Autoritatea contractanta intentioneaza sa achizitioneze “Lucrari de realizare rigole betonate pe strada Tudor Vladimirescu, intre numerele 449-583, din comuna Teliu, judetul Brasov"
Lucrările se vor amplasa în zona centrală a comunei Teliu, judeţul Braşov, pe un teren intravilan. Accesul la lucrări se face pe cale rutieră, pe str. Tudor Vladimirescu (DN10).
Realizarea proiectului nu afectează reţelele edilitare existente în...
Autoritatea contractanta intentioneaza sa achizitioneze “Lucrari de realizare rigole betonate pe strada Tudor Vladimirescu, intre numerele 449-583, din comuna Teliu, judetul Brasov"
Lucrările se vor amplasa în zona centrală a comunei Teliu, judeţul Braşov, pe un teren intravilan. Accesul la lucrări se face pe cale rutieră, pe str. Tudor Vladimirescu (DN10).
Realizarea proiectului nu afectează reţelele edilitare existente în zonă. Căminele existente pe amplasamentul lucrărilor vor fi aduse la cota proiectată.
Pentru o implementarea a proiectului mai uşoară, acesta a fost impartit in patru etape, astfel:
1. Partea dreapta, de la Primarie pana la strada Bisericii
2. Partea dreapta, de la strada Bisericii pana la descarcare in zona podului peste paraul Teliu
3. Partea stanga, de la Primarie pana la strada Bisericii
4. Partea stanga, de la strada Bisericii pana la descarcare in zona podului peste paraul Teliu
Nr. OBIECTUL Lungime rigola Suprafata trotuar si accese
[m] [mp]
1 Partea dreapta - Primarie - Str. Bisericii 581.00 610.00
2 Partea dreapta - Str. Bisericii - pod 429.00 595.00
3 Partea stanga - Primarie - Str. Bisericii 501.00 635.00
4 Partea stanga - Str. Bisericii - pod 482.00 523.00
TOTAL 1,993.00 2,363.00
Vor fi respectate prevederile din toate avizele obţinute.
a. Caracteristici tehnice şi parametri specifici obiectivului de investiţii
Pentru realizarea investiţiei se propun următoarele lucrări:
- desfiinţarea şanţurilor din beton sau a rigolelor carosabile existente;
- realizarea unei rigole carosabile din elemente prefabricate, amplasată pe traseul şanţurilor existente;
- realizarea unui trotuar cu lăţimea de 1m, adiacent rigolei;
- realizarea acceselor la proprietăţi.
Rigolele carosabile vor avea aceleaşi puncte de descărcare ca şanţurile existente. Acestea se vor amplasa în punctul de minim în profil transversal, pentru a colecta atât apele de pe carosabilul drumului naţional, dar şi pe cele de pe trotuarul proiectat.
Categoria de importanţă a construcţiei este normală (C).
Clasa de importantă a construcţiei: III (construcţie de importanţă medie);
Suprafaţa trotuar: 1798mp
Lungime rigolă carosabilă: 1993m
Rigola carosabilă se va realiza astfel:
- pe partea dreapta a DN 10, de la km 131+180 pana la km 131+610, unde se va descărca în şanţul existent de la intersecţia cu strada Vasile Roaita. Rigola va fi amplasată la o distanţă între 0,60 şi 2,25m faţă de carosabilul drumului naţional.
- pe partea dreaptă a DN 10 de la km 131+610 pana la km 132+220, unde se va descărca în şanţul existent ce continua pe strada Tudor Vladimirescu. Rigola va fi amplasată Ia o distanţă între 0,60 şi 2,00m faţă de carosabilul drumului naţional.
- pe partea stângă a DN 10, de la km 131+285 pana Ia km 131+610, unde se va descărca în şanţul existent de la intersecţia cu strada Vasile Roaita. Rigola va fi amplasată Ia o distanţă între 0,40 şi 2,50m faţă de carosabilul drumului naţional.
- pe partea stângă a DN 10, de Ia km 131+610 pana Ia km 132+270, unde se va descărca în şanţul existent de la marginea drumului naţional. Rigola va fi amplasată Ia o distanţă între 1,00 şi 3,50m faţă de carosabilul drumului naţional.
Rigolele carosabile vor avea aceleaşi puncte de descărcare ca şanţurile existente.
b. Profile longitudinale şi transversale
Cotele proiectate în profil longitudinal şi transversal s-au stabilit ţinând cont de cotele tronsonului deja proiectat, precum şi de cotele terenului natural.
În profil longitudinal, rigola va urmări panta drumului naţional, cu mici variaţii pentru a menţine o scurgere adecvată a apei prin rigolă.
În profil transversal, rigola va fi amplasată în punctul de minim faţă de carosabilul drumului naţional şi faţă de accesele în curti, astfel încât aceasta sa colecteze apele pluviale atât de pe drum cât şi de pe trotuar şi accese.
Pantele transversale s-au adoptat cu valori de de 1% pe trotuar. În zonele acceselor pantele transversale sunt variabile şi au valori cuprinse între 1% şi 13, 2%.
c. Structuri rutiere proiectate
Conform variantei aprobate prin studiul de fezabilitate, s-a decis realizarea trotuarelor cu îmbrăcăminte asfaltică astfel:
- 4 cm BA 8 rul 50/70;
- 15 cm piatră spartă;
- 20 cm balast;
Dimensionarea structurii rutiere şi alcătuirea acesteia s-a făcut avându-se în vedere următoarele :
- caracteristicile traficului;
- calitatea terenului de bază;
- măsurile de combaiere a pericolului de degradare a structurii rutiere ca urmare a acţiunii fenomenului de îngheţ - dezgheţ;
d. Scurgerea apelor
Rigolele proiectate vor prealua apele atât de pe drumul naţional, cât şi de pe trotuarul proiectat. S-au prevăzut 3 tipuri de rigole carosabile:
- tip I, rigola prefabricată cu Iăţimea totală de 65cm, adâncimea de 30cm, acoperită cu dale din beton armat cu lăţimea de 49cm;
- tip II, rigola turnată monolit cu Iăţimea totală de 75cm, adâncimea de 55cm, acoperită cu dale din beton armat cu Iăţimea de 49cm;
- tip III, rigola turnată monolit cu Iăţimea totală de 92cm, adâncimea de 55cm, acoperită cu dale din beton armat cu Iăţimea de 66cm;
Toate rigolele se vor realiza din beton de ciment de clasa C35/45.
Rigolele tip II şi tip III se vor realiza monolit şi se vor arma cu plasa 06, cu ochiuri de 100mm.
Căminele existente pe suprafaţa trotuarelor se vor aduce la cota proiectată a lucrărilor.
Delimitarea dintre trotuar şi zonele verzi se va realiza prin borduri cu muchii drepte cu secţiunea de 10x15 cm, realizate din beton C35/45, pe o fundaţie din beton C25/30 de 15x20 cm, bordură pozată la nivel cu îmbrăcămintea trotuarelor;
Din punct de vedere tehnologic lucrările proiectate se vor executa în următoarea succesiune:
- semnalizarea lucrărilor şi delimitarea zonei de lucru;
- trasarea lucrărilor;
- demontarea şanţurilor din beton / rigolelor carosabile existente;
- executarea săpăturilor pe zonele unde este necesară executarea trotuarelor si a rigolelor proiectate;
- realizarea rigolei carosabile din elemente prefabricate/monolit, amplasată pe traseul şanţurilor existente;
- realizarea fundaţiei trotuaruiui cu Iăţimea de 1m, adiacent rigolei;
- montarea bordurilor;
- realizarea acceselor la proprietăţi;
- aducerea la cotă a căminelor;
- realizarea îmbrăcăminţii asfaltice;
Termenul total de executie este 6 luni si incepe sa curga de la data precizata in ordinul de incepere a executiei lucrarilor, document emis dupa semnarea contractului de achizitie publica, dupa constituirea garantiei de buna executie, dupa predarea amplasamentului liber de sarcini, si dupa emiterea comenzii punctuale.
Perioada de garantie acordata produsului este de minim 36 luni.