La ora actuală, municipiul Brad, dezvoltat pe ambele maluri ale râurilor Crişul Alb şi Luncoi, nu are decât o singură soluţie de traversare a râului Crişul Alb, anume podul de pe strada Cloşca.
Acest pod se află într-o stare de degradare foarte avansată, ne mai fiind capabil să ofere siguranţă în exploatare nici pentru pietoni şi nici pentru vehicule.
Pentru asigurarea unei variante de circulaţie viabile pe perioada de ex...
La ora actuală, municipiul Brad, dezvoltat pe ambele maluri ale râurilor Crişul Alb şi Luncoi, nu are decât o singură soluţie de traversare a râului Crişul Alb, anume podul de pe strada Cloşca.
Acest pod se află într-o stare de degradare foarte avansată, ne mai fiind capabil să ofere siguranţă în exploatare nici pentru pietoni şi nici pentru vehicule.
Pentru asigurarea unei variante de circulaţie viabile pe perioada de execuţie a podului peste râul Crişul Alb pe strada Cloşca, se impune realizarea unui pod în amplasamentul precizat (cca 150 m amonte) aşa fel încât:
• să fie asigurată o capacitate portantă la nivelul clasei de încărcare LM1, conform SR EN 1991-2/NB;
• să aibă un gabarit corespunzător pentru o bandă de circulaţie şi un trotuar, prin prisma standardelor în vigoare (Ordinul nr. 45 din 27 ian. 1998);
• din punct de vedere hidraulic, să asigure tranzitarea prin debuşeu a debitului cu probabilitatea anuală de depăşire de 1%, cu posibili plutitori, cărora li se asigură un gabarit de liberă trecere de 1,00 m.
Înainte de începerea lucrărilor, se va proceda la relocarea pentru punerea în siguranţă a conductei de termoficare pozată în proximitatea amplasamentului viitorului pod.
La proiectarea geometriei noului pod s-a corelat cota obligată a liniei roşii în dreptul zidului de protecţie de pe malul stâng al râului Luncoi respectiv a digului de apărare de pe malul drept al râului Crişul Alb, cu necesitatea asigurării unei înălţimi minime de 1,0 m, pentru libera trecere a plutitorilor. S-a obţinut astfel o structură care în profil longitudinal este amplasată pe o zonă cu o mică declivitate de 0,26% spre str. Cuza Vodă, fiind astfel asigurată o pantă minimă pentru evacuarea de pe pod a apelor meteorice.
În plan podul proiectat este amplasat în aliniament şi traversează râurile Luncoi şi Crişul Alb sub un unghi de 80°, respectiv de 87°.
Rampele de acces sunt amenajate în plan:
• pe malul stâng al râului Luncoi, un aliniament cu lungimea de 26,10 m, care se racordează la aliniamentul podului cu o rază de 40 m;
• pe malul drept al râului Crişul Alb, un aliniament cu lungimea de 18,07 m care se racordează la aliniamentul podului cu o rază de 40 m, respectiv o intersecţie în T cu str. Crişan.
Structura proiectată, având lumina cumulată a celor două deschideri de 55,00, a fost dimensionată hidraulic pentru debitele cu probabilitatea anuală de depăşire de 1%, de 353 m3/s (râul Crişul Alb), respectiv 166 m3/s (râul Luncoi). Prin această dimensionare s-a respectat cerinţa cuprinsă în HG 846 din 11.08.2010 pentru aprobarea Strategiei naţionale de management ale riscului la inundaţii pe termen mediu şi lung, cu referire la podurile amplasate în intravilan.
Valoarea estimată a obiectivului de investiţii : “POD PESTE RÂURILE CRIŞUL ALB ŞI LUNCOI ÎN MUNICIPIUL BRAD, JUD.HUNEDOARA" este de: - 6.236.320,56 fără TVA, şi se compune din:
- amenajare teren şi aducerea la starea iniţială – 75.964,79 lei fără TVA;
- investiţia de bază - 5.911.857,31 lei fără TVA;
- organizare şantier – 149.580,46 lei fără TVA;
- pregătirea personalului de exploatare - 98.918 lei fără TVA.