Proiectul "Modenizare străzi în localităţile Batăr, Arpăşel, Tăut şi Talpoş, comuna Batăr, jud.Bihor" a fost depus pentru finantare prin Programul Naţional de Investiţii Anghel Saligny.
Valoarea totala estimată a achiziţiei este de 6.183.363,43 lei fara TVA.
Valoarea estimată a achiziţiei este constituită din următoarele linii bugetare (valori fără TVA):
Capitolul 2: Cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare o...
Proiectul "Modenizare străzi în localităţile Batăr, Arpăşel, Tăut şi Talpoş, comuna Batăr, jud.Bihor" a fost depus pentru finantare prin Programul Naţional de Investiţii Anghel Saligny.
Valoarea totala estimată a achiziţiei este de 6.183.363,43 lei fara TVA.
Valoarea estimată a achiziţiei este constituită din următoarele linii bugetare (valori fără TVA):
Capitolul 2: Cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului: 0,00 lei
Capitolul 4: Cheltuieli pentru investiţia de bază: 6.158.779,34 lei
4.1 Constructii si instalatii: 6.158.779,34 lei;
4.2 Montaj utilaje, echipamente tehnologice si functionale: 0,00 lei;
4.3 Utilaje, echipamente tehnologice si functionale care necesita montaj: 0,00 lei
Capitolul 5.1: Organizare de şantier: 24.584,09 lei
5.1.1 Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier: 24.584,09 lei;
Prin proiectul "Modenizare străzi în localităţile Batăr, Arpăşel, Tăut şi Talpoş, comuna Batăr, jud.Bihor", se va realiza modernizarea străzilor în localităţile Batăr, Arpăşel, Tăut şi Talpoş, comuna Batăr, jud.Bihor, astfel: Lungimea totală propusă modernizării este de 2825m în vederea asigurării condiţiilor optime de confort şi siguranţă necesare desfăşurării circulaţiei rutiere în zonă. Platforma formată din acostament şi partea carosabilă a drumului este cuprinsă între 5,0 – 7,0m iar partea carosabilă fiind cuprinsă între 4,0 – 6,0m. Realizarea corespunzatoare a dispozitivelor de scurgere a apelor de pe platforma drumului va permite scurgerea continuă a apelor pluviale.
Lucrările de modernizare proiectate vor cuprinde:
− modernizarea platformei drumului
− asigurarea scurgerii apelor pluviale de pe platformă
− realizarea unui sistem de colectare şi evacuare a apelor pluviale
− amenajarea corespunzătoare a intersecţiilor cu drumurile laterale
− semnalizarea rutieră corespunzatoare
Proiectul "Modenizare străzi în localităţile Batăr, Arpăşel, Tăut şi Talpoş, comuna Batăr, jud.Bihor" este necesar şi oportun având în vedere că străzile din comuna Batăr, au o structură rutieră din pietruire existentă, îngreunând circulaţia auto. În perioadele cu o stare meteo defavorabilă, siguranţa circulaţiei scade semnificativ.
Obiectivul general al proiectului constă în modernizarea infrastructurii rutiere prin care se va facilita deplasarea cetăţenilor şi a persoanelor prin comuna Batăr.
Această investiţie va deservi direct o parte a populaţiei a localitatilor Batăr, Arpăşel, Tăut şi Talpoş din comuna Batăr. Lungimea totală a strazilor propuse în proiect este de 2.825m.
Necesitatea acestei investiţii se conturează în primul rând prin îmbunătăţirea condiţiilor de transport a persoanelor şi mărfurilor prin asigurarea unei infrastructurii rutiere reabilitate şi moderne.
O cale rutieră a cărei suprafaţă carosabilă se caracterizează printr-o stare tehnică bună, permite, pe lângă asigurarea circulaţiei rutiere a vehiculelor şi pietonilor în condiţii de siguranţă şi confort, şi diminuarea poluării mediului înconjurător.
Se vor asigura şi condiţii optime pentru scurgerea apelor pluviale de pe platforma drumului, evitându-se astfel acumulările spontane de debite de apă şi costurile autorităţilor publice cu soluţionarea acestor probleme.
Prin amenajarea conform standardelor şi normelor tehnice în vigoare, a elementelor geometrice caracteristice se va asigura:
• Eliminarea disconfortului produs de suprafaţa de rulare degradată
• Creşterea siguranţei atât pentru pietoni cât şi pentru participanţi la traficul auto
• Scopul investiţiei este de a face ca circulaţia să se desfăşoare în condiţii normale, inclusiv pe timp defavorabil.
Caracteristici tehnice proiectate:
- Lungimea drumului studiat: 2825m
- Latimea părţii carosabile: 4,00-6,00m
- Lăţime acostamente: 2 x 0,5m
- Lungime rigolă carosabilă: L=164m
- Lungime şanţ trapezoidal pereat cu beton: L=1662m
-Tub pentru traversarea apelor pluviale pe lângă căminele sau stâlpii existenţi- 60 [buc]
- Podet tubular din PEID SN8 Ø400mm L= 10,00 [m] cu camera de cadere – 6 [buc]
- Podet tubular din PEID SN8 Ø300mm L= 10,00 [m] cu cameră de cădere acoperită cu grătar metalic– 2 [buc]
- Podet tubular din PEID SN8 Ø300mm L= 12,00 [m] cu cameră de cădere acoperită cu grătar metalic – 2 [buc]
- Podet tubular din PEID SN8 Ø300mm L= 14,00 [m] cu cameră de cădere acoperită cu grătar metalic – 9 [buc]
- Podet tubular din PEID SN8 Ø600mm L= 8,00 [m] cu cameră de cădere – 1 [buc]
- Amenajare drumuri laterale – 19 [buc]
- Platforme de încrucişare – 182 mp
- Viteza de proiectare 30 [km/h]