Mătăsaru este o comună în judeţul Dâmboviţa, Muntenia, România, formată din satele Creţuleşti, Mătăsaru, Odaia Turcului, Poroinica, Puţu cu Salcie, Salcioara si Tetcoiu.
Comuna este situată în sudul judeţului, şi este străbătută de şoseaua DN7 şi de autostrada A1, ambele legând Bucureştiul de Piteşti. Numărul drumurilor (tronsonelor de drum) de interes local vizate este de 5 şi au lungimea cumulată de 2334.36 ml:
1. ...
Mătăsaru este o comună în judeţul Dâmboviţa, Muntenia, România, formată din satele Creţuleşti, Mătăsaru, Odaia Turcului, Poroinica, Puţu cu Salcie, Salcioara si Tetcoiu.
Comuna este situată în sudul judeţului, şi este străbătută de şoseaua DN7 şi de autostrada A1, ambele legând Bucureştiul de Piteşti. Numărul drumurilor (tronsonelor de drum) de interes local vizate este de 5 şi au lungimea cumulată de 2334.36 ml:
1. DRUM PRINCIPAL TR 1: Km 0+000.00 - 0+913.84
2. DRUM PRINCIPAL TR 2: Km 0+000.00 - 0+605.12 3. DS 687/2: Km 0+000.00 - 0+359.43 4. DS 725/2: Km 0+000.00 - 0+160.85 5. DS 687/1: Km 0+000.00 - 0+295.12
În urma examinării vizuale se constată că zestrea existentă a părţii carosabile nu are capacitatea portantă necesară preluării traficului existent. Scurgerea apelor nu este asigurată, după precipitaţii apele stagnează în marginea drumului şi influenţează negativ desfăşurarea circulaţiei prin afectarea stării parţii carosabile. Nu există sisteme de scurgere a apelor (rigole sau şanţuri) amenajate în mod corespunzător ceea ce face ca apa să stagneze pe acostament şi pe partea carosabilă, accentuând şi mai mult starea de degradare. Lucrările preconizate a se realiza au în vedere asigurarea desfăşurării traficului în condiţii de siguranţă şi evacuarea apelor pluviale într-un mod eficient.
Se propune modernizarea a 5 drumuri săteşti (tronsoane de drum) de interes local cu o lungime totala de lungime totala de 2334.36ml. Drumurile propuse pentru modernizare sunt in cea mai mare parte alcatuite din pamant amestecat cu nisip, balast, agregate infestate. Podeţele existente nu asigura în totalitate scurgerea apelor, acestea fiind partial sau in totalitate colmatate şi având secţiunea necorespunzatoare pentru asigurarea debitelor necesare iar lungimea prea mica pentru asigurarea unor racordari confortabile la strazile existente. Drumurile săteşti de interes local vor avea latimea partii carosabile de 4.00m. Aceste conditii grele de circulatie in zona au contribuit la scaderea activitatilor economice, situatia actuala fiind caracterizata prin: - activitatea economica slab reprezentata de activitati de prestari servicii; - starea drumurilor existente presupune ridicarea costurilor de întretinere ale vehiculelor. La aceasta data drumurile care fac obiectul prezentei documentatii, au urmatoarele caracteristici: - nu au capacitate portanta corespunzatoare pentru preluarea traficului rutier existent, fapt ce a dus la aparitia degradarilor; - podetele existente sunt distruse în procent mare (sunt sparte sau/si complet colmatate); în mare parte, podetele existente nu au sectiunea tubului corespunzatoare pentru a evacua apele pluviale si nici lungime suficienta pentru asigurarea unor racordari confortabile la drumurile existente; - dintre degradarile existente pot fi mentionate gropi, denivelari în profil longitudinal; - santurile existente sunt din pamânt, iar în unele zone acestea sunt colmatate, apa stagnândpe platforma drumului si ducând la accelerarea degradarii acestuia; - drumurile laterale nu sunt amenajate; - prezenta unor zone importante de drum care au cota platformei drumului la nivelul terenului înconjurator; - intersectiile cu celelalte drumuri nu sunt amenajate si semnalizate corespunzator.
Din punct de vedere al asigurării cerinţelor esenţiale de calitate în construcţii, drumurile care fac obiectul prezentei documentaţii, nu asigură condiţiile necesare desfăşurării unui trafic auto şi pietonal în condiţii de siguranţă şi confort, de aceea se recomandă modernizarea lui prin refacerea structurii rutiere şi prin realizarea unei semnalizări rutiere care sa fie in concordanta cu normele in vigoare.