheierea contractului”.Ofertanții participanți la prezenta procedura înțeleg
că entitatea contractanta nu poate fi considerată răspunzătoare pentru vreun prejudiciu, indiferent de natura acestuia, în
cazul anulării procedurii de atribuire/nesemnarea contractului de lucrări în termenul propus, și indiferent daca entitatea
contractanta a fost notificata asupra existentei unui asemenea prejudiciu. Ofertanții din cadrul acestei proceduri acceptă
utilizarea condițiilor speciale de mai sus/ clauzei suspensive, asumandu-și întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii
pe care le-ar putea suferi în situația descrisă. Perioada maximă pentru care operează clauza suspensivă este de 12 luni astfel
încât, în cazul în care condiția semnării contractului de lucrari nu este îndeplinită, procedura de atribuire este anulată.Având
în vedere acest aspect, ofertanții vor avea in vedere prelungirea valabilității ofertei şi a garanţiei de participare, la
solicitarea entitatii contractante, până la încheierea contractului de lucrări.Orice operator economic interesat are dreptul
de a solicita clarificări/ informații suplimentare în legătură cu documentația de atribuire până (inclusiv) în a 22-a zi înainte
de data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor. Conform art. 172 alin. (2) si art. 173 alin. (1) din Legea nr. 99/2016,
entitatea contractantă va răspunde în mod clar, complet și fără ambiguitati tuturor solicitărilor de clarificări/informațiilor
suplimentare în a 12-a zi înainte de data-limită de depunere a ofertelor. Cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (3) din
H.G. nr. 394/2016, entitatea contractantă va răspunde doar la solicitarile de clarificări adresate de operatorii economici
până la termenul-limită stabilit anterior. Orice solicitare de clarificări trebuie transmisă în SEAP, iar răspunsul consolidat
la solicitările de clarificări, oferit de entitatea contractantă, se va face doar prin intermediul SEAP.