Premergător realizării demersurilor legale în vederea iniţierii procedurii de atribuire a contractului având ca obiect „Implementare sistem de calcul în arhitectură hiperconvergentă” (cod CPV: 32420000-3 - Echipament de reţea; 42512000-8 - Instalaţii de climatizare; 45331230-7 - Lucrări de instalare de echipament de răcire; 48000000-8 - Pachete software si sisteme informatice; 48821000-9 - Servere de reţea; 51611100-9 - Ser...
Premergător realizării demersurilor legale în vederea iniţierii procedurii de atribuire a contractului având ca obiect „Implementare sistem de calcul în arhitectură hiperconvergentă” (cod CPV: 32420000-3 - Echipament de reţea; 42512000-8 - Instalaţii de climatizare; 45331230-7 - Lucrări de instalare de echipament de răcire; 48000000-8 - Pachete software si sisteme informatice; 48821000-9 - Servere de reţea; 51611100-9 - Servicii de instalare de hardware; 72611000-6 - Servicii de asistenţă tehnică informatică, Vocabular suplimentar: DA42-7 Inclusiv instalare), ICI supune consultării pieţei specificaţiile tehnice aferente caietului de sarcini. Prezenta consultare are în vedere:
• Complexitatea tehnică a proiectului;
• Specificul serviciilor solicitate;
• Necesitatea respectării principiului neutralităţii tehnologice;
• Necesitatea asigurării transparenţei procesului de achiziţie publică;
• Dinamica progresului tehnologic din sectorul IT&C.
Sunt invitaţi să participe la consultări orice experţi independenţi, autorităţi publice sau operatori economici interesaţi de atribuirea contractului mai sus menţionat, care include:
• Achiziţie de infrastructură hardware (echipamente) şi software pentru sistemul de hiperconvergenţă;
• Servicii de suport/asistenţă tehnică de specialitate din partea producătorului;
• Sistemul de climatizare;
• Servicii de instalare, configurare şi punere în funcţiune;
• Servicii de instruire.
Prezenta procedura de consultare a pieţei se derulează:
a) În conformitate cu prevederile art. 139 – 140 din Legea nr. 98/2016, coroborate cu cele ale art. 18 – 19 din H.G. nr. 395/2016;
b) Ca urmare a cercetării pieţei efectuată de autoritatea contractantă, în urma căreia, deşi au fost obţinute mai multe oferte:
• Acestea nu pot fi comparate în integralitate din cauza modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice (şi, implicit, a cotaţiilor financiare);
• Ca atare, nu s-a putut determina în mod concludent valoarea estimată a viitorului contract de achiziţie publică astfel încât să existe certitudinea că suma ce urmează să fie disponibilizată de autoritatea contractantă este acoperitoare pentru orice eventuale forme de opţiuni şi prelungiri ale contractului menţionate în mod explicit în documentele achiziţiei.
Astfel, având în vedere faptul că cercetarea de piaţă efectuată de autoritatea contractantă a fost considerată neconcludentă pentru a permite iniţierea procedurii pentru atribuirea contractului vizat, autoritatea contractanta a decis ca se impune:
• Organizarea unui proces de consultare a pieţei;
• Explicitarea cerintelor, criteriilor, regulilor, precum si a altor informaţii necesare pentru a asigura operatorilor economici interesaţi de participarea la procedura o informare completa, corectă şi explicită/precisă cu privire la cerinţele achiziţiei, obiectul contractului si modul de desfăşurare a viitoarei proceduri de atribuire.
În sensul celor de mai sus au fost întocmite specificaţiile tehnice aferente caietului de sarcini pentru implementarea sistemului în arhitectură hiperconvergentă care se supun prezentei consultări a pieţei, iar principalul obiectiv al autorităţii contractante în urma derulării acesteia este acela de a determina:
• Dacă caietul de sarcini este suficient de matur pentru a permite iniţierea şi derularea procedurii de atribuire în condiţii concurenţiale;
• Obţinerea unui feedback competitiv privind nivelurile de preţ ale produselor şi serviciilor care urmează sa fie contractate în vederea determinării valorii estimate şi dimensionării aspectelor bugetare pentru anii următori.
Autoritatea contractanta îşi rezerva dreptul de a organiza, dacă considera necesar, întâlniri individuale cu fiecare persoana/organizaţie, în cadrul cărora se vor purta discuţii cu privire la opiniile, sugestiile sau recomandările pe care acestea le-au transmis, în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (4) din H.G. nr. 394/2016.
În cazul deciziei privind organizarea unor asemenea întâlniri, acestea vor fi organizate până la data limită de finalizare a consultărilor.
Ca urmare a finalizării procesului de consultare a pieţei, autoritatea contractanta îşi rezervă dreptul de a utiliza sau implementa opiniile, sugestiile sau recomandările primite din partea participanţilor la consultări cu scopul de a definitiva de planificare/pregătire a achiziţiei şi a iniţierii etapei de organizare a procedurii de atribuire, cu precizarea că nu vor fi utilizate sau implementate acele opinii, sugestii sau recomandări despre care se va aprecia că:
• Pot avea ca efect denaturarea concurenţei şi/sau încălcarea principiilor nediscriminării şi transparenţei; şi/sau
• Nu sunt de natură să asigure satisfacerea necesităţilor obiective şi constrângerilor de natură tehnică, financiară şi/sau contractuală care caracterizează nevoia autorităţii contractante în raport cu care se organizează consultarea.