Lucrări de execuţie, pentru obiectivul de investiţii ,,Modernizare străzi şi alei pietonale strada Romană si accesul străzii Platoului". Scopul principal al proiectului este ranforsare drum şi parcări bl.45 – bl.41 – bl.46 – Str.Romană,
Str.Dorobanţilor, parcare faţă – spate bl.23 – drum acces Str.Traian şi drum acces Str.Platoului.
Obiectul contractului este importanta pentru cresterea performanţelor de utilizare d...
Lucrări de execuţie, pentru obiectivul de investiţii ,,Modernizare străzi şi alei pietonale strada Romană si accesul străzii Platoului". Scopul principal al proiectului este ranforsare drum şi parcări bl.45 – bl.41 – bl.46 – Str.Romană,
Str.Dorobanţilor, parcare faţă – spate bl.23 – drum acces Str.Traian şi drum acces Str.Platoului.
Obiectul contractului este importanta pentru cresterea performanţelor de utilizare din toate punctele de vedere: Îmbunătăţirea elementelor geometrice în limita amprizei actuale,creşterea capacităţii portante a străzilor,modernizarea structurii rutiere,asigurarea colectării şi evacuării apelor de pe partea carosabilă prin realizarea de rigole, amenajarea intersecţiilor între străzi şi a drumurile laterale,executarea lucrărilor de siguranţă rutieră,respectiv marcaje
Ca regulă generală, s-a căutat păstrarea configuraţiei actuale în profil transversal.
- Profil transversal
TRONSONUL 1
- Banda de rulare cu latime variabila : 7,10 - 11,15 - 4,10;
Pe acest tronson se vor monta borduri tip A;
TRONSONUL 2
- Banda de rulare cu latime variabila : 7,10 – 4,10;
- Se propune realizarea unor camine pluviale. Descarcarea acestora se va face în căminul de vizitare printr-o conductă de PVC cu diametrul de 300;
- se propune realizarea unei rigole scafă;
- se propune realizarea unei structuri noi;
- se vor monta borduri tip A.
TRONSONUL 3
- Banda de rulare cu latime variabila : 6,20 – 3,40;
- se vor monta borduri tip A.
TRONSONUL 4
- Banda de rulare cu latime variabila: 3,50 – 3,10;
- Se propune realizarea unor camine pluviale. Descarcarea acestora se va face în căminul de vizitare printr-o conductă de PVC cu diametrul de 300;
- se propune realizarea unei rigole scafă;
- se propune realizarea unei rigole carosabile;
- se propune realizarea unei structuri noi;
- propunere structura noua trotuar;
- se vor monta borduri tip A şi B.
Sistem Rutier
Pentru structura ranforsata
S-a optata pentru urmatoarea solutie de ranforsare, peste stratul existent, dupa care se vor aplica urmatoarele straturi de asfalt:
• BA16, 4 cm
• BAD 20, 6 cm
• Geogrila minim 400g/mp, pentru a se evita efectul de ciocan intre structura rigida si cea supla se va asterne un element antifisura la nivelul stratului de baza beton/ AB2
Pentru structurile noi s-a optat pentru urmatorul pachet rutier:
• BA16 - 4 cm
• BAD 20 - 6 cm
• AB2 8 cm
• Piatră spartă 15 cm
• Balast compactat – 25 cm
Bordurile
Pe tronsonul 1, 2, 3 şi 4:
Bordurile vor fi borduri de tip "A", clasa minima de beton C35/45, clasa de expunere XC4+XD3+XF4. Acestea vor fi montate intr-o fundatie de beton cu clasa C12/15. Montarea bordurilor se va realiza cu respectarea aliniamentelor, urmarindu-se pozitia bordurilor vechi care se vor scoate afara.
Intre trotuar si zona verde:
Bordurile vor fi borduri de tip "B", clasa minima de beton C35/45, clasa de expunere XC4+XD3+XF4. Acestea vor fi montate intr-o fundatie de beton cu clasa C12/15.
Scurgerea apelor
Pentru preluarea apei de pe carosabil se vor monta guri de scurgere carosabile, de forma concava, cu dImensiunea de 300x500 mm. Gurile vor fi prevazute cu rama si capac carosabil, clasa de sarcini D400 si vor fi prevazute cu balama dubla .
Se vor ridica la cota toate caminele pluviale şi menajere şi se vor înlocui capacele deteriorate cu capace carosabile cu clasa de sarcini D400 (40 tone) din fontă sau material compozit.
La tronsonul 2 şi 4 se propune realizarea unor camine pluviale. Descarcarea acestora se va face în căminul de vizitare printr-o conductă de PVC cu diametrul de 300. Se vor ridica la cota proiectată capacele căminelor de vizitare existente. La tronsonul 2 şi 4 se propune realizarea unei rigole scafă, aşeazată pe piatră spartă (15 cm) şi balast min.20 cm.
La tronsonul 4 se propune o rigolă carosabilă şi una la intrarea în casa scării a blocului de locuinţe nr.43.
Caietele de sarcini se aplică la executarea ranforsarilor pentru reabilitare drum şi parcări bl.45 – bl.41 – bl.46 – Str.Romană, Str.Dorobanţilor, parcare faţă – spate bl.23 – drum acces Str.Traian şi drum acces Str.Platoului.distruse în urma efectelor inghet dezgheţ. Acestea cuprind condiţiile tehnice ce trebuie să fie îndeplinite la executarea debleurilor, rambleurilor, transporturilor, compactarea, nivelarea şi finisarea lucrărilor, controlul calităţii şi condiţiile de recepţie.
La executarea terasamentelor se vor respecta prevederile din normativele în vigoare, la data execuţiei, în măsura în care acestea completează şi nu contravin prezentelor caiete de sarcini.
În cazul în care se vor constata abateri de la prezentele caiete de sarcini, beneficiarul ("inginerul") poate dispune întreruperea execuţiei lucrărilor şi luarea măsurilor, pe cheltuiala antreprenorului.