“Reparaţie pod km 94+479 linia 205 Braşov – Podu Olt (expertiză, DALI, proiectare şi execuţie)”-SRCF Brasov
Podul de cale ferata de pe raza SRCF Brasov, de la km 94+479 este amplasat pe linia 205 Braşov – Podu Olt, între staţiile Ucea si Arpaş, are infrastructura (culeele) din beton si suprastructura alcătuita dintr-un tablier metalic de tip grinzi cu inima plina cale sus (g.i.p.c.s.), nituit, simplu rezemat, cu deschide...
“Reparaţie pod km 94+479 linia 205 Braşov – Podu Olt (expertiză, DALI, proiectare şi execuţie)”-SRCF Brasov
Podul de cale ferata de pe raza SRCF Brasov, de la km 94+479 este amplasat pe linia 205 Braşov – Podu Olt, între staţiile Ucea si Arpaş, are infrastructura (culeele) din beton si suprastructura alcătuita dintr-un tablier metalic de tip grinzi cu inima plina cale sus (g.i.p.c.s.), nituit, simplu rezemat, cu deschiderea teoretica de L=10,60m. Podul traversează pârâul Gostaia.
Podul a fost construit in anul 1940 de Sectia PODURI Sibiu. Tablierul prezinta 3 îmbinări de
montaj la grinzile principale (in panourile 2,4,6).
Calea ferata fără joante (CFJ), pe pod este in aliniament şi palier, linia nu este electrificată şi este realizată cu şină tip 65 si traverse din lemn. Podul are contraşine pe pod şi la capete .
Podul prezintă două trotuare de serviciu şi parapet metalic, iar podina de trotuar este realizată din dulapi metalici.
Din Fişa podului au rezultat următoarele informaţii:
- deschiderea podului (L=10.60m);
- infrastructura (culeele) sunt din beton;
- calea pe pod este in aliniament si palier, cu şină tip 65;
- podul are contraşina si capete de contraşină;
- suprastructura (tablierul metalic tip grinzi inima plina, cale sus, nituit) a fost executat in anul 1940 de către Secţia Poduri-Sibiu;
- convoiul de calcul: Schema II (1,16 G);
- natura terenului de fundaţie: argilă nisipoasă;
- nivelul apelor extraordinare : -2,60 m fata de NST;
- in anul 1978 se executa consolidarea tălpilor inferioare si in 1982 a tălpilor superioare;
2. În vederea îmbunătăţirii condiţiilor de siguranţă şi transport pe calea ferată, respectiv pentru eliminarea limitărilor de viteză actuale, sunt necesare următoarelor lucrări :
• Reabilitare infrastructură existentă;
• Înlocuirea tablierului metalic existent cu un tablier nou cu cuva de balast, care să permită execuţia lucrărilor de buraj mecanizat;
• Refacerea terasamentului;
• Înlocuirea traverselor de lemn cu traverse de beton tip P1, P2 şi contraşine pe pod;
• Calibrarea albiei râului şi execuţia de sisteme de protecţie în amonte şi aval de pod;
• Înlocuirea cablurilor SCB existente
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data-limită de depunere a ofertelor: 20 zile.
Entitatea contractantă va răspunde solicitărilor de clarificări cu 10 zile inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor. În conformitate cu prevederile art. 29 alin. (3) din HG 394/2016, Entitatea contractantă va raspunde doar la solicitarile de clarificări adresate de operatorii economici până la termenul menţionat anterior.