Sistemul rutier se va compune din:
- Strat de fundatie inferioara din balast, in grosime de 20 cm conf. STAS 6400-84
- strat de fundatie din balast, in grosime de 30 cm, conf. SR EN 13242+A1 : 2008
- strat de fundatie din piatra sparta, in grosime de 15 cm, conf. SR EN 13242+A1 : 2008
- strat de legatura din mixture asfaltica BAD 22,4, in grosime de 5 cm, conf. SR EN 13108-1
- strat de uzura din beton asfaltic BA ...
Sistemul rutier se va compune din:
- Strat de fundatie inferioara din balast, in grosime de 20 cm conf. STAS 6400-84
- strat de fundatie din balast, in grosime de 30 cm, conf. SR EN 13242+A1 : 2008
- strat de fundatie din piatra sparta, in grosime de 15 cm, conf. SR EN 13242+A1 : 2008
- strat de legatura din mixture asfaltica BAD 22,4, in grosime de 5 cm, conf. SR EN 13108-1
- strat de uzura din beton asfaltic BA 16, in grosime de 4 cm, conf. SR EN 13108-1
Traseul drumului comunal DC 103A care va fi modernizat, se desprinde in zona km 0+725 si se amenajeaza in serpentine pana in zona km 1+075, rezultand un traseu modernizat cu lungimea de 1080m.
Lungimea drumului DC 103A este de 1080m.
Drumul s-a proiectat cu o banda de circulatie.
Drumul communal DC 103 A se va asfalta la cererea beneficiarului iar curbele se vor amenaja cu supralargiri si suprainaltare.
Pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale in conditii optime, se vor realiza santuri permeate pe o lungime totala de 725m sis ant ranforsat pe o lungime de 445 m., dispuse conform prevederilor din Memoriul Tehnic de la faza Studiu de Fezabilitate.
Pentru siguranta circulatiei vor fi amplasati parapet metalici de tip foarte greu pe o lungime totala de 875 m dispusi conform prevederilor din Memoriul Tehnic de la faza Studiu de Fezabilitate.
Pentru consoliarea versantilor si a platformei drumului, s-a prevazut realizarea unor ziduri de sprijin de rambleu cu He=5,00m si lungimea totala de 135m si ziduri de sprijin debleu cu He=3,5m si lungimea totala de 155m.
Profilul longitudinal al drumului este sectiune verticala prin axa drumului, desfasurata pe un plan vertical, continand atat linia rosie cat si linia neagra si o serie de date necesare executiei.
Declivitatea in profil longitudinal a drumului variaza intre 0,77% si 12,88%.
Se vor avea in vedere:
- evitarea declivitatilor cu valori peste cele maxime admise sau sub cele minime pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale
- evitarea frangerii frecvente a liniei rosii
- se va Evita proiectarea liniei rosii in palier pentru a asigura scurgerea apelor in lungul traseului
Profil transversal:
- lungime – 1080m
- latimea partii carosabile – 4,00 m
- latimea acostamentelor – 2x0,50 m asfaltate
- latimea platformei 5,00 m
- profilul transversal tip in aliniament va fi sub forma de acoperis cu panta de 2,5%
Pentru siguranta rutiera se va realiza semnalizare verticala si se vor planta 40 buc stalpi pentru indicatoare de circulatie si se vor monta 40 buc indicatoare de circulatie rutiera, restrictii de viteza, semnalizare zone cu curbe periculoase, succesiuni de curbe.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări inainte de data limită de depunere a ofertelor este de 12 zile. Autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari inainte cu 7 zile de data limita de depunere a ofertelor