Obiectivul principal al contractului ce rezultă din această procedură este execuţia tuturor lucrărilor identificate în volumele proiectului tehnic cu numărul 05 din 2023 întocmit de SC Thao Invest 2017 SRL şi anexele aferente şi include:
i. achiziţionarea tuturor materialelor şi produselor necesare, a tuturor utilajelor, mijloacelor şi echipamentelor (inclusiv orice utilaj de ridicare sau manipulare necesare pentru execuţia...
Obiectivul principal al contractului ce rezultă din această procedură este execuţia tuturor lucrărilor identificate în volumele proiectului tehnic cu numărul 05 din 2023 întocmit de SC Thao Invest 2017 SRL şi anexele aferente şi include:
i. achiziţionarea tuturor materialelor şi produselor necesare, a tuturor utilajelor, mijloacelor şi echipamentelor (inclusiv orice utilaj de ridicare sau manipulare necesare pentru execuţia lucrărilor;
ii. orice activitate sau lucrare provizorie necesară pentru pregătirea şantierului, sau orice autorizaţie necesară Contractantului de la autorităţile competente pentru executarea lucrărilor şi realizarea activităţilor şi lucrărilor temporare;
iii. transportul la şantier a oricăror materiale, utilaje, componente şi echipamente de lucru, a oricărui mijloc normal sau extraordinar necesar pentru execuţia lucrărilor;
iv. orice testare şi testele relevante, aşa cum sunt aceste testări şi teste solicitate prin legislaţia şi reglementările în domeniul sistemului de asigurare a calităţii în construcţii;
v. orice consumabile necesare pentru execuţia lucrărilor şi realizarea testărilor;
vi. întreţinerea normală şi extraordinară a lucrărilor până la predarea acestora către Autoritatea Contractantă;
vii. activităţi şi consumabile necesare pentru menţinerea şantierului curat şi funcţional, demontarea şi îndepărtarea oricăror lucrări sau activităţi provizorii;
viii. pregătirea oricărei documentaţii necesare Contractantului pentru execuţia lucrărilor, documentaţie care include, dar nu se limitează la:
a. Grafice generale de realizare a investiţiei publice (fizice şi valorice);
b. Planul calităţii pentru execuţie;
c. Planul de control al calităţii;
d. Certificările şi rezultatele testelor materialelor
ix. Documentarea informaţiilor necesare pentru Cartea tehnică a construcţiei, inclusiv documentarea instrucţiunilor de exploatare.
Soluţia propusă în expertiza tehnică şi PT pentru obţinerea rezultatelor dorite prevede reabilitare şi modernizarea căilor de acces pietonal.. Astfel soluţia propusă este:
Traseul în plan
În plan se va păstra traseul existent al drumurilor publice, amenajat conform STAS 863-85 în STAS 10144/3-91, se va încerca respectarea cât mai strictă a acestor standarde pentru ca străzile şi drumul comunal să nu prezinte disconfort şi nesiguranţa pentru desfăşurarea circulaţiei.
Obiectivul de investiţie ce se doreşte a fi realizat face referire la strazile din Razoare ( strada 9 Mai 199,882 m; strada Viilor 300 m; strada 22 Decembrie 431,615 m; strada Mihai Voda 805,332 m), totalizând o lungime de 1 736,829 ml şi Drumul Comunal DC 107 cu 3 198,832ml.
Pentru Drumul Comuna DC 107 se propun anumite zone pentru a fii introduse limitatoare de viteză cum vor fii cele de la curbele: curbele numărul 2, 3 şi 4 între km 0+120 - km 0+340; curbele numărul 9 şi 10, între km 0+620 - km 0+700; curba numărul 15 între km 1+280 - 1+420; curbele numărul 21 şi 22 între km 1+950 - 2+100; curba numărul 31 între km 2+975 - 3+060.
Având în vedere cele menţionate la realizarea racordării curbelor s-au folosit numai raze cu arc de cer fără a fi folosite clotoide acestea fiind imposibil de utilizat fără a se ieşi din limita de proprietate. Anumite curbe au lungimea arcului de cerc mică pentru a se putea încadra în limitele de proprietate.
Străzile de pe raza satului Răzoare, (9 Mai, Viilor, 22 Decembrie şi Mihai Vodă) au urmat traseul actual si corectarea pe cat posibil a curbelor.
Profilul longitudinal
In profil longitudinal, declivităţile longitudinale se vor racorda conform STAS 10144/3-91. Linia roşie se va stabili astfel încât sa se poată respecta punctele de cota obligata existenta, accesul la proprietăţi şi la străzile laterale.
La proiectarea liniei roşii s-au respectat prevederile STAS 863/85 în STAS 10144/2-91 avându-se în vedere în următoarele aspecte:
• evitarea declivităţilor cu valori sub cele minime pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale;
• evitarea frângerii frecvente a liniei roşii;
• evitarea proiectării liniei roşii în palier pentru a asigura scurgerea apelor în lungul traseului;
• proiectarea liniei roşii ţine cont de soluţia proiectată pentru aducerea străzii la un stadiu optim de circulaţie în siguranţa atât pentru autovehicule cat în pentru pietoni.
Profilul longitudinal este format din declivităţi care respectă standardele panta minimă fiind după cum urmează:
• pentru DC 107 - 0,02% iar cea maximă de 5,27%
• pentru strada pe strada 9 Mai minima de 2,23% iar maxima de 7,18%
• pentru strada 22 Decembrie minima de 1,31% iar maxima de 7,04%
• pentru strada Viilor minima va fi de 1,17% şi maxima de 3,89%,
• pentru strada Mihai Vodă panta minimă este de 0,22% iar maximă 5,58%.
Traseul în profil transversal
Elementele geometrice în profil transversal au fost proiectate în conformitate cu prevederile următoarelor normative:
- STAS 10144/2-91 - “Străzi. Trotuare, alei de pietoni şi piste de ciclişti. Prescripţii de proiectare";
- STAS 10144/3-91 – "Străzi. Elemente geometrice. Prescripţii de proiectare";
- STAS 863/1985 – "Lucrări de drumuri. Elemente geometrice ale traseelor. Prescripţii de proiectare";
• lăţimea parţii carosabile DC 107: 5.50 m
• lăţimea părţii carosabile străzi: 4,00 m
• acostamente: 0,50 m pe fiecare parte a drumului comunal si a strazilor;
• panta transversală a drumului comunal DC 107: 2,50% în acoperiş; iar în zonele de curbe se vor face convertiri ale părţii carosabile.
• panta transversala în secţiuni a străzilor– pantă unică înspre vale: 2.50 % pentru străzile: 9 Mai, 22 Decembrie şi Mihai Vodă cât şi pe o porţiune din strada Viilor
• pantă transversală în acoperiş – 2.50% - pe strada Viilor
Având în vedere conformarea actuală a străzilor s-a propus realizarea acesteia conform cu situaţia existentă cu pantă unică dinspre partea stângă spre partea dreaptă zona inferioară.
Datorita limitelor cadastrale în a configuraţiei terenului (rambleu şi/sau debleu) se va studia amenajarea taluzului cu pante corespunzătoare înierbate.
Profilul transversal
Obiectivul de investiţie ce se doreşte a fi realizat face referire la strazile din Razoare ( strada 9 Mai 199,882 m; strada Viilor 300 m; strada 22 Decembrie 431,615 m; strada Mihai Voda 805,332 m), totalizând o lungime de 1 736,829 ml şi Drumul Comunal DC 107 cu 3 198,832ml.
Elementele geometrice în profil transversal pentru obiectivele studiate sunt:
• lăţimea parţii carosabile DC 107: 5.50 m
• lăţimea părţii carosabile străzi: 4,00 m
• acostamente: 0,50 m pe fiecare parte a drumului;
• panta transversală a drumului comunal DC 107: 2,50% în acoperiş; iar în zonele de curbe se vor face convertiri ale părţii carosabile.
• panta transversala în secţiuni a străzilor– pantă unică înspre vale: 2.50 % pentru străzile: 9 Mai, 22 Decembrie şi Mihai Vodă cât şi pe o porţiune din strada Viilor
• pantă transversală în acoperiş – 2.50% - pe strada Viilor
Sistemul rutier
La alcătuirea sistemului rutier s-a ţinut seama de concluziile şi expertizei tehnice, de traficul actual şi de necesitatea de a prelua solicitările traficului de perspectivă, precum şi de tema de proiectare pusă la dispoziţie de către beneficiar.
Structura rutieră
Soluţiile pentru realizarea structurii rutiere se stabilesc conform stării tehnice actuale a străzii, în funcţie de zestrea existentă şi recomandările din expertiza tehnică.
• Structura rutieră va trebui să fie întreţinută ulterior, conform prevederilor Normativului AND 554.
Sistem rutier suplu – DC 107: Între km 0+000 – km 2+310,
• 4.0 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;
• 6.0 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD22,4;
• 30.0 cm strat superior de fundatie din piatra sparta;
• 20.0 cm strat inferior de fundatie din balastară;
• 30.0 cm strat de blocaj de piatră.
• Sau
• 4.0 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;
• 6.0 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD22,4;
• 30.0 cm strat superior de fundatie din piatra sparta;
• 20.0 cm strat inferior de fundatie din balastară;
• -15.0 cm strat de formă după decontaminare, scarificare, reprofilare şi compactarea zestrei existente pe anumite zone unde situaţia din teren o permite respectiv între km 2+310 – 3+198.
Sistem rutier suplu – străzi
• -4.0 cm strat de uzura din beton asfaltic tip BA16;
• -6.0 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis BAD22,4;
• -30.0 cm strat superior de fundatie din piatra sparta;
• -20.0 cm strat inferior de fundatie din balastară;
• -15.0 cm strat de formă după decontaminare, scarificare, reprofilare şi compactarea zestrei existente.