Necesitatea achizitiei este data de multitudinea de avantaje aduse prin realizarea achizitiei, si anume:
• Desfăşurarea trafIcului în condiţii optime, normale având în vedere situaţia drumurilor europene din proxima vecinatate.
• Incurajarea dezvoltării economice zonale.
• Facilitarea accesului la locaţiile de interes major (ex.: sediul primăriei, dispensarul medical, biserica, cimitire, etc.).
• Accesul rapid al serviciilo...
Necesitatea achizitiei este data de multitudinea de avantaje aduse prin realizarea achizitiei, si anume:
• Desfăşurarea trafIcului în condiţii optime, normale având în vedere situaţia drumurilor europene din proxima vecinatate.
• Incurajarea dezvoltării economice zonale.
• Facilitarea accesului la locaţiile de interes major (ex.: sediul primăriei, dispensarul medical, biserica, cimitire, etc.).
• Accesul rapid al serviciilor de urgenta: Ambulanta, Politie, Pompieri.
Proiectul "Pregătire si amenajare cu asfalt drum sătesc DS Goila, localitatea Tăşad, comuna Drăgeşti, judeţul Bihor" este necesar şi oportun prin prisma faptului ca are rolul de a diminua decalajele care persista inca intre mediul rural si cel urban si de a crea conditii decente de viata la nivelul populatiei rurale.
Prin proiectul propus sunt vizate principalele obiective: crearea, îmbunătăţirea si diversificarea facilităţilor de dezvoltare economică, a infrastructurii fizice si a serviciilor de bază; cresterea atractivităţii zonei rurale a Drăgeştiului, precum si diminuarea migraţiei populaţiei, în special a tinerilor; imbunătăţirea condiţiilor sociale, economice si de mediu.
Integrarea în economia europeană este facilitată de o infrastructură de transport eficientă, conectată la reţeaua europeană de transport, Dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de transport contribuie la creşterea competitivităţii economice a Regiunii de Dezvoltare Nord Vest şi permite dezvoltarea de noi activităţi pe piaţa internă. Analiza socio¬economică atestă faptul că sectoarele transporturilor, depozitării şi telecomunicaţiilor au contribuit din ce în ce mai mult la formarea P.I.B.-ului şi a ocupării forţei de muncă. Această contribuţie a fost sprijinită de creşterea sectoarelor industriale (în special, industria prelucrătoare) şi construcţii. Sectoarele transporturilor, depozitării şi comunicaţiilor ocupa locuri fruntase la nivelul regiunii. Infrastructura tehnică analizată e constituită din infrastructuri de transport (drumuri, căi ferate, aeroporturi). Pe plan general, infrastructurile regionale necesare asigurării unei minime serviri a nevoilor comunităţilor, în acest stadiu de dezvoltare, există, dar sub-investiţiile cronice timp de mai multe decenii impun fonduri importante pentru modernizare fie că este vorba de reţelele de transporturi rutiere sau feroviare, de reţelele de telecomunicaţii, de sursele de aprovizionare ale diferitelor sectoare energetice sau de condiţiile de protecţie a mediului. Prioritatea esenţială va consta in realizarea racordării regiunii la marile coridoare europene de transport de mărfuri şi persoane. Construcţia şi modernizarea drumurilor si strazilor reprezintă o necesitate din punct de vedere economic, reducând durata de transport şi, prin urmare, costurile de transport.