Pentru Lot 4 – pentru punerea în siguranţă a circulaţiei trenurilor se impune înlocuirea aparatelor de cale existente cu aparate de cale având acelaşi caracteristici montate pe traverse de beton , înlocuirea şinelor, înlocuirea traverselor şi a materialului de prindere pe panourile aiacente şi refacerea prismei de piatră spartă şi a stratului de repartiţie, sudură aluminotermică a joantelor interioare şi 8 suduri pe panouri...
Pentru Lot 4 – pentru punerea în siguranţă a circulaţiei trenurilor se impune înlocuirea aparatelor de cale existente cu aparate de cale având acelaşi caracteristici montate pe traverse de beton , înlocuirea şinelor, înlocuirea traverselor şi a materialului de prindere pe panourile aiacente şi refacerea prismei de piatră spartă şi a stratului de repartiţie, sudură aluminotermică a joantelor interioare şi 8 suduri pe panourile adiacente.
Efectuarea lucrărilor este necesară pentru reducerea elementelor componente ale căii ferate la parametrii iniţiali, în scopul asigurării circulaţiei trenurilor în depline condiţii de siguranţă , cu vitezele de circulaţie şi tonajele stabilite.
Pentru Lot 6 – pentru punerea în siguranţă a liniei CF 421 între staţiile Bistriţa Nord -Susenii Bârgăului, se impune înlocuirea traverselor din lemn şi beton cu traverse T17W14-49, înlocuire şină tip 45 cu şină tip 49, înlocuire JIL-uri, montare ungători tip 49.
Lucrările sunt necesare pentru eliminarea defectelor de uzură a şinei tip 45, traverselor din lemn şi beton necorespunzătoare în vederea prevenirii introducerii restricţiilor de viteză.
CLAUZA SUSPENSIVĂ (pentru Loturile 4 şi 6 ) :
Procedura de atribuire se desfăşoară sub incidenţa prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de lucrări se va face numai după alocarea creditelor bugetare.
Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.
În cazul în care, indiferent de motive, creditele bugetare nu vor fi alocate pe o perioada de 12 luni de la data aprobării raportului procedurii, si în condiţiile în care nu există o altă sursă de finanţare, entitatea
contractantă îşi rezervă dreptul de a aplica prevederile art. 225 alin (1) lit. c) din Legea 99/2016 actualizata: "dacă încalcari ale prevederilor legale afectează procedura de atribuire sau dacă este imposibila încheierea contractului".
Ofertanţii participanţi la prezenta procedura înţeleg că entitatea contractanta nu poate fi considerată răspunzătoare pentru vreun prejudiciu, indiferent de natura acestuia, în cazul anulării procedurii de atribuire/nesemnarea contractului de lucrări în termenul propus, şi indiferent daca entitatea contractanta a fost notificata asupra existentei unui asemenea prejudiciu. Ofertanţii din cadrul acestei proceduri acceptă utilizarea condiţiilor speciale de mai sus/ clauzei suspensive, asumandu-şi întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situaţia descrisă.
Perioada maximă pentru care operează clauza suspensivă este de 12 luni astfel încât, în cazul în care condiţia semnării contractului de lucrari nu este îndeplinită, procedura de atribuire este anulată.
Având în vedere acest aspect, ofertanţii vor avea in vedere prelungirea valabilităţii ofertei şi a garanţiei de participare, la solicitarea entitatii contractante, până la încheierea contractului de lucrări.
Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări/ informaţii suplimentare în legătură cu documentaţia de atribuire până (inclusiv) în a 22-a zi înainte de data-limită stabilită pentru depunerea ofertelor.
Conform art. 172 alin. (2) si art. 173 alin. (1) din Legea nr. 99/2016, entitatea contractantă va răspunde în mod clar, complet şi fără ambiguitati tuturor solicitărilor de clarificări/informaţiilor suplimentare în a 12-a zi înainte de data-limită de depunere a ofertelor.
Cu respectarea prevederilor art. 29 alin. (3) din H.G. nr. 394/2016, entitatea contractantă va răspunde doar la solicitarile de clarificări adresate de operatorii economici până la termenul-limită stabilit anterior.
Orice solicitare de clarificări trebuie transmisă în SEAP, iar răspunsul consolidat la solicitările de clarificări, oferit de entitatea contractantă, se va face doar prin intermediul SEAP.